Hur många mil kör ni per säsong?typ

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Sen jag tog kortet för tre år sen har jag legat på ca 400-500 mil per säsong men hittils iår har jag bara kört 250mil.

Har aldrig varit längre hemifrån än 15mil med nån av motorcyklarna jag haft, måste bli ändring på det:gnissla

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Forra sasongen blev det en bit over 500mil :)

(saknar svenska vokaler)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Blir säkert dryga tusen mil i år också. Än så länge ingen semester/touring, bara lek och bus :)

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
ca. 150 mil so far (sen mitten av mars) men de få milen kompenseras med att de har framförts väldigt snabbt :gnissla

brukar nog inte bli mer än 300-400mil en normal säsong, använder bara hojen till rundor med polarna och då blir det oftast inte några enorma sträckor utan istället oftare och kortare.

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
600 mil hittills, men jag har till 18 aug på mig innan jag haft hoj i ett år, får be att återkomma.
Åker ju bara för att det är kul när det är SOOOL och blå himmel... :tummenupp

Det skall vara gött att leva - annars kan det kvitta !!! :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
om jag kör 500mil per år, vad gör jag då?
Får inte direkt några kicks av att köra till jobb på morgonen kl. 6.30, när jag kan sova i bussen istället.
Hur mycket kör du med din KTM?

Om du nu redan har en hoj, påställd och klar så kostar den dryga ½litern milen vid pendling, vad kostar bussen?
Värdeminskningen får du även om hojen står hemma och möglar, skillnaden är att du inte har något nöje av hojen.

Om det skulle vara kanonväder när du slutar jobbet har du alla möjligheter till några kvalitetsmil och ändå hinna hem före bussen, och har du ingen som står där hemma med brända köttbullar och är sur för att du blir sen hem kan du hinna köra massor efter jobbet...

Fordon är till för att nötas ut!

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
ingen aning haft hojkort 1 vecka nu:) men maken som tog sitt 1 september förra året lyckades klämma 100mil första månaden:)

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
uuhh kan bara se hur värdet sjunker på din sköna Z.:)

Själv har jag 15km till jobb och tycker det är för mycket för mätaren så jag åker buss (gratis) typ 3/5 dagar i veckan.:p

Förra säsongen nätt och jämt 500mil (första säsongen), iår har jag fått ca 200mil sedan början av maj, tror jag kommer ganska nära 500 igen.

Det är ju bara att göra som alla andra, skruva mätaren.. :huvet :)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är ju bara att göra som alla andra, skruva mätaren.. :huvet :)

Det är ju lite det man undrar. Hur alla kan köra 1000-2000 mil per säsong och ändå finns det inga hojar till salu med mer än 3500 mil på mätaren. Eller är det så att alla som kör så mycket har flera hojar som de sprider ut milen på? Fan vet!?:va

Själv är jag av den oekonomiska sorten, har en cykel helförsäkrad året om och lyckas ändå sällan komma över 500 mil på en säsong. Fast det är klart, jag blir ju alltid tagen av polisen när jag är ute så jag är ju utan körkort halva säsongen.:mad:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Om du nu redan har en hoj, påställd och klar så kostar den dryga ½litern milen vid pendling, vad kostar bussen?
Värdeminskningen får du även om hojen står hemma och möglar, skillnaden är att du inte har något nöje av hojen.

Om det skulle vara kanonväder när du slutar jobbet har du alla möjligheter till några kvalitetsmil och ändå hinna hem före bussen, och har du ingen som står där hemma med brända köttbullar och är sur för att du blir sen hem kan du hinna köra massor efter jobbet...

Fordon är till för att nötas ut!
I mitt fall blir det bra mycket billigare att ta bussen :hihi

Däcken kostar typ 10kr milen, soppan 7-8, försäkring å det andravet jag inte.

Jobbet ToR = 6 mil = runt 100kr.. Bussen kostar 20 :tungan

Annars brukar jag köra ungefär 500mil på en säsong. Ingen pendling, bara "roliga" mil.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Det är ju lite det man undrar. Hur alla kan köra 1000-2000 mil per säsong och ändå finns det inga hojar till salu med mer än 3500 mil på mätaren. Eller är det så att alla som kör så mycket har flera hojar som de sprider ut milen på? Fan vet!?:va

Själv är jag av den oekonomiska sorten, har en cykel helförsäkrad året om och lyckas ändå sällan komma över 500 mil på en säsong. Fast det är klart, jag blir ju alltid tagen av polisen när jag är ute så jag är ju utan körkort halva säsongen.:mad:

motorcyklar har låga miltal för att dom helt enkelt kör av och pajjar innan dom hinner 10 000 mil. Min har runt 8000mil bakom sig men så har den ju ett par marksyningar också...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Snittade 250 mil per månad förr om åren under högsäsongen. Givet att åkningen tjuvstartade redan när snön låg, så blev det en del... Nånstans runt 1.500 mil kanske och då inga långa semestertripper.

Nu är det klenare - har inte suttit på en hoj på säkert en månad.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Allt under 1000+ anser jag som en dålig säsong. Kommer snart över 800 så denna säsongen får anses som lyckad hittils.

Sedan beror det ju mycket på hur mycket fritid man har att avsätta. Har man villa, barn, hund, gnällig fru etc kan det ju bli svårt att komma mer än ett par tre hundra mil... :whip

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
800-1300 mil per säsong kör jag, de åren jag kört bara 800mil har jag kört mera enduro och inte hunnit med landsvägsåka.
Skulle jag någon gång hamna under 400mil skulle jag starkt överväga att sälja cykeln då jag skulle anse att jag inte längre kan kalla mig motorcyklist.

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--

Haha.
Det är ju det som är det roliga.
10 år gamla hojar på blocket, hur många har gått över 4k mil?
Skrattretande läsning.

:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM