Hur många mil körde du i dag?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Tre grader idag. Gjorde några ärenden med hojen sedan okynneskörde jag lite bara.

Nio mil. Torra vägar. Lite lurigt med bottenfrusna vattenpölar och grussträngar här och var. Olika körprogram finns i huvudet. Jag kör. Bromsar mer med fotbromsen än handbromsen nu när det är lite sämre grepp.
Hur går era självkörande hojar nu när det är lite kallare ute? Tryggt och säkert?

Kul att välja och vraka mellan de fem växlarna, motorbromsa, torrgasa lite tyst vid något rödljus och växla som jag vill fram till nästa stopp. Att byta växel får ta den tid det tar. Det var ok förr och det är ok för mig än idag. Att Kawan har en mjuk och smidig växellåda gäller visst inte längre. Det kanske är gubbigt men jag känner eufori av att dra in kopplingen och att välja växel själv. Behovet av att tillhöra early adopters-gänget minskar för varje dag som går. Jag är inte med.

Efter tre timmar blev det lite kallt. Inga elektriska produkter för att hålla värmen.
Saknar trevliga fik så jag åkte hem och fikade.

Men först Stockholms billigaste 98. Ingo Fagersjö. Körde på reserven men tankade fullt för drygt 150 spänn.

Ja e int bitter. Jag gillar min hoj. Jag gillar att köra i och runt stan. Jag gillar Stockholm.
Jag gillar att hojen bara kostade 9.500 kronor. Ungefär samma som aluminiumväskor kostar till en ”äventyrs”-hoj. Plus montering.
Mina klassiska Krauser Starlet(!) kostade 400 spänn.

IMG_0446.jpeg
Ja tankväskan är lite väl stor. Letar halvhjärtat efter en mindre. En perfekt hoj för norska vägar.
Jag repeterar: 160 mil på två dagar. T o R Trondheim 👍
”Fabrikscustom” - sämst på allt. ❤️❤️❤️

IMG_1151.jpeg
Fina Fagersjö idag. 😎
Inga andra hojar ute idag vad jag såg.

Gubbarna på återvinningen vid Östberga log och morsade när jag kom. Kul. De kanske trodde att jag skulle slänga hojen? Det fick fem liter spillolja bara.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende