Hur lyckas dom banta så mycket?

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
norrlansguld skrev:
Jorden kanske inte har samma dragningskraft i japan som här i sverige?

16,6 kg olja, vatten syra å bromsvätska.. hähä.. Det måste vara tungt vatten å jäkligt tjock olja..

/B
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
5-6kg borde det kunna va på riktigt va?
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
R2 skrev:
5-6kg borde det kunna va på riktigt va?

Tja.. vad går det i en sån där? 4 liter vatten, 3,5 liter olja kanske? Sen har vi 6 dl syra å två dl bromsvätska.. ungefär..

5-6 kg, kanske 7kg verkar rimligt eller?

För tusan jag glömde gaffeloljan å oljan i bakdämparn! Blir det 1,4 liter till då?

Fett! Hjullagerfett å allt annat fett (styrlager, länkage) åsså för den delen!

Vi borde vara uppe i 8 kg nu..

Nån som kan komma på något mer att ta bort för japanesisk torrviktsmätning?

/B
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
dom kanske väger innan lacken hunnit torka, och kan då dra bort 2-3kilo till.
densitet på oljorna? vi kanske kommer upp i 16kilo till sist.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Bj.O.rn skrev:
Nån som kan komma på något mer att ta bort för japanesisk torrviktsmätning?
våtkoppling, mutterlås. kedjesmörja ?
O all annan 'smörja' ?? (Nä, dom kan nog inte svenska)
/u
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nr:18 skrev:
Har redan kapat halva bakramen, blinkers, bakljus, kedjeskydd, framlampa, kylfläkt, passagerarfotpinnar, satt på glasfiberkåpor, lättare fotpinnar. Dessutom ska bromsoket bak bytas mot ett ISR, framoken är bytta mot brembo. Skulle gissa att jag hamnar på -15 kg. Nästa mål är att kapa lika mycket på föraren :rolleyes:
Kylfläkten kan man alltså fimpa utan vidare (om man inte står på tomgång i hundra år)?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
japan

i japan e allt upp å ner,,,, jamt å ständit.
det vore bra om din teori skulle stämma med japan,,
tänk om saker å ting repilerade från marken där he he he
alt skit bara flög iväg liksom,, tyngdlöst fast med skjuts ut i jymden :banana

norrlansguld skrev:
Jorden kanske inte har samma dragningskraft i japan som här i sverige?
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Gravitationen är inte samma överallt, sen inverkar centrifugalkraften oxå. Fast det är väldigt lite, betydligt mindre än viktfusket.
Men är det inte egentligen massan som gäller ?
/u
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top