Lindén
Slutkört!
Minns ej om jag svarat men visst skall väll det gå bra!J.Andersson skrev:2323971Kan du lacka mitt sett blanksvarta? Nya så inte så mkt förarbete...
Minns ej om jag svarat men visst skall väll det gå bra!J.Andersson skrev:2323971Kan du lacka mitt sett blanksvarta? Nya så inte så mkt förarbete...
Lindén skrev:2315260Det e en pearl/flake som fick sitta i hela 40 minuter innan klarlacken åkte på.
Lite för tjock i komb med dålig torktid o en massa flingor.. ingen bra kombination.
Vattenbasen kan resa sig bra nog om du mattat för fint när du lagt basen beroende på underlag då men denna har varit ful "ful" lackad dvs biltema så då kan det ställa till det då med.
Men i detta fall var det nog flakesena som ställde till det då det blev duktigt knottrigt o följde mönstrena
Någe enkelt isf.
Jo det var som kokblåsor ungefär fast mer skrämmande...kungko skrev:2344151tror inte det beror på att det låg för mycke bas på, det skulle bara resulterat i kokblåsor, men som sagt fullacken i botten kan man ju va säker på att den jävlas...
jo flakes kräver mer klarlack å MINST en mellanslip...ett jävla skit å hålls med...
men såg att du fick det skapligt blankt till sist....
jobbar du med det eller är du en självlärd garagenisse?
Lindén skrev:2344220Jo det var som kokblåsor ungefär fast mer skrämmande...
Var ingen direkt resning som sådan..utan mer som du säger skrovlig o blåsig.
Aldrig lackat så tjockt innan så det var nog däri problemet låg
Har lärt mig själv den jävliga vägen
Lite svårt att se hur pass det torkat då färgen var transparant=)kungko skrev:2350377ojoj skrämmande till å med...då är det fan illa....men låt varje lager luffta tills den är helt matt å lite till, gör du så så kan du ju i princip lägga hur mycke som helst....
även den jävliga vägen kan va skoj...i efterhand...
Lindén skrev:2322034Så nu blänker det lite mer om den=)
Gör om gör rätt=)
Bara dyka över med den=)*Chriss* skrev:2355777men vadå ful-lack? du får gärna "ful-lacka" min hoj nån gång ifall det behövs
din hoj blev riktigt najs, snyggt jobbat!
Lindén skrev:2372182Bara dyka över med den=)
Skall på med ny lack nu då den e nyklotad=(
Blir till o rolla den elle någe!*Chriss* skrev:2391061ajfan men du kommer undan bra mycke billigare än vi andra när/om vi trillar omkull... va blir det för tema den här gången ?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|