Marals76 skrev:Någon som kan höfta till när det börjar "släppa" i motorn? Just nu är den lika seg som sirap. Känns verkligen att den är ny
Den sega premiärturen skedde på min födelsedag oxå
Marals76 skrev:Någon som kan höfta till när det börjar "släppa" i motorn? Just nu är den lika seg som sirap. Känns verkligen att den är ny
Den sega premiärturen skedde på min födelsedag oxå
Nightwish skrev:Hade jungfruturen med min i morse!
Kändes rätt bra, lite ovant mot min gamla CRF, men inte fel alls.
Lite tung växellåda, knepigt att få i friläge, men det är nog en vanesak.
Det enda som inte funkade var hastighetsmätaren.....
Nån mer som haft strul med det?
Jag har inte orkat kolla på det än, nån som vet om det
är ett standardfel som fixas enkelt?
Antar att det är givaren som inte läser ordentligt??
Nightwish skrev:Hade jungfruturen med min i morse!
Kändes rätt bra, lite ovant mot min gamla CRF, men inte fel alls.
Lite tung växellåda, knepigt att få i friläge, men det är nog en vanesak.
Det enda som inte funkade var hastighetsmätaren.....
Nån mer som haft strul med det?
Jag har inte orkat kolla på det än, nån som vet om det
är ett standardfel som fixas enkelt?
Antar att det är givaren som inte läser ordentligt??
Nightwish skrev:Hade jungfruturen med min i morse!
Kändes rätt bra, lite ovant mot min gamla CRF, men inte fel alls.
Lite tung växellåda, knepigt att få i friläge, men det är nog en vanesak.
Det enda som inte funkade var hastighetsmätaren.....
Nån mer som haft strul med det?
Jag har inte orkat kolla på det än, nån som vet om det
är ett standardfel som fixas enkelt?
Antar att det är givaren som inte läser ordentligt??
MegaRaid skrev:Tyckte att min släppte rätt snabbt. 50 mil ungefär. Kan nog bero på att jag har kört in den som en dåre, järnet från början.
Jag hade också samma problem med min mätare. Jag drog ut kablarna och backupbatteriet till den, och då gick den igång. Sedan har den startat om ett antal gånger och nollställt sig fullständigt.
Kul med premiärturen Nu ska jag ta hojen till jobbet. Underbart väder ju.
Nightwish skrev:Ska hem och dels kolla avståndet, funkar inte det så ska jag testa
nollställa den. Annars får man väl byta till en ny, inte hela världen.
Men man vill ju ha grejer som funkar, dels så man kan hålla sig 29 km/t över
aktuell hastighet, dels finns det lite kul funktioner på den man vill använda.
Hoppas den inte kräver så lång invänjning, har ingen lust att ha slö hoj
i 200 mil......!!!!
Vi syns väl på ekerövägen!
MegaRaid skrev:Vet inte hur det är på din, men på min mätare så finns det funktioner som man inte kommer åt om man inte klipper en kabel. Då kan man bla ställa hjulstorleken, man får funktioner för tävlingsbruk osv. Dom är spärrade från början. Man får tydligen inte använda dom när den är reggad som gathoj
Om du kan under eftermiddagen så kan vi mötas i centrum och köra en sväng.
Daniel
motardnisse skrev:Kör in den varsamt bara!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |