Jag köpte en KTM 125 SX till tjejen i sommras och det blev supermoto-hjul på den. Det skilde inte många sekunder mot min VÄLDIGT dyra Aprilia SXV. Visseligen är det väldigt få sekunder som man får ha öppet spjäll med prillan på den banan men det går åka grymt fort med lillhojjen
Jag är lite nyfiken på att prova köra en sväng nästa år med min nya raket, en KTM 200 SX. Nån tävling sådär, örebro skulle väl kanske passa bra
Jag tror att det ska gå hänga på rätt bra, cykeln e så sjukt lätt och det gör grymt stor skillnad. Hade vart bra om man lyckats skjuta upp effekten i registret bara, inte för att det saknas så, men för att den skulle bli lite lättare att köra fort in i kurvorna med.
Varför man inte åker tvåtakt i VM tror jag har att göra med att man får så dåligt grepp, men så länge som man kör moped som ändå int har så mycket effekt så... Jag tror att en 144 skulle kunna stå sig jävligt bra mot 250f (S3)
Alltså hur funkar de att sladda in i kurvorna med en tvåtakt? Med tanke på motorbromsen.
Kanonbra! Jag försöker skruva bort motorbromsen så gott som det går på 450n, jag är av den åsikten att destå mindre motorbroms destå bättre, då jag upplever att det är lättare att dosera inbromsningen utan den. Tvåtaktarn är så sjuuuuuuuuuukt lätt att tok-åka in i kurvorna med
Här är en video från tidigt på våren, hade kraftigt problem med chatter, det hörs till och med på videon!
[YOUTUBE-ID]aN5NM_Usaso[/YOUTUBE-ID]
En kort snutt fulåka från senare på sommaren:
[YOUTUBE-ID]BAECzb0DVes[/YOUTUBE-ID]