Hur man spenderar julafton

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Strålande väder och släkt som ställer upp för en är bland de finaste man kan få, speciellt när man får åka motorcykel ;)

Idag fick jag låna polarens (David Lindström) CR125 och den klädde jag med mina gamla finndubb. Kraftigt ovan att köra så liten snurra men det fick gå ändå :tummenupp

Video tagen av syster (Ida Eriksson):

[YOUTUBE-ID]U0hvq9qTewI[/YOUTUBE-ID]

Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=U0hvq9qTewI
Mortec länk (WMV, bättre kvalla, snabbare nerladdning): http://www.mortec.se/e107_plugins/autogallery/Gallery/Film 2006/christmas_riding.wmv

Bilder tagna av pappa: (Kenneth Eriksson):
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
 
Last edited:

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
härlig lutning på hojen :tummenupp stödjer du upp hojen med ena benet i svängen? god jul!
 

B@rgh

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
På Öster
Hoj
ktm 250Sxf 07 & Ktm 450Sxf-07
Fint värre Olle..
Tycker som du, att du spenderar julen på bästa sätt:tummenupp

Coolt med 125:a också...
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Ser gött ut, första bilden gillar jag :tummenupp
Men varför inga goggles?
Rätt jobbigt att köra utan i 100 blås tycker jag iaf.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Ser ju vansinnigt roligt ut. Själv är jag på jobbet :(
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tack alla :tummenupp Snörde upp filmen som embedded nu också (på sporthoj)

härlig lutning på hojen :tummenupp stödjer du upp hojen med ena benet i svängen? god jul!

Ja här fuskar jag och gör det, jag kommer försöka hålla mig från att inte sätta ner fötterna i fortsättningen för att det kommer inte funka i supermoto sen :( Ska man åka me riktigt mycke nerlägg (tills svingen tar i) så måste man hålla upp cykeln med foten!

Ser gött ut, första bilden gillar jag :tummenupp
Men varför inga goggles?
Rätt jobbigt att köra utan i 100 blås tycker jag iaf.

Tack tack :) Du kanske gillar den här från igår då också:

http://users.gummark.nu/olle/7.jpg

Jag kör utan googles för jag får bredare synfält då, egentligen ganska dumt eftersom man måste tävla me brillorna på. Jag har kört så mycke utan brillor att jag har inga problem att köra riktigt fort utan men om det regnar eller snöar går det fan inte :(
 

Carpimp

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Ort
Falun
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Riktigt fränt. :tummenupp
Precis så ska man göra på julafton. Hehe... Själv har man bara surfat och letat roliga hojprylar. :tungan

MVH Morgan.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Jag kör utan googles för jag får bredare synfält då, egentligen ganska dumt eftersom man måste tävla me brillorna på. Jag har kört så mycke utan brillor att jag har inga problem att köra riktigt fort utan men om det regnar eller snöar går det fan inte :(

Ääh vad ska du se åt sidorna på en sjö för?

Ni ser ut att ha bättre grepp med finndäcken vid toknedlägg jämfört med mina skruvdäck men accgreppet verkar ju inte så superbra?
En 125 skulle inte spinna så lätt med skruvdäcken känns det som.
Jag får ta mig till Örebro och köra med det gänget nångång och jämföra tror jag..
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Tack alla :tummenupp Snörde upp filmen som embedded nu också (på sporthoj)



Ja här fuskar jag och gör det, jag kommer försöka hålla mig från att inte sätta ner fötterna i fortsättningen för att det kommer inte funka i supermoto sen :( Ska man åka me riktigt mycke nerlägg (tills svingen tar i) så måste man hålla upp cykeln med foten!



Tack tack :) Du kanske gillar den här från igår då också:

http://users.gummark.nu/olle/7.jpg

Jag kör utan googles för jag får bredare synfält då, egentligen ganska dumt eftersom man måste tävla me brillorna på. Jag har kört så mycke utan brillor att jag har inga problem att köra riktigt fort utan men om det regnar eller snöar går det fan inte :(
Okej undrar istället för att stödja med foten om det går o skrapa knät istället på supermoto? kanske bara funkar med sporthoj om det ska flyta på bra på bana...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okej undrar istället för att stödja med foten om det går o skrapa knät istället på supermoto? kanske bara funkar med sporthoj om det ska flyta på bra på bana...

Jag stödjer inte med foten i supermoto, man har den framme mest bara för att det ska kännas trygt och för att kunna rädda genom att trycka till lite. Problemet med att åka med roadracingstil är att det tar för lång tid att hålla på och flytta sig, många supermotobanor kastar man runt hojjen lika fort som på den här banan :)

Annars är det en bra idé att hänga inåt, jag gör det även om jag sitter rakt på hojjen, när jag kör supermoto :)

Ääh vad ska du se åt sidorna på en sjö för?

Ni ser ut att ha bättre grepp med finndäcken vid toknedlägg jämfört med mina skruvdäck men accgreppet verkar ju inte så superbra?
En 125 skulle inte spinna så lätt med skruvdäcken känns det som.
Jag får ta mig till Örebro och köra med det gänget nångång och jämföra tror jag..

Det är mest för att jag är så jäkla dålig på titta upp ;)

Dessa däck är ganska slitna, detta är tredje säsongen (eller fjärde med framdäcket). Men sen är det också så att om man fått snurr på grejjerna (från max nerlägg) så går det lätt att hålla den hängande. Den biter i och kastar en ibland men det syns så lite på filmen eftersom jag parerar

He jer ba å lasta släpen och komma upp och träna me mig annars :) Jag ska syssla me det här på heltid iaf den här månaden, kanske nästa också :tummenupp
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Jag stödjer inte med foten i supermoto, man har den framme mest bara för att det ska kännas trygt och för att kunna rädda genom att trycka till lite. Problemet med att åka med roadracingstil är att det tar för lång tid att hålla på och flytta sig, många supermotobanor kastar man runt hojjen lika fort som på den här banan :)

Annars är det en bra idé att hänga inåt, jag gör det även om jag sitter rakt på hojjen, när jag kör supermoto :)



Det är mest för att jag är så jäkla dålig på titta upp ;)

Dessa däck är ganska slitna, detta är tredje säsongen (eller fjärde med framdäcket). Men sen är det också så att om man fått snurr på grejjerna (från max nerlägg) så går det lätt att hålla den hängande. Den biter i och kastar en ibland men det syns så lite på filmen eftersom jag parerar

He jer ba å lasta släpen och komma upp och träna me mig annars :) Jag ska syssla me det här på heltid iaf den här månaden, kanske nästa också :tummenupp
Okej tack då vet jag hur jag ska köra på gokart bana :) har ju 1100 motard ska testa att skrapa knä på stor bana där har man lite mer tid :)
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okej tack då vet jag hur jag ska köra på gokart bana :) har ju 1100 motard ska testa att skrapa knä på stor bana där har man lite mer tid :)

När du kör så stor hoj så hinner du nog flytta över, du kan tjäna på att åka med RR-stil på en sån hoj!

En liten race hoj som man snärtar över innan man hinner blinka är som en annan sak. Man måste som prova sig fram vad som funkar. Det funkar att köra RR-stil så länge man är nybörjare också

Beror helt på vad man har tänkt med sin träning!
 

A.M

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
h-vik
Hoj
ktm 540, 560
Ääh vad ska du se åt sidorna på en sjö för?

Ni ser ut att ha bättre grepp med finndäcken vid toknedlägg jämfört med mina skruvdäck men accgreppet verkar ju inte så superbra?
En 125 skulle inte spinna så lätt med skruvdäcken känns det som.
Jag får ta mig till Örebro och köra med det gänget nångång och jämföra tror jag..
Det finns inga bättre däck än Duros finndubbs däck, om du ska åka is. Finns inga genvägar:tummenupp Med fräscha finndubbs däck så får du inge hjulspinn rakt fram, Finns lite filmer på www.isbana-backe.se
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det finns inga bättre däck än Duros finndubbs däck, om du ska åka is. Finns inga genvägar:tummenupp Med fräscha finndubbs däck så får du inge hjulspinn rakt fram, Finns lite filmer på www.isbana-backe.se

Hm, har kört både på ICE och Duro (nya) och båda spinner rakt fram om man går på sladd ut ur kurvan och det går såhärpass sakta, släpper jag av och låter den hitta "fäste" så nyper det ju i rakt fram, men jag upplever att det går fortare såhär. Kör man snabbare banor som ni gör i SM så är det nog en annan sak
 
Last edited:

MikkE

Guest
Men det var själva fan vad du lutar! Och snö har ni också! Innan jag lämnade Ume för julfirande i sthlm var det regn och plusgrader.

Edit: HUr gammal är syster? :näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top