Ja, den är ett bra val.norrlansguld skrev:Håller på att förbereda för najjning i oljeplugg bromsar mm.
Kollade därför i biltema katalogen efter najjtråd, dom har 0,7mm galvad och 0,9 mm rostfri är den galvade ett bra val?
SpeedAbuser skrev:Ja, den är ett bra val.
Finns annars ett antal gamla trådar om najjning här på forumet, bara att söka.
Axxexs skrev:Låstråden ska vara glödgad och av blankdragen kvallite, samt ej tunnare än 0,7mm. Tror att galvad inte godkänns..
Sprintar till låsning godkänns på bromsok och oljepåfyllningslocket. Men EJ på olje-avtappningsbulten!
Är ganska säker på att det kommer att gå bra utan några som helst problem med galvad 0,7-tråd. Mig veterligen brukar rostfri bara rekommenderas, men något bestämt krav på det finns inte.Axxexs skrev:Låstråden ska vara glödgad och av blankdragen kvallite, samt ej tunnare än 0,7mm. Tror att galvad inte godkänns..
Sprintar till låsning godkänns på bromsok och oljepåfyllningslocket. Men EJ på olje-avtappningsbulten!
Fixx skrev:Vanlig järnaffär är det nog bara som gäller..
Har inte sett det på några andra ställe.
Om du inte är feg, utan vågar gå in på Bikeproject.com så finns en hel artikel om vad som måste fixas innan besiktningSwedie skrev:Kan någon lägga upp bilder på diverse delar av hojen som behöver najning? Även bild på vad ni säger heter "sprint". Jag behöver fixa min egen rejshoj med detta nu.
Hmm! Jag ska nog skapa en sektion för Artiklar här på SH så folk slipper gå till andra sajterNr:18 skrev:Om du inte är feg, utan vågar gå in på Bikeproject.com så finns en hel artikel om vad som måste fixas innan besiktning![]()
Gamla najtrådarSpeedAbuser skrev:Ja, den är ett bra val.
Finns annars ett antal gamla trådar om najjning här på forumet, bara att söka.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |