Hur man tar hem en hoj från staterna

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
jorpes skrev:
Jag trodde su var snabb o meka efter all träning på nätterna på de svenska asfaltplatserna... :tungan

Kul läsning... :)

Mattias skrev:
Räseråkare behöver inte meka fort. De behöver inte varmköra förrän i gryningen. Och det gör de...

Kunde inte svarat bättre

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
ZoulFly skrev:
Hmmm...jag undrar bara en sak. Ska jag tolka ditt inlägg som att racehoj inte är lika med 4-takt, eller? I såna fall borde väl någon informera de där som cruisar omkring i MotoGP att det är dags att göra nåt :D

Relapse skrev:
Skulle tro att det menas att en racehoj är lika med en prototypracer, alltså en hoj som enbart är tillverkad för att köra fort runt en bana på, inte något som är mer eller mindre ombyggt från gatan. Med den definitionen så platsar definitivt MotoGPhojarna. Fast vikten på dom ligger väl på en 135-140kg eller så? Vilket är betydligt mer än en 125R/250R.

Helt rätt.

Problemet för mig var det att alla reservdelar vägde mer än hojen så totalt var det över 200kg.

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Skön story helt klart!
Jag måste ju dock säga att jag log lite extra åt detta:
"Mina kvällar gick mycket åt att springa ner med väskor på gymmet för att väga dem"
Du köper en massa resväskor och en hel hoj, men du kunde inte springa in på Sears och handla en våg. :)

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjena nordgren!

Har jobbat på ups(united parcel service)i sthlm för nåra år sen.
Va med om liknande grejer fast omvända hållet.
Många yankees köper gamla volvoprylar här å skickar med ups,dhl,fedex osv,osv
å jag skulle gissa att du skulle åkt på i runda slängar 3-4 papp om du skickat hojen i låt säga 4 lådor i billigaste alternativet.(en veckas lev tid typ)
Dessutom hade budnissarna i staterna hämtat paketen på plats hos snubben å levvat dom hem till dig.Ok det va nåra år sen som sagt men priserna har inte ökat så dramatiskt.Ska du eller någon annan göra nått liknande så kolla upp priserna på ovan nämnda bolag.Det skiljer som fan å det är lika slumpartat som att försäkra en sporthoj i sverige.
Kul story förresten!!!!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Hähä.. vilket äventyr!

Förstår nu varför herr Nordgren river isär titt som tätt, han vill kolla om kitvevarna sitter kvar!

/B

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kul läsning - han verkar driftig den där killen du skriver om. För inte var det väl Nordgren inblandad på något vis?

Slangan --> Skickar man med fraktfrima är det svårt att undvika tull och moms och det är betydligt mer än 4000 sek på en dylik hoj.

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Helt klart är det så om man nu vill va uberärlig men skickar du oljiga kammar å lite sleten plast å bla bla i ett paket å sen samma visa i ett annat så vet jag av erfarenhet att det är lugnt.Hela hojen i ett paket å en ärlig varudeklaration så
lär det ju tullas å momsas däremot.sen kan ju killen man köper av skriva kvitto på skrotvärde å då blir det ingen moms å snacka om.Ang tullning på expressgods med firmor som dom jag nämnde så lär det röra sig om någon promille av paketen som överhuvudtaget kollas men det är ju ingen garanti.
Men nordgren verkar ju inte rädd för att gambla lite så....!

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...