Hur många av er åker utan körkort här inne?

Status
Ej öppen för fler svar.

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
TomasT skrev:
2514589 Frågan är hur pass säker en körkortslös snubbe e på att köra....hojsnutar har väll ändå rätt omfattande utbildning + oftast ett gediget privat hojintresse!
Jag tror vilken hojsnut som helst plockar typ 99% moppisar !
eller??

så sant så sant, dock lärde jag mig bara landsvägskörning a 70km/h på skolan... och i dom hastigheterna kör man ju knappast ifrån farbror blå,

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Backblade skrev:
2513770 Det är tråkigt att höra och killen kan inte ha det lätt. Men det är fortfarande ingen klassfråga. Har man turen att ha ett vanligt lågbetalt jobb och en normal ekonomi så kan man fixa hoj och körkort. Jag menar att jag kan knappast kallas överklass. Och medelklass vet jag inte heller.

Och jag har inte gnällt över min situation, trivs bra som den är. Bara pekat ut fakta. Jag är ingen rik person och har inga extra pengar liggande. Dock så får man ju välja bort saker och ting för att ha råd med det. Sen lägger jag mig inte i om folk skall ha en motorcykel när de inte ens har en lägenhet. Jag förstår dem, hojåkande är skitskoj. Men jag hade kanske prioriterat annorlunda.

han har inte normal ekonomi....

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
GSX 1100F
Erik_G skrev:
2512068 Frågan är vem som är idioten här inne? Vi har aldrig träffats men ändå kallar du mig för idiot. Det är respektlöst och det tyder på att du saknar självförtroende. Du måste stämma in i övriga kören av moralkärringar "bara för att", du vet ju ändå att det inte påverkar något.

Visa mig lite respekt och kalla mig inte för idiot.

Nä nu får det vara nog...
Respekt, det vet du inte vad det är...
Du kan inte kräva att någon ska visa dig respekt.
Du vinner respekt av att visa andra respekt.

:såjaponken :såjaponken :såjaponken

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Backblade skrev:
2514847 Och då fattar jag inte varför man måste envisas med att köra motorcykel. Speciellt om man inte har kortet.

det kan jag tyvärr inte svara på. men troligtvis för att köra mc är ju ett av de billigaste och roligaste sätten att transportera sig motordrivet... sen vet jag att han är intresserad av allt va mc innebär... och jag är övertygad om att såfort han får ett 100% jobb och kan stoppa undan lite pengar, så kommer han ta korten...

killen jag talar om finns med på SH.com och får ju gärna ge sin åsikt om han läser detta.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
sandstream skrev:
2513801 Trafikförsäkringsföreningen (som ägs gemensamt av alla försäkringsbolag) går in och täcker alla skador man orsakar oavsett om man har körkort eller om fordonet är försäkrat. Osäker på om de som en normal trafikförsäkring även täcker den vållandes personskador.
Gör man sig skyldig till rattfylla eller tex grov vårdslöshet kan man få betala allt själva...

Mmmm; det är ett bra instrument det där. Återförsäkrar sig om att allt är försäkrat, liksom.

Men: Intäkterna kommer väl från försäkringspremier, eller hur? Mjölkar man Trfförsföreningen påverkar väl det kostnaderna för de som sköter sig? Såvida inte bolagen ger bort eller tillverkar pengar o det tror jag inte...
Slantar Vv in några pengar där, förresten?

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
Erik_G skrev:
2512302 I helgen ska jag lyssna på Manowar och köra hojj. Men först ska jag se lite Ghost Rider för att hitta inspiration. :yoparty :D

Ghost Rider drar ändå hojjen på slangen i 300km/h+++, det är mer än vad ni klarar så jag tycker att vi n00bs ska lära av mästaren. Åker man 400km/h+ på en hojj utan kåpor är man inget annat än gud. :yoparty

väx upp för fan :fatta!

Läderlappen

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
GSXR 1000 K3
rBy skrev:
2515083 :corn :corn

popcorn.gif

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Jaja, vet bättre än att mata den här tråden men...

Tror och hoppas trådskaparen kommer på andra tankar med lite mognad.

:felämne då: Vet knappt om det ursprungliga ämnet eller Captain Insane´s resonemang om sin "stackars kompis" är värst? Den gode kaptenen gör nog mer skäl för sitt namn än han verkligen förstår.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar