Hur man bygger in baklampan på en TZR

Solid snake

Guest
Såhär går det till då.



1.Bakifrån
2.Från sidan
3.Snett
4.Underifrån
5.Vid kåpan
6.Resultatet

Glömde nästan, man måste inte ta av bakstänkan, men om man tar av den så måste man bygga ny skylthållare.

Håll till godo.
 

Bifogat

  • bakifrån.JPG
    bakifrån.JPG
    36.5 KB · Visningar: 101
  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    30.7 KB · Visningar: 80
  • snett.JPG
    snett.JPG
    32.5 KB · Visningar: 63
  • under.JPG
    under.JPG
    32.4 KB · Visningar: 62
  • vid kåpan.JPG
    vid kåpan.JPG
    36.3 KB · Visningar: 61
  • resultatet.JPG
    resultatet.JPG
    38.1 KB · Visningar: 222

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
Hur går det med min skylthållare? :tungan


Förlåtvasaduva? :va

Skulle jag göra en sån till dig? :va

Fan, dra å köp lite plåt så ska jag bygga en till dig, 1mm ska det va.

Vi får, eller jag får inte bygga mer saker i skolan, dom tyckte att jag använde för mycket plåt. :kocko

Har bara använt till min hållare och fästena till din lampa o min. :tungan
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
baklampe modd ala StewOo:

1: gå till närmaste fackhandel och köp den största och tyngsta släggan. Och ett STORT skruvstäd och en rulle silvertejp. och billig sprayfärg

2: Spänn fasst hojen i det STORA skruvstädet, som för övrigt hällst skall vara fastgjutet i betonggolvet i garaget.

3: Ta ett redigt grepp om den stora släggan, om du är för klen så be din pappa/storebror om hjälp.

4: Ta i me full kraft och svinga den STORA släggan mot baklampan på den fastspända hojen.

5: Vid eventuella plastskador, tejpa över det och måla med billig spray färg.


(jag skulle ringa te custom chrome europe och be dom skicka ett frän custom lyse)
 
Last edited:

Solid snake

Guest
StewOo skrev:
baklampe modd ala StewOo:

1: gå till närmaste fackhandel och köp den största och tyngsta släggan. Och ett STORT skruvstäd och en rulle silvertejp. och billig sprayfärg

2: Spänn fasst hojen i det STORA skruvstädet, som för övrigt hällst skall vara fastgjutet i betonggolvet i garaget.

3: Ta ett redigt grepp om den stora släggan, om du är för klen så be din pappa/storebror om hjälp.

4: Ta i me full kraft och svinga den STORA släggan mot baklampan på den fastspända hojen.

5: Vid eventuella plastskador, tejpa över det och måla med billig spray färg.


(jag skulle ringa te custom chrome europe och be dom skicka ett frän custom lyse)


Är det så du har gjort på din?

Är det därför det kallas custom? :hoppskrat
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Solid snake skrev:
Förlåtvasaduva? :va

Skulle jag göra en sån till dig? :va

Fan, dra å köp lite plåt så ska jag bygga en till dig, 1mm ska det va.

Vi får, eller jag får inte bygga mer saker i skolan, dom tyckte att jag använde för mycket plåt. :kocko

Har bara använt till min hållare och fästena till din lampa o min. :tungan

Haha snåljåpar! :D Ja, visst.. eller ta en bild på den du har så gör jag en själv ;)
 

StewOo

4-Stroker
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR 900RR Fighter
Solid snake skrev:
Är det så du har gjort på din?

Är det därför det kallas custom? :hoppskrat

presis :tummenupp
sen för att få ett lite mera personligt intryck så moddade jag min tank med den STORA släggan :yoparty
 

Pecke_Tzr

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Yamaha Tzr 91
Solid snake skrev:
Såhär går det till då.



1.Bakifrån
2.Från sidan
3.Snett
4.Underifrån
5.Vid kåpan
6.Resultatet

Glömde nästan, man måste inte ta av bakstänkan, men om man tar av den så måste man bygga ny skylthållare.

Håll till godo.
Din tzr måste se helt annorlunda med min.fattar mej inte alls på bilderna.antingen är jag korkad eller så ser dom olika ut :va
 

Solid snake

Guest
Pecke_Tzr skrev:
Din tzr måste se helt annorlunda med min.fattar mej inte alls på bilderna.antingen är jag korkad eller så ser dom olika ut :va


Då är du korkad! :kocko

Bara skojade, men jag har ingen stänka, eller e det så att du har -93an?

Men jag har kuts på min så det e nog därför.

Ta bort plastskiten där bar så ser det likadant ut.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Solid snake skrev:
Såhär går det till då.



1.Bakifrån
2.Från sidan
3.Snett
4.Underifrån
5.Vid kåpan
6.Resultatet

Glömde nästan, man måste inte ta av bakstänkan, men om man tar av den så måste man bygga ny skylthållare.

Håll till godo.


hmm, ja tror man ska skaffa patent på allt man gör i framtiden... :fatta!
för övrigt så måste du bygga nytt fäste till skylten även om du inte tar bort stänkan, och om du tar bort stänkan så sprutar all skit rätt upp under sadeln å blir kvar där.
 

Solid snake

Guest
Fluxir skrev:
och om du tar bort stänkan så sprutar all skit rätt upp under sadeln å blir kvar där.


Jaså? sist jag kollade så var där ingen skit, men det kanske bara är så på din. :tungan

Kan tillägga att jag inte kör i regn.

Och konstruktionen till att flytta in baklampan, tror du att du är den ende som har tänkt på just den konstruktionen? Jag satt o funderade också hur jag skulle flytta in lampan utan att behöva ta av stänkan.

Såg sen att fästena till handtaget inte användes så jag gjorde fästen till lampan.

Folk har kopierat mina fästen till miniblinkers, men jag gnäller väl inte för det?

Jag blir bara glad om folk använder sig av mina ideér.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Solid snake skrev:
Jaså? sist jag kollade så var där ingen skit, men det kanske bara är så på din. :tungan

Kan tillägga att jag inte kör i regn.

Och konstruktionen till att flytta in baklampan, tror du att du är den ende som har tänkt på just den konstruktionen? Jag satt o funderade också hur jag skulle flytta in lampan utan att behöva ta av stänkan.

Såg sen att fästena till handtaget inte användes så jag gjorde fästen till lampan.

Folk har kopierat mina fästen till miniblinkers, men jag gnäller väl inte för det?

Jag blir bara glad om folk använder sig av mina ideér.


jag gnällde inte påpekade bara, finns massa trådar om detta... och även många olika lösningar.

men om du tar bort den bakre delen av stänkan måste det väl komma in skit? den är ju delat mitt över bakhjulet.
 

Solid snake

Guest
Fluxir skrev:
jag gnällde inte påpekade bara, finns massa trådar om detta... och även många olika lösningar.

men om du tar bort den bakre delen av stänkan måste det väl komma in skit? den är ju delat mitt över bakhjulet.


Jo den är delad rakt över, dumt byggt, men men jag ska bygga en ny i plåt eller aluminium som bara går fram till skylten. :tummenupp


:hej
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Solid snake skrev:
Jo den är delad rakt över, dumt byggt, men men jag ska bygga en ny i plåt eller aluminium som bara går fram till skylten. :tummenupp


:hej

man behöver inte använda plåt,,, det enda man behöver är ett par muttrar (4st) och brickor (4st), och så "klämmer" man fast den långa "skruven" som sticker ut ifrån lampan fast på en bit av ramen som finns innanför,, aja jag är inte hemma nu så jag har inga bra bilder, men här är en som jag har gjort förut, se om ni förstår, man ska alltså "klämma" fast "skruven" på en ramdel... :tomten

nytt_fste.jpg


EDIT: angående stänkan som försvinner halvägs över hjulet, ta en 2liters cola flaska och dela rakt på mitten, (om ni fattar) och fäst fast med buntband, och vipps så har du en ny stänka :tummenupp ,,, (kommer inte att synas för att det är under sittsen, ja jag vet,, får fixa bilder.. kommer imorrn isåfall.)
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Äsh då är det bättre att såga av den sablarns stänkan, då ser det fint ut både bakifrån och under sadeln
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top