Hur många bakhjulshästar har du?

k25alleballe

Two stroke forever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Kawa s1 250, Yama RD 350, 2*RD 500
k25alleballe skrev:
2239744 Ok då! Har något över 100 häst på slangen för tillfället på min RD500.
/lLasse

En liten uppdatering, har precis testat lite i bänken med 36mm Lectron fuggar.
111 på slangen :banana , Ganska nöjd för ögonblicket.
/Lasse

MR.E

Guest
Vapor skrev:
2237897 Hade min hoj inne på växellåderenovering på Oves motor för ett tag sen och då passade dom på att bänka hojen.

Har ett Devil-highpipe på den just nu och ett K&N luftfilter. Allt annars i original. Eller ja, lite kolfiber hit och stålomspunnet dit men det har inget med antalet HK att göra. Hojen ifråga är en R1-01

Mitt resultat blev ca 134hk på bakhjulet. Han vågade inte dra på riktigt max då växellådan var helt nyrenoverad. Jag skulle dessutom tippa på att Highpipe stjäl någon hästkraft p.g.a. den extra böjen på röret. Sen kan man ju ställa förgasarna bättre beroende på vilket slipon man använder såklart... Det blev ju en del avgasknallar när han körde om man säger så. Fick t.o.m. ut en flamma från sliponet. Mäktigt tänkte jag! men det kanske är så bra egentligen... Jag skulle våga tippa på att min hoj har ca 135-140Bhk om man drar rullen på max och med en inkörd växellåda. Ska snart sticka iväg med mitt acra-slipon och korta av den 10-15 cm så då kanske man får lite till :)

Vad har ni på era hojar?

387.3 hkr vid 1.1kg laddtryck :banana

-= David =-

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
VF1000F-84
Nä dra åt f......

Kan inte ens försöka föreställa mig.....

Åker runt med runt 300/450 i bilen - i motorn....å den väger 1600kg.
Rör på sig precis lagom för en familjekombi ;)

En HOJFAN med 400 kusar är ju inget annat än......sinnes ?

:yoparty

nattmackan

Ohne dich
Gick med
13 Jul 2005
Hoj
ktm 250sxf -07 ktm sx 144 -08 zx10r -04
Vapor skrev:
2237897 Hade min hoj inne på växellåderenovering på Oves motor för ett tag sen och då passade dom på att bänka hojen.

Har ett Devil-highpipe på den just nu och ett K&N luftfilter. Allt annars i original. Eller ja, lite kolfiber hit och stålomspunnet dit men det har inget med antalet HK att göra. Hojen ifråga är en R1-01

Mitt resultat blev ca 134hk på bakhjulet. Han vågade inte dra på riktigt max då växellådan var helt nyrenoverad. Jag skulle dessutom tippa på att Highpipe stjäl någon hästkraft p.g.a. den extra böjen på röret. Sen kan man ju ställa förgasarna bättre beroende på vilket slipon man använder såklart... Det blev ju en del avgasknallar när han körde om man säger så. Fick t.o.m. ut en flamma från sliponet. Mäktigt tänkte jag! men det kanske är så bra egentligen... Jag skulle våga tippa på att min hoj har ca 135-140Bhk om man drar rullen på max och med en inkörd växellåda. Ska snart sticka iväg med mitt acra-slipon och korta av den 10-15 cm så då kanske man får lite till :)

Vad har ni på era hojar?
r1 -03 146,5hk

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
jag vet inte riktigt hur många hästar jag har på bakhjulet. men en sak är säker det är förlite ;)

pappa bänkade sin zx12r för ett tag sedan. 170 hk på bakhjulet. powercommander,devil slutburk. borttagen katalysator. kn filter :yoparty
till vinterna så kommer det bli turbo :gnissla
han är aldrig nöjd. 250 hk på bakhjulet bör väl räcka säger han.. han måste ha en skruv lös :D

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Innan justering av PC3 och kammar..

95 hästar och ~70nm
SAE.jpg

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Anderzzon skrev:
2237940 R1 -03 Akkra burk, öppet filter, PCIII 143hk på slangen mkt finare kurva än orginal iaf :tummenupp

SAE corected ( stavning )
Fick 141 hästar med bara Ackra burk och air/feul blandningen såg bra ut :nicka

Ingen glädjebänk :tummenupp
Min hoj var den första som visade över genomsnittet i den bänken :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...