Hur många har köpt / måste betala mer än vad ni har råd?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag brukar betala mc lånet sen får resten vänta, tar nästan en månad innan dom börjar koppla in inkasso.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
den här månaden vart det några räkningra som jag "glömde betala in" inte den bäst lösningen men vad gör man när "bidraget" inte räcker till. sen måste man ju ha en slant över så man kan tanka hojen.
 

MikkE

Guest
Haha, nästan samma sits för mig nu.. Har 31,50 på mitt konto och har satt ut mitt Xbox med tillbehör och spel på annons (någon som är intresserad :)) för att få in stålar, Även min gamla feta stereo ska ut den med.

HATAR RESTSKATT!!!!!!!
 

DirkDiggler

Stridsbåt 90H har inte en chans
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Båt: Uttern 5602 150 VMax Yamaha Duo Prop
Bank mor och far alt. jobba, när man slutat jobba åker man hem och sover tills nästa arbetsdag börjar, då behöver du "bara" äta frukost och lunch.
Visst, månaden blir tråkig men vafan ska man göra.
Eller snylta käk hos polarna. Lite förståelse får de ju ha..

LycKA Till.
Jag var där förra månaden när staten ville ha tillbaka 7500 spänn.
Man klarar det med lite diciplin.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
I värsta fall har jag inte betalt av någonting på lånen till pappa och sambon, å då har det gått ihop sig någorlunda, (om sambo betalar för mat den månaden). Eller låna pengar av någon av ovanstående :gnissla
Pengar är nästan aldrig särskilt kul, tycker jag. Bland det tråkigaste jag vet.
 

MikkE

Guest
Det är lite konstigt för mig. När jag har pengar lever jag livet och spenderar (oftast iaf), men när jag inte har pengar (som nu) kan jag leva hur billigt som helst. Varför kan jag inte leva 'billigt' när jag har pengar?
Måste ändra på detta!
LÄS MIN SIGNATUR, går till ett separat konto :)
 

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
Kina 250cc
MikkE skrev:
Det är lite konstigt för mig. När jag har pengar lever jag livet och spenderar (oftast iaf), men när jag inte har pengar (som nu) kan jag leva hur billigt som helst. Varför kan jag inte leva 'billigt' när jag har pengar?
Måste ändra på detta!
LÄS MIN SIGNATUR, går till ett separat konto :)

Vore jag i dina skor skulle jag genast ta bort mitt personnummer från en publik sida på www.internet.com!
Du fyller förresten år dagen efter mig, det är värt en eloge, tror jag sätter in en tia eller två till dig.
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
MikkE skrev:
Varför kan jag inte leva 'billigt' när jag har pengar?
Måste ändra på detta!

Det är ju så det är. Har man lite pengar, så bränner man lite pengar. Har man mycket pengar så bränner man mycket pengar.
Pengar i sig har ju inget värde, inte för mig i alla fall. Det är ju först när man byter in dom mot en kul leksak som det roliga börjar.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Eller så väntar man tills restskatten kommer... Fy fan, vad mycket pengar man håvar in där... *phew* :D

Då blir det till att pröjsa kläder för sambon och MC-lektioner för hans del! Perfekt!
 

MikkE

Guest
Raskus skrev:
Vore jag i dina skor skulle jag genast ta bort mitt personnummer från en publik sida på www.internet.com!
Du fyller förresten år dagen efter mig, det är värt en eloge, tror jag sätter in en tia eller två till dig.
Äh va fan, man måste ju försöka ju ;)
Så du fyller år på nationaldagen, cool, då ska du få nån tio eller två av mig :tungan

SuperMicke skrev:
Det är ju så det är. Har man lite pengar, så bränner man lite pengar. Har man mycket pengar så bränner man mycket pengar.
Pengar i sig har ju inget värde, inte för mig i alla fall. Det är ju först när man byter in dom mot en kul leksak som det roliga börjar.
True true...

honkiie skrev:
För att det är tråkigt?
Ja, delvis
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
MikkE skrev:
Så du fyller år på nationaldagen, cool, då ska du få nån tio eller två av mig :tungan

Det beror ju pa vilket land du lever i.

I Sverige anses nationaldagen infalla den 6:e Juni. :pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top