182 500 personer som dör i trafiken VARJE ÅR,(jag misstänker att de 500 är enbart i trafiken och inte övriga dödsfall i Kina) HALLÅ var är dina begrepp människa
På 10 år där så om du jämför med Sverige så försvinner MER än 1/5 del av vår befolkning....om man sen ser till VAR dessa dödsfall sker så är majoriteten av dessa 500 säkert i de stora städerna, inge konstigt iofs innevånarna och bonden som bor 3 timmar ifrån storstadsbullret, jag för dem är det nog mer en sällsynhet med dödsfall i trafiken.
Nollvision i Kina, lär väl myndigheter bara skratta åt..är det något som det finns gott om så är det människor, och man kan inte hindra människors framfart, med tanke på att det blir allt fler bilar på vägarna där och männsikor som inte kan köra, eller kör påverkade så kommer det säkert snart vara 600 per dag....
Så även om det inte är många av totala befolkningen så visst är det mycket, sen även med tanke på att många många, dör enbart pga att de inte bär hjälm..betydligt fler oskyddade trafikanter får sätta livet till mot om man jämför med här, men så vistas det betydligt mer cyklar och 2 hjulingar samt gående i trafiken.
Fan vad glad jag är att man bor i Sverige