Hur många har haft problem med sin [rs]

125a, hur har det gått för dig?

• Antal röstningar
    0

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
lasse kongo skrev:
tjao var ute och körde och kollade mitt tändstift.. var helt vit/grå på elektråden :( ringde min aprilia åf och han sa "det ska vara vitt" men han visste inte riktigt och han hade inga större munstycken än org!! men jag fick ett 115 med när jag köpte hojjen har ringt han men inget svar var hittar jag sånna måste det vara speciela till aprilia ?? moppeverkstaden visste inte heller så :confused: är det någon som vet för jag vill ju helst inte köra innan jag fixar det!!!

nej det ska vara gyllenbrunt. Så det är felbestyckad.. vet dock inte munstyckena för jag har inte plockat ner min förgasre..

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
lasse kongo skrev:
tjao var ute och körde och kollade mitt tändstift.. var helt vit/grå på elektråden :( ringde min aprilia åf och han sa "det ska vara vitt" men han visste inte riktigt och han hade inga större munstycken än org!! men jag fick ett 115 med när jag köpte hojjen har ringt han men inget svar var hittar jag sånna måste det vara speciela till aprilia ?? moppeverkstaden visste inte heller så :confused: är det någon som vet för jag vill ju helst inte köra innan jag fixar det!!!

Minns jag fel att 120 är orginal men att det oftast är lite för litet?
Kolla med www.avamc.se eller www.starol.se någon av dom säkert fixa men det kan ta långt tid om du har otur :(

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Måste nog titta på bestyckningen på min för säkerhets skull.

Men den har ju rullat 12 000 km ostrypt, enligt förra ägaren.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
AndersJohansson skrev:
Minns jag fel att 120 är orginal men att det oftast är lite för litet?
Kolla med www.avamc.se eller www.starol.se någon av dom säkert fixa men det kan ta långt tid om du har otur :(

fan inte lång tid nu när jag från idag får börja övningsköra :huvet men är det speciela munstycken just till aprilia eller ?? försökte läsa min manual men på tyska/finsk/norsk gick så där... men är det inte same shit till alla typ mikuni förgasare ??

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Jaha då va d min tur att skriva!

När jag var ute o körde sist, var på väg från sjöborakan till revingerakan, så i Öved hände det. På detta stället e d krokigt eftersom det är lite hus runtomkring jag låg kanske i 35-40 km/h när jag svänger ut ur sista kurvan så varvar jag ut 1an ordentligt motorbromsar jag eftersom jag har en framför mig. Då bara helt plötsligt smäller det till. Låg nog på en 8000 rpm. Den orkar inte dra mer och jag lyckas rulla fram till stoppet sen dör den.

Sen den kvällen blev det till att köra hem o hämta hästatrailern o hämta hojen. :död

Det var en bit av kolven som gått av i framkant precis som på RS "Alex" hoj. Men jag hade mer tur än va han hade :) biten har troligtvis flygit ut med avgaserna så cylindern klara síg finfint :)

FÅr mina nya grejor på ons-tors :banana

För er som vill läsa mer står det i tråden Motorhaveri RS!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lasse kongo skrev:
fan inte lång tid nu när jag från idag får börja övningsköra :huvet men är det speciela munstycken just till aprilia eller ?? försökte läsa min manual men på tyska/finsk/norsk gick så där... men är det inte same shit till alla typ mikuni förgasare ??

grattis på födelse dagen :) ja tror att mikuni har flera olika munstyken tyvär

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jag kör inte Aprilia!

(Så den har inte skurit än.)

:rolleyes:

EDIT: 750 mil iår, enda problemet är hast. mätarwiren som har gått av en gång. HONDA! :tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
SolitudE skrev:
Jag kör inte Aprilia!

(Så den har inte skurit än.)

EDIT: 750 mil iår, enda problemet är hast. mätarwiren som har gått av en gång. HONDA! :tummenupp

äää håll flabben aprilia rockar :arsele

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
prulle skrev:
grattis på födelse dagen :) ja tror att mikuni har flera olika munstyken tyvär

tackar tackar. fan men får väll ringa runt lite i morgon men vilken storlek ?? alla stypningarna borta förutom cdi boxen (än) köper väll ett par olika men ungefär ?? 135 kanske

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
cross-e-kul skrev:
detta gör ju verkligen att man vill ha rs, har ingen något positivt att säga om dem

Ja köp en som är nyrenoverad då, är kolv lager osv bytt nyligen så får du ju inga problem med det så länge du sköter det..

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Hornet -07
RS "Alex" skrev:
.... och 17/36 drevning

Varning för moppefucko fråga men men...
Vad kommer du upp i på mätaren med den drevningen? För orginal är väll 17/40?

OT:Bara massa negativt här inne ju! Jag kan bara säga att jag är mer än nöjd med min RS! Aldrig varit några problem. Iofs så har den bara gått strax under 500 mil och hela motorn byttes för 100 mil sen, men men! :tungan
Det var den förra ägaren som klantat sig. Allt var bytt när jag fick den.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
AndersJohansson skrev:
Jag har iaf dellorto på min.. men det är ju -98 så...

jaha får kolla upp vad det är till 03.
ringde förre ägaren han sa.
firman dom köpte den av hade ställt in att allt var optimalt för att köra ostrypt... han hade kört på samma inställningar i1000 mil och inte skurigt så kan det vara rätt med bestyckningen om elektroden är vit :confused:

annars är jag hel nöjd med hojjen allt funkar som det ska :Bugar och nu ber jag bara till gudarna att den inte ska skära :Bugar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Marhabba skrev:
Varning för moppefucko fråga men men...
Vad kommer du upp i på mätaren med den drevningen? För orginal är väll 17/40?

OT:Bara massa negativt här inne ju! Jag kan bara säga att jag är mer än nöjd med min RS! Aldrig varit några problem. Iofs så har den bara gått strax under 500 mil och hela motorn byttes för 100 mil sen, men men! :tungan
Det var den förra ägaren som klantat sig. Allt var bytt när jag fick den.

inge moppe fucko fråga

vet inte riktigt men tror de va 195 vid 12000

är rädd för den nu så jag varvar inte så mycket, men det finns vrid så det räcker ändå :hihi

myyyys med ny motor :yoparty

fick väll jag i går kan man säga:)

lasse kongo skrev:
jaha får kolla upp vad det är till 03.
ringde förre ägaren han sa.
firman dom köpte den av hade ställt in att allt var optimalt för att köra ostrypt... han hade kört på samma inställningar i1000 mil och inte skurigt så kan det vara rätt med bestyckningen om elektroden är vit :confused:

annars är jag hel nöjd med hojjen allt funkar som det ska :Bugar och nu ber jag bara till gudarna att den inte ska skära :Bugar

ber till aprilia gudarna de gör vi alla :fyllisar

förra firman å bla bla är det vit så är det för litet munstycke så är det :fakta

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
stoooffe skrev:
@ RS Alex

dreva om kanske vore nåt o göra?

tappar man mycke acceleration?

det där är väll typ som att fråga , överlever jag om jag hoppas från andra våningen :3freak inte vet jag :hihi

nemen ärligt såklart du tappar acc men du ska inte dreva den om du inte har mycket ork på 6an för ett 2-taktare måste kunna varva ur alla växlarna ordentligt, det finns program, det går även att räkna ut på miniräknaren hur mycket du tappar i acc eller får den att gå fortare

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
stoooffe skrev:
Aha :)

På miniräknare? :va

Edit: Jag överlever nog

kommer sälja drev m.m. om du vill ha titta mitt skrivbord

tänkte bara säga det att to be continued som jag skrev på nr 3 på första inlägget har hänt :hihi

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!