Hur många åkte MC idag?

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Ja idag blev det en snabb sväng med polarns R1 min egen Gixxer står snällt kvar i garaget och väntar på sopade vägar och varmare väder.

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
jag körde en sväng i kalmar. As-fint väder och hyfsat varmt

drexx

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
K1200S-07
Uppsala-Sthlm tur och retur idag, helvetes regn på vägen hem. Döm av min förvåning så blir vi ikapp körda av ett par gul/svarta jackor (mc poliser) på skolhojar i duktig hastighet på E4an (en infarkt känsla ifann sig jävligt fort i kroppen när man såg dom i backspegeln i den hastigheten :mad: ), dom bromsade in jämsides med oss och sen mattan iväg igen :D ! Måste vara olagligt att skrämmas så där. Dom tyckte nog det var lika kul att dra som alla oss andra. Har nog mött ett 15 tal idag.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Känns så skönt att säsongen är igång nu, bara ut o öva på manöverbanan till uppkörningen islutet av April! *HOPPAS HOPPAS HOPPAS* :)

Hade inte du redan A-begränsad? Det blir väl obegränsad efter 2 år automatiskt och behöver ingen uppkörning... väl?

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Tog hojen till jobbet (Nacka-Norrtull) vid 12 och då var det soligt... Kom nyss hem och det spöregnade hela vägen hem... Inte nice!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Hade inte du redan A-begränsad? Det blir väl obegränsad efter 2 år automatiskt och behöver ingen uppkörning... väl?

Helt rätt där men det övergår automatiskt i SEP!! tror inte jag orkar vänta SÅ länge har en Daytona 675 som väntar på att få sträcka på svingen! :)

Tog hojen till jobbet (Nacka-Norrtull) vid 12 och då var det soligt... Kom nyss hem och det spöregnade hela vägen hem... Inte nice!

Samma här, åkte hem från polarn och det småregnade hela vägen hem. Även med en 25kW så fick man hjulspinn må jag säga! :) :yoparty :banana

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ja idag blev det en snabb sväng med polarns R1 min egen Gixxer står snällt kvar i garaget och väntar på sopade vägar och varmare väder.
Var det du som var michelingubben på den röda R1an (högt draget avgassystem) som jag såg inne i stan idag. Blev grymt avundsjuk!! Så j*kla nice ljud :tummenupp. Fan att man ska behöva dras med de här mellankortet till nästa säsong :gnissla

Blev inget köra för mig idag :(, kom hem vid 9 i morse och sov till 3... kände mig inte riktigt i skick att köra sen heller :rolleyes:. Men imorn då jäklar ska det ut och vinkas :yoparty

Last edited:

karhu_1

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
-98 Yamaha Thunderace 1000
de vart några mil runt ikring Karlskoga ...gött som fan å mer lär de bli imorn..

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Tog själv hojen till jobbet idag och vilken ENORM skillnad det är i tidsvinst när jämfört med bil under rusningen här i sthlm! hela 20 MIN och då är avståndet mellan Johanneshov och Bromma. Så jäkla skönt och bäst är ju när man ligger på tokhöga varv och folk hör en komma o viker av lite för att släppa förbi en, TACK ni gör verkligen ens dag ibland! :)

Söderledstunneln imorn kl 7.30... Va beredda!!!
*Vrooooooooooooom* :)

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Sträcka på svingen? :D Själv körde man i söndags, med samtliga fotpinnar nere. Det var ju ändå premiärturen...:D

Hahahaa ända bort i Malmö så mobbar ni mig :)
Äh den bjuder jag på :p

Ni lär ju ha rätt så fint väder och över 10an va?

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Ni har det för bra där nere i södern. Här uppe i Norr ( I det "riktiga" Sverige ) så har vi inte åkt hoj.... Idag när jag kom hem från jobbet så fick jag skotta SNÖ :tummenupp Jepp ni läste rätt det har snöat... iofs så blir ju skoterföret bara bättre... 1 mån kvar tills man kan premiäråka hojen...

Niki

Evolution
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
Yamaha FZ6a
Jag ska äntligen börja i morgon. Har väntat sen november då jag köpte min älskling :)

Start från Högdalen efter jobbet! yeahhhh

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Löjligt fint väder idag! Dessvärre måste jag fixa oljebyte och försäkring på kawan först, men till nästa helg förhoppningsvis!

(är ju iofs inte i sthlm/sverige då, men, men...)

Hudik

Guest
Snart, mycket snart... :fakta

Man blir så :trött på det här :censored snön och isen.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA