Hur man skapar den perfekta oljeflaskan att ta med!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

Nu ska jag beskriva för er hur man gör en oljeflaska att ha i motorcyklen, en självklar sticky? :va :confused:

Det är 7 enkla steg att följa!
Observera att bilderna är nummerarde längst upp till vänster, bildens nummer hör till stegets nummer, förstår du inte, kan det ev. bero på saknad IQ, men ta det inte personligt, jag fattar inte heller. Sissta bilden är dock felmärkt och felplacerad, allt för att krångla till det, hoppas ni har överseende... För det har inte jag.

Steg 1
Det första man behöver är en motorcykel, om ni är osäker på vad det är förnått, se första bilden, jag har markerat med röd text så ni ser vilken det är.
Har man ingen motorcykel finns det att köpa lite överallt.

Steg 2
När ni väl har en motorcykel, gäller det att hitta en lämplig flaska. Se nu bild nummer två, en flaska är en slags behållare med kork. Jag hittade en i högen som jag tyckte såg lämplig ut, inringat tydligt med rött på bilden. Kontrollera INTE att den passar att ha med sig i motorcyklen, det gör du det sissta, om den då inte passar kan man lätt få ut sina aggritioner mot tex sin stygga bror, om man inte har nån bror går även Solid snake bra, fråga bara inte varför.

Steg 3
Nu gäller det att få bort de fula klistermarena på flaskan, annars drar man ner sin respekt vid macken när man tar fram flaskan, vilket kan få mycket hemska fölljder. Va därför noga med att ta bort dom! Det gör man lämpligast genom att fylla flaskan med kokhett vatten, och även lägga flaskan i ett vattenbad med varmt vatten, se bild nr tre för närmare info.

Steg 4
Nu behöver du plocka fram lite saker.
- Flaskan, se till att inte tappa bort den, då kan du inte fortsätta arbetet.
- dl mått, en plastgrejj, se bild. Kan inte förklara.
- Sax, ett verktyg där två järnföremål åker tätt vid varandra och kan klippa sönder föremål, ungefär som när en häst tuggar gräs, fast ändå inte.
- Tejp, plastfilm med lim på baksidan, köps lämpligen hos biltema, hälften så dyrt, och håller hälften så länge så du får göra om det gång på gång, det gillar vi.
Hittat allt? Kontrollera med bilden, detta är ett mycket viktigt steg i skapandet. Om allt stämmer, fortsätt till steg 5.

Steg 5
Nu kommer det trixiga. Häll i en deciliter, hittade du inget decilitermått får du ta munnen, en mun är ungefär 1 dl, fast jag får ta en halv mun, då jag är stor i käften. Samma sak borde gälla för en solid orm, varför vet jag ej.
När du väl lyckats få i en dl, sätt en tejpremsa enligt bilden, detta för att du ska veta hur mycket olja du hält i när du tankar, så du vet hur mycket rök det kommer och därmed hur mycket du imponerar vid korvmojjen. Ju mer rök dessto bättre. Fortsätt och ta en dl till, sätt en tejpremsa, och fortsätt så tills du gjort hela flaskan, blir du trött och tappar tålamodet kan du tex öva på att sväva eller stå på ett ben, sen fortsätter du tills du är klar.

Steg 6
Nu är det slutklämmen kvar, i med lite olja, kontrollera så det ser ut som på bilden, då har du gjort rätt! Grattis, om det ser annorlunda ut, skyll på Solid snake. Inte mig. (och våga inte fråga varför du ska fråga han, då smällerä ) :mad: DIREKCT!! Nu lägger du bara i den i hojen, om du inte kommer ihåg vilket föremål hojen va, gå igenom steg 1 igen. Vid närmare eftertanke konstaterade jag att vit tejp hade varit att föredra, om intresse finns för en version 2, så kommer den inte komma, om det inte finns intresse, lär den dyka upp, och vise versa, fast omvänt.

Steg 7
Finns inget steg sju! Jag sa ju att det var enkelt.

Solid snake är jättesnäll, jag har absolut inget imot han, jag bara utnyttjar han.

Nu kanske ni undrar varförj jag gjorde såhär....
Jag ville bara bevisa att förkylning, och lov, samt alldeles för lite att göra, inte är nån bra kombination, bortsett att man inte vill få en fin oljeflaska. :va

Bifogat

• DSC01459 (Medium).JPG
    DSC01459 (Medium).JPG
    95.4 KB · Visningar: 160
  • DSC01456 (Medium).JPG
    DSC01456 (Medium).JPG
    90 KB · Visningar: 118
  • DSC01462 (Medium).JPG
    DSC01462 (Medium).JPG
    83 KB · Visningar: 149
  • DSC01469 (Medium).JPG
    DSC01469 (Medium).JPG
    76.8 KB · Visningar: 137
  • DSC01471 (Medium).JPG
    DSC01471 (Medium).JPG
    85.5 KB · Visningar: 173
  • DSC01473 (Medium).JPG
    DSC01473 (Medium).JPG
    74.3 KB · Visningar: 151

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
HAHAHAHHAHAHHA :rofl

Men kan man ha en annan färg på korken? och de där med svart tejp var jävligt bra :D Kommit på de själv?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
HAHAHAHHAHAHHA :rofl

Men kan man ha en annan färg på korken? och de där med svart tejp var jävligt bra :D Kommit på de själv?
Ja, kan kan man, men jag skulle inte våga ha nån annan kork!! Denna är ju guldfärgad, tänk vilka konsikvenser det skulle kunna få med en limegrön tex, alla skulle hata en, men du gör som du vill, och jag står inte för vad som händer!!! Det gör SOLID SNAKE!!!!

Självklart!! Visst är jag smart? Vad vinner jag? Ska nog stajla flaskan med chrome eller guldtejp med!! :toparty Eller läderfransar? :va

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Ja, kan kan man, men jag skulle inte våga ha nån annan kork!! Denna är ju guldfärgad, tänk vilka konsikvenser det skulle kunna få med en limegrön tex, alla skulle hata en, men du gör som du vill, och jag står inte för vad som händer!!! Det gör SOLID SNAKE!!!!

Självklart!! Visst är jag smart? Vad vinner jag? Ska nog stajla flaskan med chrome eller guldtejp med!! :toparty Eller läderfransar? :va

Okej, jag lovar att inte ta nån annan kork.

Jag menade att när nu oljan är svart behöver man inte ta svart tejp? :rolleyes:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
HypeX skrev:
Du måste ha VÄLLDIGT lite att göra.. :rolleyes:
:fakta
Lov och inget o göra, samt förkyld, sätter sina spår :hihi Har kört en liten sväng idag iaf, fan va man blir trött fort när man är förkyld.... Men kul är det...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Okej, jag lovar att inte ta nån annan kork.

Jag menade att när nu oljan är svart behöver man inte ta svart tejp? :rolleyes:
Tack, vilken lättnad, tänk vilket helvette solid snake skulle få annars....

Hmm, jo, men det måste va lite utmaning med, man ska inte ha det fööööör lätt, då tar man ju aldrig för lite olja, vlket innebär att hojen inte lär skära, o då lär man sig inte meka lika bra ju, bästa är nog att köra utan olja egentligen, fast då får man ju inte göra nått så roligt projekt som en oljeflaska, vilket dilemma :va

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Sammanfattning: Tag en flaska och markera dl-sträck.

Hur har ni det där uppe i Jönköping egenligen? :gnissla

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Wihoo, gillar o va känd, tror jag. :va

Nä jag väntar fortfarande på mina beundrarmail. :banana

Du får ju muta Uggla eller Shoik med det natura. :hihi :rolleyes:
1. Jag säger vad jag tänker så har jag ingenting sagt (ett klassiker-citat på SH...)
2. Nejnej, jag får all beröm, du får all skit, det va tanken :tummenupp
3. Kan man inte ge dom en specialdesignad oljeflaska då? :va

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
1. Jag säger vad jag tänker så har jag ingenting sagt (ett klassiker-citat på SH...)
2. Nejnej, jag får all beröm, du får all skit, det va tanken :tummenupp
3. Kan man inte ge dom en specialdesignad oljeflaska då? :va

1. Jag vet. :hihi
2. Nä nu jefflar smellere! DIREKCT!! NAKCSKÅT!! :mad:
2. Nae asså, det vettefan, dom är mycket för det natura, det har ittaka sagt. :tungan

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
1. Jag vet. :hihi
2. Nä nu jefflar smellere! DIREKCT!! NAKCSKÅT!! :mad:
2. Nae asså, det vettefan, dom är mycket för det natura, det har ittaka sagt. :tungan

1. Hur?
2. Jag har hört att danskar är farliga, är du dansk? :va
3. Om man betalar (h)nomolas, kan han göra jobbet åt en då? :confused:

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
1. Hur?
2. Jag har hört att danskar är farliga, är du dansk? :va
3. Om man betalar (h)nomolas, kan han göra jobbet åt en då? :confused:

1. I know stuff.
2. I know some people who know some people who robbed some people! :mad:
3. Jepps, rundsmörjning med oljebyte (Ittakas experience). :tummenupp :lol

EDIT: Moget att nån tog bort : i madsmileyn!! :rolleyes:

Det såg man nu. :näsblod

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
1. I know stuff.
2. I know some people who know some people who robbed some people! :mad:
3. Jepps, rundsmörjning med oljebyte (Ittakas experience). :tummenupp :lol

1. Yeah, but HOW do you know stuff?
2. Varför pratar du engelska?? :kocko ... Men.... Är min oljeflaska så eftertraktad menar du?? :skrämd
3. Fint, då gäller det bara att få hans uppmarksamhet.

HOMOLAS
VAR ÄR DU???? KOM FRAM!!! Farbror martin behöver dig :pannkyss

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
1. Yeah, but HOW do you know stuff?
2. Varför pratar du engelska?? :kocko ... Men.... Är min oljeflaska så eftertraktad menar du?? :skrämd
3. Fint, då gäller det bara att få hans uppmarksamhet.

HOMOLAS
VAR ÄR DU???? KOM FRAM!!! Farbror martin behöver dig :pannkyss

1. I'm smarter than you! :finger ;)
2. Väldigt :rolleyes:
3. :rofl

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
1. I'm smarter than you! :finger ;)
2. Väldigt :rolleyes:
3. :rofl
1. Men du bodde väll i danmark? eller har jag missat nån liten detalj? :confused:
2. Ok, får ta patent på den och börja sälja och bli miljonär som "oljeflaskmannnen". Fan, hoppas ingen gör det före mig nu när jag visat hur allt gått till :gnissla
3. HOMOLAS VAR ÄR DU???

EDIT: Eller vänta, hette han nomolas?....

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
1. Men du bodde väll i danmark? eller har jag missat nån liten detalj? :confused:
2. Ok, får ta patent på den och börja sälja och bli miljonär som "oljeflaskmannnen". Fan, hoppas ingen gör det före mig nu när jag visat hur allt gått till :gnissla
3. HOMOLAS VAR ÄR DU???

EDIT: Eller vänta, hette han nomolas?....

1. Jepp det har du. :4skrika
2. Jag var först! :banana
3. Han e hos ittaka jue, dom har det mys mys. :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...