Hur många mil kör ni per säsong?typ

Sen jag tog kortet för tre år sen har jag legat på ca 400-500 mil per säsong men hittils iår har jag bara kört 250mil.

Har aldrig varit längre hemifrån än 15mil med nån av motorcyklarna jag haft, måste bli ändring på det:gnissla
 
ca. 150 mil so far (sen mitten av mars) men de få milen kompenseras med att de har framförts väldigt snabbt :gnissla

brukar nog inte bli mer än 300-400mil en normal säsong, använder bara hojen till rundor med polarna och då blir det oftast inte några enorma sträckor utan istället oftare och kortare.
 
600 mil hittills, men jag har till 18 aug på mig innan jag haft hoj i ett år, får be att återkomma.
Åker ju bara för att det är kul när det är SOOOL och blå himmel... :tummenupp

Det skall vara gött att leva - annars kan det kvitta !!! :tungan
 
om jag kör 500mil per år, vad gör jag då?
Får inte direkt några kicks av att köra till jobb på morgonen kl. 6.30, när jag kan sova i bussen istället.
Hur mycket kör du med din KTM?

Om du nu redan har en hoj, påställd och klar så kostar den dryga ½litern milen vid pendling, vad kostar bussen?
Värdeminskningen får du även om hojen står hemma och möglar, skillnaden är att du inte har något nöje av hojen.

Om det skulle vara kanonväder när du slutar jobbet har du alla möjligheter till några kvalitetsmil och ändå hinna hem före bussen, och har du ingen som står där hemma med brända köttbullar och är sur för att du blir sen hem kan du hinna köra massor efter jobbet...

Fordon är till för att nötas ut!
 
ingen aning haft hojkort 1 vecka nu:) men maken som tog sitt 1 september förra året lyckades klämma 100mil första månaden:)
 
uuhh kan bara se hur värdet sjunker på din sköna Z.:)

Själv har jag 15km till jobb och tycker det är för mycket för mätaren så jag åker buss (gratis) typ 3/5 dagar i veckan.:P

Förra säsongen nätt och jämt 500mil (första säsongen), iår har jag fått ca 200mil sedan början av maj, tror jag kommer ganska nära 500 igen.

Det är ju bara att göra som alla andra, skruva mätaren.. :huvet :)
 
Det är ju bara att göra som alla andra, skruva mätaren.. :huvet :)

Det är ju lite det man undrar. Hur alla kan köra 1000-2000 mil per säsong och ändå finns det inga hojar till salu med mer än 3500 mil på mätaren. Eller är det så att alla som kör så mycket har flera hojar som de sprider ut milen på? Fan vet!?:va

Själv är jag av den oekonomiska sorten, har en cykel helförsäkrad året om och lyckas ändå sällan komma över 500 mil på en säsong. Fast det är klart, jag blir ju alltid tagen av polisen när jag är ute så jag är ju utan körkort halva säsongen.:mad:
 
Om du nu redan har en hoj, påställd och klar så kostar den dryga ½litern milen vid pendling, vad kostar bussen?
Värdeminskningen får du även om hojen står hemma och möglar, skillnaden är att du inte har något nöje av hojen.

Om det skulle vara kanonväder när du slutar jobbet har du alla möjligheter till några kvalitetsmil och ändå hinna hem före bussen, och har du ingen som står där hemma med brända köttbullar och är sur för att du blir sen hem kan du hinna köra massor efter jobbet...

Fordon är till för att nötas ut!
I mitt fall blir det bra mycket billigare att ta bussen :hihi

Däcken kostar typ 10kr milen, soppan 7-8, försäkring å det andravet jag inte.

Jobbet ToR = 6 mil = runt 100kr.. Bussen kostar 20 :tungan


Annars brukar jag köra ungefär 500mil på en säsong. Ingen pendling, bara "roliga" mil.
 
Det är ju lite det man undrar. Hur alla kan köra 1000-2000 mil per säsong och ändå finns det inga hojar till salu med mer än 3500 mil på mätaren. Eller är det så att alla som kör så mycket har flera hojar som de sprider ut milen på? Fan vet!?:va

Själv är jag av den oekonomiska sorten, har en cykel helförsäkrad året om och lyckas ändå sällan komma över 500 mil på en säsong. Fast det är klart, jag blir ju alltid tagen av polisen när jag är ute så jag är ju utan körkort halva säsongen.:mad:

motorcyklar har låga miltal för att dom helt enkelt kör av och pajjar innan dom hinner 10 000 mil. Min har runt 8000mil bakom sig men så har den ju ett par marksyningar också...
 
Snittade 250 mil per månad förr om åren under högsäsongen. Givet att åkningen tjuvstartade redan när snön låg, så blev det en del... Nånstans runt 1.500 mil kanske och då inga långa semestertripper.

Nu är det klenare - har inte suttit på en hoj på säkert en månad.
 
Allt under 1000+ anser jag som en dålig säsong. Kommer snart över 800 så denna säsongen får anses som lyckad hittils.

Sedan beror det ju mycket på hur mycket fritid man har att avsätta. Har man villa, barn, hund, gnällig fru etc kan det ju bli svårt att komma mer än ett par tre hundra mil... :whip
 
800-1300 mil per säsong kör jag, de åren jag kört bara 800mil har jag kört mera enduro och inte hunnit med landsvägsåka.
Skulle jag någon gång hamna under 400mil skulle jag starkt överväga att sälja cykeln då jag skulle anse att jag inte längre kan kalla mig motorcyklist.
 
Det är ju lite det man undrar. Hur alla kan köra 1000-2000 mil per säsong och ändå finns det inga hojar till salu med mer än 3500 mil på mätaren. Eller är det så att alla som kör så mycket har flera hojar som de sprider ut milen på? Fan vet!?:va

Själv är jag av den oekonomiska sorten, har en cykel helförsäkrad året om och lyckas ändå sällan komma över 500 mil på en säsong. Fast det är klart, jag blir ju alltid tagen av polisen när jag är ute så jag är ju utan körkort halva säsongen.:mad:

Haha.
Det är ju det som är det roliga.
10 år gamla hojar på blocket, hur många har gått över 4k mil?
Skrattretande läsning.

:tummenupp
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top