Hur många här har aldrig vurpat?

Kracshkung eller mc-ola

• Antal röstningar
    0

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Är det skillnad på vurpa eller krasha ?

Får nog reda ut vad som ska räknas som en vurpa först för att pollen ske ge nått.
Själv anser jag inte att en nedläggning av ren klantighet i typ 20km/h eller en omkulltippad hoj som står parkerad räknas.

Kan man köra hem skiten har man inte krashat.. :crash

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Med cross & skoter, ja. Knappt en körning utan vurpa/krasch :brinnerup

Kan man vurpa med bil? :näsblod

Men med hojen, nope :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
minns inte riktigt men tror det är 3gånger på vägen och 5gånger på bana

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
skoteridioten skrev:
Med cross & skoter, ja. Knappt en körning utan vurpa/krasch :brinnerup

Kan man vurpa med bil? :näsblod

Men med hojen, nope :)

Hmm JA kan man ^^

Har vurpat/voltat me bil på avfart från motorväg. Men har inte MC kort än så det blir svårt :)

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
1 gång är ingen gång... 2 gånger är en gonggong. Hoppas det inte blir fler ! :rolleyes:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
47 gånger senaste året. Men då har varje vurpa varit värdefull också.

Jag ser det nog som att vurpa är genvägen till framgång. Fast det beror ju på vart man gör det då också... Kan vara senvägen också...

Zergh

Mmpfs... Bytte avatar igen =)
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
På jakt efter en ny Ducce, Cr250n är kvar.
Har vurpat typ... suck 2 gånger på 3 år, första gången så var det rullgrus i en skarp kurva, nicht güt, andra gången så blev jag påbackad av en stor jävla snuskvolvo, mitt knä tog livet av sej, min hoj fick en bucklig tank och krossade blinkers typ, och sliponet blev en aningens buckligt.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Vad menas med att vurpa? Att trilla omkull eller att få hjulsläpp med marksyning som påföljd eller att krocka eller att köra av vägen pga dåligt spårval eller för hög hastighet :va

Så, vad menas med att vurpa?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Farmer skrev:
har man aldrig vurpat har man aldrig kört tillräkligt hårt
Så Rossi som har en liten fall procent men ändå är mesta vinnare kör alltså enligt dig inte tillräckligt hårt :7peta känns inte som det stämmer va !!??

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Jag är FÖRVÅNAD... Har haft 10 landsvägsreggade hojar som jag kanske kört tillsammans minst 15.000 mil med... Kan inte dra mig till minnes att jag vurpat med dessa... Har varit mycket nära lite nu och då... :näsblod Kan inte påstå att jag kör speciellt stillsamt. Undrar om inte jag har någon slags skyddsängel vid min sida...?

Med cross och enduro vurpar man minst en gång varje träningspass (ofta mycket mer... :rolleyes: Men det är ju något som hör till sportens tjusning! :tummenupp Är också lite paff att den största skadan jag fått under 25 års hojkörande av cross och enduro är en bruten stortå!! :va

Ska om ca 3 veckor flytta upp till kramfors... så då börjar väl rejsandet med Boost 2 så då lär väl min fina statistik försämras :näsblod :yoparty

/G

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
48% har vurpat...

.....och så undrar folk varför försäkringarna är så dyra... :rolleyes:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag antar att bara vurpor med landsvägshojar räknas, isf har jag bara vurpat en gång.

Räknar vi in mopeder,crossar och racerhojar så springer det iväg litta..... :crash

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag var omkull på Falken förra året. Det hade börjat duggregna pyttelite, men eftersom det såg torrt ut i spåret så släppte jag inte av nämnvärt. Det skulle jag ha gjort. :rolleyes:

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Hoppsan....

..nästan hälften har vurpat. Scheisse då vet man vad man har att vänta sig då kanske. Hittils har jag sluppit använda asfalten som "stödhjul", men så måningom händer det kanske. :(

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...