Hur många gånger får man göra uppkörningen?

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Hahaha

Måste bara berätta en kul historia - Vi hade en kille i min klass när jag gick 4-årig teknisk som var rätt smart på vissa saker (teoretiska)..............och TOTALT !!! nollad på andra saker.

Bland annat hade han svårt för att "synka" sina kroppsrörelser - När vi andra tänker "höj höger arm" så.....ja i hans fall så lyfte han på vänster fot...........nåväl !

Uppkörningarna blev en följetong, han fick lappen på FEMTONDE uppkörningen.....trägen vinner !

Man kommer osökt att tänka på Hassan:s sketch

https://www.youtube.com/watch?v=ZBY8Q5ANJ34

Han fick sitt körkort:lol
http://https://www.youtube.com/watch?v=L4CoEqm7GVg&index=3&list=RDZBY8Q5ANJ34

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Finns en i England som klarade biluppkörningen efter 39 försök :tummenupp så det är bara att nöta på :)

Min sambo känner någon som klarade MC först efter 5 uppkörningar, delvis för att han inte tog lektioner utan tog uppkörningarna som lektioner .......

Smagatusk

Guest
Hahaha

Måste bara berätta en kul historia - Vi hade en kille i min klass när jag gick 4-årig teknisk som var rätt smart på vissa saker (teoretiska)..............och TOTALT !!! nollad på andra saker.

Bland annat hade han svårt för att "synka" sina kroppsrörelser - När vi andra tänker "höj höger arm" så.....ja i hans fall så lyfte han på vänster fot...........nåväl !

Uppkörningarna blev en följetong, han fick lappen på FEMTONDE uppkörningen.....trägen vinner !

Man kommer osökt att tänka på Hassan:s sketch

https://www.youtube.com/watch?v=ZBY8Q5ANJ34

"Jag tyckte han var lite taskig när han sa till mig: - Åk taxi för helvete resten av ditt liv."

:rofl:rofl

amaktor

svettig
Gick med
15 May 2006
Hoj
Nej, tyvärr
Jag kuggade mina första två på mc, den fördömda garagevändningen satte stopp för vidare framfart.
Som sagt så är det bara ekonomi och tid som kan hindra dig från att prova igen, och det är det värt!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tror det måste gå 1-2 veckor från misslyckad uppkörningen innan man får prova igen.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Sist jag läste så är regeln 4 försök utan risk. Vid det femte är inspektören beväpnad med en luger, och när han ber dig ta av in på en lite mer ödslig väg så kan du räkna med att sluta dina dagar där, i den öppna massgraven med skinnställsbeklädda män som mött sitt öde utan att någonsin få uppleva ett A på körkortet.

True story.

Jimmy

Guest
Misslyckades med min första uppkörning för B-kortet och körde upp igen två dagar senare. Tror inte det är annorlunda för A-kortet.

Nej, samma regler men längre kö pga färre inspektörer som kör A-prov, därav längre väntan. Dessutom, om B-körningarna börjar hopa sig då får alla insp rycka in där. Är några fler B-prov än övriga...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Misslyckades med min första uppkörning för B-kortet och körde upp igen två dagar senare. Tror inte det är annorlunda för A-kortet.

Ja nu när du säger det så gjorde jag nog fan det också. Var ju iofs 13 år sen jag tog B-körkort.
Nåja det borde iaf va en väntetid på några veckor för omprov :p

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...