Hur många kw ktm 620 sm ?

Martin300

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
ktm 620sm
Någon som vet hur många kw en ktm 620 sm-01 har i reg beviset?
Skall regga in min och i briefet står det att den är avstrypt i förgasaren kw ändrat till 35 kw. måste veta om jag behöver strypa den innan reg besiktningen.
MVH

Matte_M

Gillar inte kyla
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
DRZ400SM & Typhoon 172
24 kw stod det i mitt...

Martin300 skrev:
Någon som vet hur många kw en ktm 620 sm-01 har i reg beviset?
Skall regga in min och i briefet står det att den är avstrypt i förgasaren kw ändrat till 35 kw. måste veta om jag behöver strypa den innan reg besiktningen.
MVH

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Var inne med min 620SC (-99) idag och blev underkänd just pga. effekten.
Tydligen var ursprungseffekten för min 20kW, mot senaste uppgivna i FZB 36kW (originaleffekt). Finns inga COC-intyg från KTM för äldre modeller än 2001 heller om jag inte misstar mig (fanns iaf inte till min). Så nu måste den strypas till 20kW :död

Edit: Såg att du hade 01'a. Ring till KTM Scandinavia och hör om dom har COC-intyg för ändrad effekt så slipper du strypa :tummenupp

Last edited:

Martin300

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
ktm 620sm
Samma problem som jag har. Har snackat med ktm sverige, dom sa att jag måste lämna in hojen till en ktm verkstad och få strypningen tillbaka monterad, detta skall jag få intyg på. sen skall det inte vara några problem.
Står det något om ökad hastigehet och ljudnivå i ditt brief ?

mvh
sp33dy skrev:
Var inne med min 620SC (-99) idag och blev underkänd just pga. effekten.
Tydligen var ursprungseffekten för min 20kW, mot senaste uppgivna i FZB 36kW (originaleffekt). Finns inga COC-intyg från KTM för äldre modeller än 2001 heller om jag inte misstar mig (fanns iaf inte till min). Så nu måste den strypas till 20kW :död

Edit: Såg att du hade 01'a. Ring till KTM Scandinavia och hör om dom har COC-intyg för ändrad effekt så slipper du strypa :tummenupp

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Martin300 skrev:
Samma problem som jag har. Har snackat med ktm sverige, dom sa att jag måste lämna in hojen till en ktm verkstad och få strypningen tillbaka monterad, detta skall jag få intyg på. sen skall det inte vara några problem.
Står det något om ökad hastigehet och ljudnivå i ditt brief ?

mvh

Står inget om ökad ljudnivå eller hastighet vad jag har sett (är iofs ingen gud på tyska, men förstår ändå det mesta).
Problemet för mig är att det inte finns några färdiga strypsatser eller intyg från KTM (pga hojens ålder). Slutade med att Yamaha-Center kommer att testa sig fram med throttle-stop..
Har du snackat med dom om COC-intyg? För på hon jag pratade med lät det som att det fanns till 01 och nyare.

Martin300

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
ktm 620sm
sp33dy skrev:
Står inget om ökad ljudnivå eller hastighet vad jag har sett (är iofs ingen gud på tyska, men förstår ändå det mesta).
Problemet för mig är att det inte finns några färdiga strypsatser eller intyg från KTM (pga hojens ålder). Slutade med att Yamaha-Center kommer att testa sig fram med throttle-stop..
Har du snackat med dom om COC-intyg? För på hon jag pratade med lät det som att det fanns till 01 och nyare.

Kanske skall kolla det där med coc innan jag stryper den, men det kanske kan bli dyra försäkringar om kw skiljer sig för mycket mot svensksålda

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
WR450, DB7
Martin300 skrev:
Kanske skall kolla det där med coc innan jag stryper den, men det kanske kan bli dyra försäkringar om kw skiljer sig för mycket mot svensksålda

Jo, helt klart värt att kolla upp (kan jag säga nu i efterhand) :rolleyes:
Är 01'an SM från fabrik och vad blir den i papprena?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha