Str3 R
Guest
Mmm, gott ljud i den där! =)
Jag vill ju bara ha motorn, inte skräpet runt ikring.
Inte din på tuben va? Den var ju finare än en ny...
Jag har en.
Tänker dock aldrig sälja den.
Portad cylinder (de är ganska lågvarviga med massor av bottenvrid original) och stenhårda växlingar.
Ett riktigt skogsmonster.
Jag anser fortfarande att riktiga enduromaskiner skall ha dubbla dämpare, stor tvåtaktare, luftkylning och ett djävulskt oväsen.
http://www.youtube.com/watch?v=b-eIsvNQ5Ug&feature=related
Varför är det speglar på tanken? Nästan lite löjligt att ha en riktig crosshoj som man putsat så jävligt på. Dom ska ju KÖRAS!
Åfan, man lär så länge man lever. Snyggt var det, men det känns ganska skumt på en cross. Orginal alltså?
Arméns Lejon använd sig av följande märken innan dom avvecklades, MC258, Husaberg 400 (mitten på 90-talet förnyades dom), Sen var de runt 2000 som dom fick nya Husaberg 400:er, Sen runt 2007 körde dom på Husaberg FE 450 till dom lades ner...
Ja de är alltid trevligt med sådana herrar som får en liten glimt i ögat när dom ser gamla klenoder och nostalgia objekt...
Alltid kul med cyklar som har lite historia i bagaget, även om inte jag är riktigt lika insnöad på dessa, skulle kunna tänka mig att ha en gammal Husqvarna Cross 250 eller 390, för att bränna runt lite på nån trevlig bana för att sticka ut...
Måste nog se om ja inte kan testa en av gubbens hojar som är ihop plockade föra tt känna på de... Har inte gjort de tidigare...
Får väl återkomma med en rapport/omdöme efter nästa helg...
Finns den roligare motorn att få tag i nånstans tro? Tror den är på runt 36 hk?
Roligare än vadå?
Kronans harvar var på sisådär 15 hästar (om jag minns rätt), så alla andra (inklusive 125an) är roligare.
Finns den roligare motorn att få tag i nånstans tro? Tror den är på runt 36 hk?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|