Hur många kör fortfarande...?

  • Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Dominator-Rocks skrev:
2537499 135 jävla mil :zpy Why?
Vi va på vip2007 med Yamaha sen va vi i moseldalen på konferanser efter mässan i Köln.
Så åkte vi hoj hem därifrån landvägen:D
Det va nog tur att jag hade lagt handpenning på en buss och handlade den på vägen hem, för då lastade vi in och åkte buss i ytterligare 50mil.
Annars hade det blivit 185mil i sträck på hoj:näsblod

Och nej det är inget jag kommer göra om:gnissla
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
tog förmodligen årets sista tur idag; var skit fint väder så det blev en snabb tur till Waxholm, kul att se så många hojar där så här sent på säsongen :tummenupp
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Rotorp skrev:
2540708 Var ute igår på sista svängen för året. 4 hojjar varav en banga efter 2 mil och åkte hem igen. Röd om näsan så det var nog för kallt för honom. hehe...
Det blev i runda slängar 25 mil iaf med vita fingrar, domnade tår, goo mat mitt ute i ingemansland, trasig laddning/batteri på en av gammeljonens hojjar samt avslut i mörkret med soppatorsk så nu är garanterat säsomgen över... Kan ju säga att sista kilometern i uppförsbacke skjutandes en gammal viffer, ja då frös jag inte iaf. Då var det varmt ist.


Det tog ju för lång tid att komma iväg ju.....men jag åkte idag oxå men Bandit Stefan. Det blev till VH vidare till Blacka till Jönåker vidare ner i Kolmården och hem. Vi får väl se om det var sista för året......jag tror inte det men man vet ju inte :tungan
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jeflar vilket bra väder idag ! Vad glad man blir av att möta alla som fortfarande e ute och rastar sina hojar. Nu går lillmoppen i ide, och bygget av turbohojen tas upp igen...:tummenupp
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
ja dagens väder är ju en bra orsak till att vänta med att ställa in hojjen....uuuuunderbart åka idag!

o kul att se alla andra som var ute o åkte idag!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tjörde som attan idag, tjugi-åtta mil vart det. Fan vad Roslagen rockar. :yoparty
 

Bifogat

  • 20061015.JPG
    20061015.JPG
    111.8 KB · Visningar: 61

Devil 41

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Ort
Vännäs
Hoj
Kawasaki
Dominator-Rocks skrev:
2536919 13/10-06
Hur många kör fortfarande på sin knarr?

Tog knarren till jobbet imorse stannade till på macken drog i ett par liter bensa och gick in och köpte fishermansfriend.

När jag betalade fmf så sa jag att jag hade ett par liter bensin också, tjejen kollade ut mot pumparna och sen glodde hon på mig med stora ögon
:näsblod-näsblod -Åker du motorcykel -Ja det gör jag -Men Gud är det inte kallt -Mnjaa lite -Jo kan tänka mig det.... -Tjadå! (var 5 grader imorse :gnissla det var lite kallt facktiskt)

Ok man ser inte många knarrar ute nuförtin men så konstigt är det väll inte?:confused:

Så hur många kör........? Hur länger kommer ni köra?

Jag kommer själv köra fram till att snön lägger sig.



Klart man kör fortfarande,vädret har iofs en viss betydelse.
Men man ser inte många hojjar nu som också trotsar kylan.:)
 

åttifemman

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
oslo
Hoj
r6, zx6r
Har kört lite mindre turer i helgen men blir nog att ställa av te´veckan.
Får invänta snön nu då ....:tummenupp
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tänkte ställa av hojen denna helg men var ganska fint väder igår och inte så himla kallt, åkte 2 timmar med en polare bakpå. hade så himla roligt att jag inte ställer av den förrän snön kommer!

dock så vart det fest på kvällen, annars hade jag kört idag också, jättefint hoj väder idag!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ställde in den på vinterförvaringen nu i kväll efter en runda. Kommer ändå inte att kunna köra nåt i veckan pga jobb. Temperaturen skulle visst sjunka nu och jag kan inte riskera att få den stående i mitt eget garage, det behöver jag till annat framöver.
Men är det fint nästa helg kan jag ju alltid åka dit och ta ut den igen över lördag och söndag.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Tog den sista(?) turen nu ikväll, kom hem vid åtta tiden, kallt som fan va det, men kul hade vi...
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Kör fortfarande och tänkte nog köra tills halkan kommer :D
Iof kör jag mest till och från jobbet men men :rolleyes:
 

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Åkersberga
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Fullt ös fram tills isen/frosten gör det omöjligt...... Då blir det fram med rishögen på fyra som gäller :(
 

nilo

Helsingborg is the shit
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
2000, Aprilia Falco
Till och med jag körde lite i Lördags, fast jag inte har någon egen. Provade jobbarkompisens XJR 1300. Han hade lovat mig det sen innan jag började på körkortet. Skönt drag var där i den iaf.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
japp. Jag ska köra så länge det går. Blev 30 mil idag med :)
Hoppas på att kunna köra månaden ut iallafall som förra året.
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Jag kör iaf tills november... men troligen så blir det att sätta igång igen runt februari som innan... kunde inte starta from maj iår pågrund av nytt mc kort...
Men man måste juh ha den lite i garaget med! finns juh en del som ska göras inför nästa säsong!!
Fan, tänk på vissa! Dom har bara motorcykelsäsong i 5-6månader! Stackare!
 

Dominator-Rocks

Guest
Har precis kört en runda på ca 2tim :tummenupp lite kallt om fingrarna dock men jag tyckte dom domnade av efter en stund, (lite stela nu) skall nog fixa ett par fodrade handskar. Annars är det mest mörkret som stör mig allt blänk/reflexer överallt, annars var det toppen friskt och skönt!

Höll på Å köra in i sidan på en bil också (i stan) jag hade en bil framför som skulle svänga höger, (jag åker huvudled) jag går ut lite till vänstern och skall precis ge på gas :yoparty när jag ser att en skitunge svänger ut mitt framför mig :näsblod från höger och ska vänster, Fick bromsa istället! GÖTT :tummenupp att man inte var för snabb på trotteln!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top