Hur många läser Motorrad här egentligen?

Läser du Motorrad??

• Antal röstningar
    0

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Möjligt att BMW tillverkar bra hojar att åka på
Men de har fördåligt kvalité. Två fel som gjort att jag blivit stående
på 2000mil är för mycket.
Ursäkta OT

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Jag har tidigare prenumererat på Motorrad men tröttna pga att allt för många nummer bläddra
jag mig igenom utan att hitta något intressant.

Senare kom en cool tidning som hette HIGHSIDER
tyvärr finns den inte längre, suck.

Har alltid impulsköpt fast bikes och superbikes, mycket läsning och bra reportage.

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Gixxer
Håller med om att Motorrad är lite kära i BMW, men inte värre än brittiska Motorcycle News är kära i Triumph eller Vi Bilägare i Volvo…

Köpte senaste numret där Motorrad testar de vassaste nakenhojarna och visst vann S1000 R. ”Självklart”, tänkte jag, ”något annat vore otänkbart”…

Men så var jag till Start2ride strax därpå och provade bland annat Superduke 1290, Tuono 1100 Factory och nya S 1000 XR ”back-to-back” och jag förstod faktiskt direkt varför systermodellen S 1000 R vann nakentestet.

Blev faktiskt riktigt impad av S 1000 XR, riktigt lättkörd och harmonisk, med quick-shifter för upp-/och nerväxlingar som funkade helt perfekt. S 1000 R (som jag inte har provkört) bör ju vara än mer lättkörd/odramatisk då den är lägre och kortare.

Jag förstår till fullo att S 1000 R vinner ett test mot Tuono 1100 och 1290 Superduke när man jämför alla hojarna på femtielva punkter i en poängtabell.

Sen att KTM:en och Aprilian är ballare och har mer karaktär är en annan sak, men det blir väl fel att ge poäng för ”karaktär”? Det är ju ganska subjektivt…

Provade även 1200 GS och blev återigen överraskad över hur lättkörd och pigg den var. Typ tusen gånger roligare än den ser ut, eller i alla fall hundra..

Tror nog att BMW bygger lika bra hojar som Motorrad vill få det till, i alla fall nästan..

Lite samma fenomen där brittiska tidningar alltid höjer Street Triple till skyarna gång på gång och man tänker ”jaja..” sen går man och provkör och får aha-känslan ”fan, dom snackade inte skit ändå!” :D

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
"Det blir så himla mycket svårare att läsa när man inte kan läsa" - Annie Lööf

Jag tror jag kan sätta på henne när som helst. Inte för jag delar hennes politik, gillar inte hennes läspning, tycker inte ens om rödhåriga men hon är helt jävla oemotståndlig. Jag tror hon behöver stryk, av mig.

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
? Läs meningen jag citerar igen. Vad har den med forumet att göra?

Det jag menade var att Gerry säkert läst inlägget i denna tråd. Men att angående Motorrad-forumet att folk kanske inte har något att klaga på då det inte skrivits något där på ett år som trådskaparen syftade på.

Som Gerry skriver så är det sällan folk skriver något när de är nöjda, betydligt oftare skriver man ju om man är missnöjd med något:)

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Aldrig läst, kommer troligen aldrig att läsa, men det beror nog mer på att jag tycker de flesta hojtidningar är löjligt okritiska i sina tester, hälften av innehållet är PR för olika produkter, och dessutom är de opersonligt skrivna = tråkiga att läsa.
Håller tyvärr med. Alldeles för ofta göms kritiska omdömen bland överdriven optimism och förtäckt reklam. Kanske skulle det vara lättare att acceptera om texterna i sig var mer medryckande och underhållande.

Engelska Performance Bikes var också bra en gång i tiden...
Sannerligen. Den var helt suverän. Men det var ganska länge sedan.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Håller tyvärr med. Alldeles för ofta göms kritiska omdömen bland överdriven optimism och förtäckt reklam.

Det bästa exemplet på sunda kritiska omdömen och idealisk opartiskhet hittar vi ju istället i vår egen bakgård.
Jag tänker på sh-trådarna: "vilken hoj ska jag köpa?". Ah... tänk om tidningarna med sina professionella tyckare hade kunnat lära sig! Då hade det istället sett ut så här:

I det här testet ställer vi fem supersportar mot varandra. Men vi tog även med oss våra egna streetfighters. Faktum är att vi tycker det är så jävla dumt att köra supersport på gata att vi sket i det och tog oss en tur på våra egna istället. Så testvinnaren i supersportsegmentet blev ingen av dem, utan istället oavgjort mellan BMW S1000R och Suzuki GSX-S1000.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Det bästa exemplet på sunda kritiska omdömen och idealisk opartiskhet hittar vi ju istället i vår egen bakgård.
Jag tänker på sh-trådarna: "vilken hoj ska jag köpa?". Ah... tänk om tidningarna med sina professionella tyckare hade kunnat lära sig! Då hade det istället sett ut så här:

I det här testet ställer vi fem supersportar mot varandra. Men vi tog även med oss våra egna streetfighters. Faktum är att vi tycker det är så jävla dumt att köra supersport på gata att vi sket i det och tog oss en tur på våra egna istället. Så testvinnaren i supersportsegmentet blev ingen av dem, utan istället oavgjort mellan BMW S1000R och Suzuki GSX-S1000.

Fast skillnaden ligger väl i att vi varken får eller tar betalt för att yttra våra åsikter. Därmed kan ingen heller förvänta sig att vi skall vara opartiska när vi säger Sanningen.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag tror jag kan sätta på henne när som helst. Inte för jag delar hennes politik, gillar inte hennes läspning, tycker inte ens om rödhåriga men hon är helt jävla oemotståndlig. Jag tror hon behöver stryk, av mig.

Blir nog inga problem med det när hon är för dum för att begripa vad som hände.Vem vet, det blir kanske ren kortslutning efter den påsättningen och hon skänker bort sig själv till tredje världen istället för landets alla miljarder i diverse hopplösa projekt.Eller skriver hon en skitviktig bok som bara skallhuvudet Reinfeldt kommer att läsa.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...