Hur många kör fortfarande? (snöfritt)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Har kört med motarden till och från ända tills förra helgen, nån gång måste man ju serva också :)

Var ute en sväng med R1an igår, givetvis utan lyse, blinkers, kåpor, regplåt osv men det var så förbannat roligt så jag kunde inte låta bli!
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Har något perverst sug efter att ta en vända på julaftons morgon. Varför vet jag inte.
 

Nannor

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Klippan
Hoj
GSX 1100F
Kör till och från jobbet, kan bli lite kallt om händerna.
Hoppas kunna köra in i januari
 

Smagatusk

Guest
Köpte en banhoj för några månader sedan. Testade honom i helgen, rätt som det var försvann gatubelysningen och det var som att dra en säck över hjälmen. Tvärnit, u-sväng och maklig fart tills man hittade tillbaka till ledsynen.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Självklart! Kom precis in från en vända, SATAN vad kallt det blir om händerna.
Jag ska vara ute hela dagen imorgon hade jag tänkt, någon som vet något bra tips om hur jag kan hålla värmen i tassarna?
 

almost_famous

Adrenaline Mc/Mcbudet Sthlm
Gick med
14 Jul 2006
Ort
saltsjöboo
Hoj
nej
Varje dag från kl 08.00 -17.00 är så illa tvungen :D Men vintersulorna är på (där baksulan redan börjar sjunga på sista versen)handtagsvärmarna brinner för fullt och styrmuffarna är ovärderliga om man ska köra med tunnare sommarhandskar (slipper ta av sig vid varje ställe för att skriva i blocket)
Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" :rolleyes: haha ja det e underbart...
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" haha ja det e underbart...

Haha, ja den har man hört några gånger. Vad tror dom? -Nejdå, ingen fara, jag ska ner och bada av mig svetten efteråt!!
 

mnrider

Incident
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Kungsholmen Stockholm
Hoj
-11 Ducati 1198 SP
Javisst, var ute igår em, var så jävla skönt:tummenupp även att bara dundra fram på E4:an är uppskattat efter ett par veckors paus. Kul att se några andra lika galna ute på vägarna, då kan man inte låta bli att få ett extra leende på läpparna under hjälmen:)

köra under julen och mellandagarna?, självklart om det är frostfritt. Risken finns att det blir som förra julen, har dock inget emot det:yoparty om det innebär att det går att köra hoj.
 

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Sydvästra skåne mellan Malmö och Lund!
Hoj
2000, Yamaha Dragstar 1100
Jo visst kör man körde före före lördagen, va riktigt pis väder men jag kunde inte låta bli, bara inte det är halt och snö och sånt skit!

Jag håller med dig som önskar sig +grader och torra vägar, det gör jag med! + ett nytt jobb!:yoparty

Blev varslat för en månad sen! :huvet
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Självklart! Kom precis in från en vända, SATAN vad kallt det blir om händerna.
Jag ska vara ute hela dagen imorgon hade jag tänkt, någon som vet något bra tips om hur jag kan hålla värmen i tassarna?

Tunna latexhandskar is da shit! :tummenupp
...och få inga konstiga idéer nu...
Ta på dig dem under dina racehandskar så ska du se att du slipper frysa.

Now, kanske blir svårt att få fatt på ett par ifall du ska ut om ett par timmar. Kanske diskhandskar? Grejen är att det ska vara vindtätt iaf.

Om du provar, säg hur det gick :)
 

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
Har inte kört på 1½ månad... Vi har ju fortfarande plusgrader... Men hojen e vinteriserad och dessutom e det jävligt kallt... Jag spar mig till våren ist =) Då jävlar blir det kul!
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Vid +3 är det lite svårt att hålla värme i tassarna hela vägen och det drar lite kallt om ansiktet inne i hjälmen, men det är det värt :)

Köp en "rånarluva" och ha under hjälmen.
Tex. http://www.skoterdelen.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=2429&cat=1364
Ett par handskar som är ett nummer för stora med ett par tunna underhandskar i. Tex. http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=ICEBREAKERGLOVELINER
Finns många olika varianter av underhandskar, intersport mfl brukar ha.
Funkar kanon till -10 iaf:tummenupp
Att köra när det är halt är en väldigt bra skola att lära sig att framförhållning är a och o:D

Varje dag från kl 08.00 -17.00 är så illa tvungen :D Men vintersulorna är på (där baksulan redan börjar sjunga på sista versen)handtagsvärmarna brinner för fullt och styrmuffarna är ovärderliga om man ska köra med tunnare sommarhandskar (slipper ta av sig vid varje ställe för att skriva i blocket)
Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" :rolleyes: haha ja det e underbart...

Fördjävligt. Batteriet i fjärrdosan till dieselvärmaren tog slut igår, var jääättekallt när jag kom till bilen idag:D

Du vet att du är välkommen tillbaks:tungan :D
 
Last edited:

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Tunna latexhandskar is da shit! :tummenupp
...och få inga konstiga idéer nu...
Ta på dig dem under dina racehandskar så ska du se att du slipper frysa.

Now, kanske blir svårt att få fatt på ett par ifall du ska ut om ett par timmar. Kanske diskhandskar? Grejen är att det ska vara vindtätt iaf.

Om du provar, säg hur det gick :)

Låter spännande, ska prova det! : )
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Now, kanske blir svårt att få fatt på ett par ifall du ska ut om ett par timmar. Kanske diskhandskar? Grejen är att det ska vara vindtätt iaf.
Hämtade ut ett par vind/vattentäta arbetshandskar på jobbet som funkar utmärkt till att åka hoj i enda nackdelen är att dom inte har några skydd för mc åkning!
 

Oliwen

Vintern e kort, det mesta snöar bort....
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJR 1300
Fan bra tips med latexhandskarna, har inte testat men det måste ju fungera tycker man ju, måste testas nån dag! Jo en sak till... vinterdäck, är det inte så att man måste ha det nu... ? Inte för att jag har det eller kommer att ha det...
 

My_way

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Ale
Hoj
Bandit-såld*, zx6r-såld* Honda XR (året-runt) och en KTM DUKE 640 -03
Kör varje dag till jobbet oavsett väder och har tänkt fortsätta med det fram till nästa vinter iaf. Bågen o kläderna blir så förbannat skitna när man är ute o rullar nu dock. Men men vi har klarat oss rätt bra från kylan i götet hittils iaf :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top