Hur många körlektioner tog ni?

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Hur många körlektioner körde ni innan ni äntligen klarade uppkörningen?

(mina staplas bara på o på o på):mad:
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
va så för mig också fick höra dom sista 5-6 gångerna "en lektion till bara för att finslipa sen behöver du inte köra mer" de va så att han om två siste innan ja satt ner foten gick in o bokade själv osså va de ju bara o infinna sig...

var hård på det där till nästa kort så tog 4 för bil kändes helt ok, ska köra upp för begränsad snart har 6 bokade pga samma snubbe som körde 125 med men kommer nog banta ner till 2
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Tog 11 lektioner på 5 veckor...1980, sen körde jag upp och fick låna ett körkort..ler
 

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Du får ställa krav o inte bli typ polare med dem annars suger dem ut allt du har.Hände mig och inget roligt när man ska köpa en hoj därefter.

Tjuvar de e va dem är :mad:
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
ca 10 dubbellektioner, sen kuggade jag, nu kör jag privat.. Pengarna rinner iväg som smör i solsken på den trafikskolan jag valde. Sen när man kuggat så vill dom suga ut en på "ja minst 3 dubbel lektioner till".
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Tror det var omkring 5 dubbellektioner + manöverbana.
Övningskörde en del privat också, kanske 30-40 mil.
 
Last edited:

crille71

Crille
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Duvati
Jagtog 3st sen vare klart. tog mitt körkort 94:a, gick på farsta trafikskola å dom hade så #"¤"#¤mycke folk så dom hade nog inget intresse att dra ut påt.
 
Last edited:

Bandit 1200

Det såg jag inte
Gick med
27 May 2006
Ort
Ä-by
Hoj
Suzuki GSX 1400
Uppkörning

Körde 5 st dubbellektioner hyrde hoj på uppkörningen & klarade kk på första försöket.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det viktiga är att säga till direkt att du inte vill hålla på med olika övningar utan bara de som ingår vid upkörningen. Annars försöker de ju så mycket som möjligt att suga ut pengar av en:mad:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Håller på att hjälpa min tjej ta kökort nu. Hon är också sådär så hon vill prata med en körskolelärare och fråga hur många behöver man?

Jag tycker att hon bara ska köra med mig och träna och strunta i körskolan nästan eller kanske ta 1-2 lektioner trots att hon aldrig kört bike.

Nu har hon lärt sig lågfarten och gör dom snyggt och inbromsningarna. Högfartsbanan och trafiken är det ju inte många som kuggar på. Eller vad tror ni?

Själv tog jag 2 körlektioner till A1 och ytligare två då jag skulle ta för A
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
:Rockbanan 4 dubbellektioner gick jag sen drog vi säkerhetsgenomgången 5minuter innan uppkörningen... blev ingen jätte kontrol som tur var.
Uppkörning och teorin gick som en dans... :klappar
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Tog ingen men de kosta en uppkörning då jag klara på andra försöket = / men har ju kört cross å så men vet inte om de hjälpte men billigt blev det = )
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Otroligt nog inga, varken privat eller i körskola. Och sedan körde jag upp på min R1:a i den stad med minst chans att klara uppkörningen. Uppkörningsnissen fick t.o.m förklara hur jag skulle köra banorna och många skratt hördes av de som stod sidan om. Man skulle kunna säga att jag hade mycket flyt och en hel del tur. Allt gick perfekt! Har en liten fördel av att jag aldrig blir nervös, tror det är uppkörningens största bov. En kille som körde RR kuggade på högfartsbanan, det säger en del om nervositetens inverkan på prestationsförmågan.

Lycka till!

/D.
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
7 dubbel tog jag på körskolan men så blev det 4 uppkörningar :huvet
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top