Hur många här är aktiva i sin roadracingklubb?

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Jobbar på i stortsätt alla LMS rr/sm-arrangemang, går på nästan alla möten, alla tisdagsträningar är jag där och jobbar eller finns behjälplig( missade 2 träningar på hela 2005)
Är man :kocko eller :tummenupp som lägger all denna tid?
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
LOTTAK skrev:
Jobbar på i stortsätt alla LMS rr/sm-arrangemang, går på nästan alla möten, alla tisdagsträningar är jag där och jobbar eller finns behjälplig( missade 2 träningar på hela 2005)
Är man :kocko eller :tummenupp som lägger all denna tid?

Många :klappar :klappar till dig.:tummenupp
Helt suveränt, men ajja :smasha inte missa två träningar igen :D :D
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Nja, får jag nog säga. Jag kör för den klubb som jag varit med att under 15 år bygga upp. Då inom motocross, enduro &rally. Har suttit i denna styrelse sedan dess, på ALLA poster, numera kassör. Jag är tävlingsledare eller tävlingssekreterare på samtliga tävlingar som körs på vår bana (MX). Jag är tränare åt knattarna i stort sett varje lördag (när det inte kolliderar med RR).
När vi då fick för oss att börja köra RR var det ju givet att vi skulle köra för "vår" klubb, Kinds MK. Eftersom vi inte har någon egen RR-bana blir man ju lite snyltare inom denna sport, ocheftersom jag lägger så mycket tid i klubben på "hemmaplan" får jag helt enkelt hoppas att de MX-åkare jag hjälper hjälper till på de tävlingar o.dyl. som de har på sin "hemmaplan".......
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Jag har varit organisationsansvarig för ett B-race och ett SM (eller var det två?), varit banchef en gång för classic racing, dragit igång LMS hemsida från ingenting och tar hand om ca en tisdagsträning om året. Sitter förnärvarande i valberedningen och går på möten alldeles för sällan numera men kanske 2-3 st per år i alla fall.
Så det känns som att jag nog har dragit mitt s.k strå till stacken! :)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag har Precis gått med i FMK Och räknar med att kunna ställa upp på något sätt under året som kommer
:tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag var aktiv i LMS innan jag blev medlem, har flaggat en hel del både på vanliga tisdagsträningar och tävlingar men även gjort annat, banchef på senaste b-racet t ex. Går på möten sedan jag blev medlem, trevligt folk och bra sätt att få reda på saker.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Är inte direkt aktiv. Har Varit föråkare i gatgruppen på 1-2 bandagar. Skulle nog vara mer aktiv om det inte var 10 mil enkel resa till klubben.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag har varit medlem hos LMS sen april ungefär. Har varit flaggvakt några gånger och även varit träningsansvarig en gång. Nu är det lite närmare till Linköping så det är bara hålla i träning nästa år också samt springa på möten.
 

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kärna
Hoj
CBR900RR
Väldigt aktiv e man väl.... sitter i styrelsen för FMK, e med på alla träningar även bil. Å dom tävlingar som inte krockar med övrig RR. I Januari börja arbetskvällar/helger, så alla FMKare bara dyk upp!!! Det finns alltid något att
göra!!!

// Mathias
 

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Furulund
Hoj
honda rs
Har varit aktiv som träningsansvarig för rr när LimhamnsMk hade kontrakt med sturup raceway
har även hållit roadracing förare utbildning
både på knudan samt sturup har även varit besiktnings gubbe på knudan samt ordförande för södra distriktet
rr kommitté ställer gärna upp för rr sporten men min nuvarande klubb behöver inte min hjälp mer då den roadracingansvariga tydligen vill sköta allt själv.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tog över webansvaret eftet Torkel i vintras för LMS.
Är utbildad besiktningsman också.
Hjälpt till på tävlingar hos LMS sen -00, de 2 senaste åren som besiktningsansvarig (i år såg jag till att det fungerade)
Med i styrelsen officiellt från och med förra vintern.

Tar hand om anmälningar till SM,B-race och Classic... ingår kanske lite i webansvaret.
Tagit hand om träningar, flaggat, sopat, supit, dammat, städat etc etc etc.. det som behövs för att det ska fungera.

Har även hjälpt SVEMO med STCC tävlingarna med besiktning. Kommer endast att göra i Mantorp, orkar inte lägga ut så mkt pengar åt STCC/SVEMO ur egen ficka för att de ska kunna ha MC åkare där.


//håkan
 
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ja..... något har man väl gjort åt LMS..... Ordförande i RR-sektionen, ledamot i huvudstyrelsen, hjälper Wheeliegirl och Butler med Supermoto, samordnar SM i RR, bråkar på trafikövningarna, håller egna kurser (med hjälp av andra medlemmar)..... jag gör säkert något mer också bara någon ber mig.... :confused:

Edit: har nog samordnat några b-race och ansvarat för en miljon rr-träningar också. :3freak
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
HW skrev:
Ja..... något har man väl gjort åt LMS..... Ordförande i RR-sektionen, ledamot i huvudstyrelsen, hjälper Wheeliegirl och Butler med Supermoto, samordnar SM i RR, bråkar på trafikövningarna, håller egna kurser (med hjälp av andra medlemmar)..... jag gör säkert något mer också bara någon ber mig.... :confused:

Edit: har nog samordnat några b-race och ansvarat för en miljon rr-träningar också. :3freak
:tummenupp
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Iof inte roadracing nu men,,, För att få licens är jag tvingad att vara medlem i en klubb, för detta betalar jag medlemsavgift. Jag vill inte vara medlem i någon klubb men ändock är jag tvungen att vara det. Dom har mina pengar, skall dom ta min tid också menar ni?
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
avatar skrev:
Dom har mina pengar, skall dom ta min tid också menar ni?


Ge och ta... Du får säkert träna billigt/gratis på en bana som klubben sköter om, om ingen sköter om den kommer banan försvinna alternativt någon som anställs för att sköta drift = dyrt.

Jag har hållit på med tävlingscykling på amatörnivå, då betalade klubben startavgiften till vissa tävlingar med kravet att man skulle tävla i klubbdräkt samt att man vid minst ett tillfälle under året skulle hjälpa till på en arbetsdag. Det kunde t.ex. vara att måla klubbstugan, renovera/underhålla mountainbike-banan, vara med som funktionär på en av klubben arrangerad tävlig. Detta exempel är kanske inte tillämpbart på rr men det visar i alla fall på ge och ta principens fördelar tycker jag.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
avatar skrev:
Iof inte roadracing nu men,,, För att få licens är jag tvingad att vara medlem i en klubb, för detta betalar jag medlemsavgift. Jag vill inte vara medlem i någon klubb men ändock är jag tvungen att vara det. Dom har mina pengar, skall dom ta min tid också menar ni?
Du betalar ett par hundringar om året och sen så är det ok menar du, vem tycker du ska göra jobbet åt dig då :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top