hur många mil räcker tanken i en 625-660?...

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
vaddå inga långa turer.. åkte 60 mil för två helger sen på min.. åsså blev det 15mil grusbus i söndags med den.. och i helgen blir det garanterat mycke mer!!! :yoparty

Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000R 2014
McGee skrev:
vaddå inga långa turer.. åkte 60 mil för två helger sen på min.. åsså blev det 15mil grusbus i söndags med den.. och i helgen blir det garanterat mycke mer!!! :yoparty

60 mil landsväg? :) Ja det är tur att alla är olika. Själv hade jag varit
less de sista 57.....
Grusbus och motardbana däremot...! :tummenupp

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
Cybernisse skrev:
Vet inte hur det är löst på ktm:s hojar, men på Qvarnan är det en slang mellan båda sidorna och en kran på vardera. De e för att det skall ligga lika mycket soppa i båda sidorna..

KTM 660,640 och 625 har inte som Husa och Qvarna att ramen delar av tankarna så mycket att man behöver två kranar.

Som sagt efter 5 liter är det dax igen att fylla på i 9 L tanken och slå av reserven igen...
Vet inte vad det beror på, men hellre det än att det är för lite kvar i tanken.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
ni drar väl upp tankmunstycket ur tanken oxå? hade en polare som hade detta problemet när han var färsk på sin hoj. pumpen stänger ju av när den "känner av" att det är fullt, så för å få full tank får man lyfta ur munstycket precis till kanten och fylla försiktigt den sista biten...
detta kanske e på tok för enkel lösning och jag menar inte att idiotförklara någon, men man "förlorar" ganska mycket soppa på den biten som handtaget sticker ned i tanken.

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
McGee skrev:

bara allt går vägen den 8:de juni så har jag en prima liten tur på ca 170 mil upp genom norge, på fyra dagar inplanerad i sommar... vet att jag e sjuk i huuvudet men det kommer bli sjukt roligt trots att det är en motard, sådeså! :arsele

Brodde

Skillnad på åka och köra.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
525
bagerah skrev:
ni drar väl upp tankmunstycket ur tanken oxå? hade en polare som hade detta problemet när han var färsk på sin hoj. pumpen stänger ju av när den "känner av" att det är fullt, så för å få full tank får man lyfta ur munstycket precis till kanten och fylla försiktigt den sista biten...
detta kanske e på tok för enkel lösning och jag menar inte att idiotförklara någon, men man "förlorar" ganska mycket soppa på den biten som handtaget sticker ned i tanken.

Enligt tidigare erfarenheter med flammor inblandade så toppfyller jag ALDRIG min tank längre.
4-5 cm under tanköppningen är gott nog. Inte många cl att vinna där...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0