Hur man använder Sprayburk?

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Ta reda på någon som jobbar med skiten... Jag vet inte om pulverlack kan funka men det är ju hållbart som fan. Fast då behöver man ju dock veta om någon som pulverlackar... Själv så har vi såna företag i Anderstorp...

//Score

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Ser ut som lite truble =)
Själv studerar jag på gymnasiet för tillfället och har ganska så gryma kontakter där ifrån nu:
En polare som går "lakering"
En polare som går "meckning" typ
En polare som går "kock"
Sen själv går jag bygg och har då kontakter på betong, husbyggnad, måleri, mureri o jag själv går maskin :))

men jag ska ju inte spika nått för vem vet om jag har dem polarna kvar om några år? men chansen finns där att jag fortfarande har dem ju

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
croc! kanske kontaktar dig senare (troligt)

1500 + målarfärg antar jag hehe

Jag testmålade med 2k färg å det blev schyst å djup färg. Dock blev det vågigt resultat. går sånt å polera ut?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Olika munstycken :rolleyes: Caps säger man på graffiti språket, mycke häftigare :cool: Skämt o sido

Lär ju vara Montana du använder?

Joker skrev:
Jag använder special sprayburkar!
Men jag håller på med Graffiti och då behöver man bra grejjer!
Jag har på mina olika munstycken och allt.

Men det ska nog inte vara nåt problem för dig att fixa det! :tummenupp
Har du alldrig använt en sprayburk?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Swedie skrev:
Hej

Snart får jag min 02 R1a och då kommer jag behöva fixa lite plast och vill göra det på billigast möjliga sätt då jag inte vet nån som kan måla mina kåpor åt mig.

Vad är tekniken för att färg som kommer ut en sprayburk ska bli rätt?
Spana in den här killen...
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?threadid=56200
han målade sina fälgar med sprayburk å resultet verkar rätt jäkla bra asså!

Kan någon ge mig tips för var på nätet man ska läsa om hur man går tillväga med sprayburk, eller om ni t.o.m. kan komma o visa eller jag kan åka nåstans.. vill kunna mästra sprayburkar...

annars, vem säljer riktiga färgpistoler eller vad dem heter? Har ju tryckluft hemma... och för vad för pris?
Eftersom jag inte är registrerad på det där forumet kan jag inte se bilden. Säker fler som vill se den. Kan någon lägga upp den här? Bra tråd detta. Har alltid undrat över sprayburkar. Ibland får man till det så där perfekt. Och ibland blir det skit. :tummenupp

Therudeboy

Guest
Swedie skrev:
croc! kanske kontaktar dig senare (troligt)

1500 + målarfärg antar jag hehe

Jag testmålade med 2k färg å det blev schyst å djup färg. Dock blev det vågigt resultat. går sånt å polera ut?

Man får ingen fin lack för 1500,pulvelackera fälgarna kan jag göra billigt åt dig,lacka kan farsan (fd lackerare med 20 års erfarenhet) göra nästan gratis och du får ett resultat du blir nöjd med om du har en spruta och rätt munstycke som du kan skicka med,hör av dig om det är intressant.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
såhär såg hjulen ut som han målad med sprayburk

Bifogat

• rims 0061.jpg
    rims 0061.jpg
    76.2 KB · Visningar: 232

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Såg ju bra ut det där.

Såg på tv:n en gång när dom fixade en lackskada på en kofångare från en Volvo V70. Då slipade dom självklart ner området och spacklade med sputspackel. Men sedan körde han med sprayburk. Antagligen en bra mycket bättre färg men munstycket hade en väldigt vacker diagonal stråle.

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jag kan rekomendera en kille här inne på forumet!

En kille som heter Amullo!
Han har lackat sina kåpor till sin 748sp med sprayburk!
Ducce ägare gillar ju att ha bra puts på sakerna så han kan du alltid fråga!

Ciao

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
skulle då vilja att amullo visar en närbild av lacken på sin 748a.
Jag får hela tiden "vågigt" resultat.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Man kan visst få fin lack för 1500:-

Fälgbilden säger inte mycket. Alla lack ser bra ut när den är blöt, hur ser den ut efter en vecka.

Swedie, snart har du bränt mer pengar på misslyckade burkar och lackförsök än vad det hade kostat att lacka hos en lackerare.

Gå till biblioteket och läs en bok om lackering om du ska ha en chans att göra det här riktigt...

Att lacken blir vågig kan bero på tusen orsaker men troligast är nog att du står i ett kallt garage och viftar. Alternativ två är att du lackar för tjocka lager...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det finns inga genvägar till ett bra slutresultat. Det krävs ett bra underarbete, lack av god kvalitet samt bra utrustning och dammfri miljö. Missar du i något avseende blir det omgående ett sämre resultat.
Vill man ha ett bra slutresultat men inte är intresserad av "learning by doing" finns bara en sak att göra. Överlåt jobbet åt någon som kan.

/L. Ackeraren

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Din polare Dee_cati har börjat jobba lite extra som billackerare, hör med honom!!

Jag tror du kan få det till riktigt förmånligt pris!!

Mvh Mattias

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Han är nog lite smyggis iaf :D

Jag kan prata med honom i morgon, jag ska hämta upp han vid halv8, sen bär det av till dalarna för cross köp :rock

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
nämn till honom att jag troligen kommer ha en BIL som jag vill ha omlackerad... å fixat... hehe

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...