Hur mkt snabbare blev ni första säsongen?

Melvin

Bulldozer
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Det kan jag intyga, efter att jag tog licens nu i juli på Sviesta förbättrade jag mina tider avsevärt. Nu är jag iochförsig inte säker på att det beror på den där plastbrickan man fick på posten efter ett par veckor.
Har kört Kawa ZX-9 på en del bankörningar i sommar och tagit tiden med tidtagarur. När jag fick licensen bytte jag till en GSX-R 1000 och började köra på licensträningar. (Med laptimer) Kapade mellan 8-10 sek per bana direkt.
Sviesta med Gathoj 1,04
Sviesta senast 56,2
Falken Gathoj 54
Falken senast 46,2

Man lär sig betydligt snabbare genom att ligga bakom en duktig licensgubbe och kolla spårval än att köra runt och tro man är kungen bland gatåkare.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
#68 Örjan skrev:
Tjena!

Vet inte riktigt om jag kan svara på frågan men jag körde typ 59 på Sviestad första gången jag körde där. Sedan införskaffades en R-6 (moderat vässad) vintern -03.
Tog licens i april iår. Tiderna har sjunkit succesivt ner till 56.00 på träningar. Trodde verkligen inte att jag hade kapacitet att köra fortare. Sedan var det dags för B race förra helgen.
Då satte jag PB på 54,443, så självklart så blir man mer taggad när det är race.

Till nästa säsong hoppas jag kunna ge dig svart på vitt hur mkt jag förbättrat mig på de olika banorna runt om i Sverige.

Lycka till, och kör så det ryker. När du känner att det går på tok för fort mitt i en böj, blunda och vrid på gashandatget (försiktigt)!

// #68 R600, Örjan Edenhofer

Jag har inte bestämt mig än om jag ska prova på ngt race, min vana trogen så går jag ut försiktigt och ev. tränar med "licensarna"
 

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RS 250 -00
Hjalle skrev:
Klart du ska stanna kvar i 250SP!

Tog licensen i våras och hade aldrig kört på bana innan. Åkte ner till Sviestad och tränade ngn gång och kom inte under 1.05. Sen på racet i våras körde jag 1.02.1.

På b-racet förra helgen körde jag 1.00.28. Tre tiondelar från
minutgränsen, surt...

#27#

Jaja, strö salt i såren på en gammal gubbe som inte vågar åka så fort i kurvorna! :fatta! :)

Följande diskussion utspelade sig på b-racet på Sviesta mellan mig och min flickvän som var med på en tävling för första gången:

:tuttar : "Dom andra åker ju mycket fortare än dig i kurvorna, varför bromsar du så mycket när du borde gasa mer???"
#72 : "Jag är väl lite skraj för att köra av banan!?!"
:tuttar : "Men vad är det som kan hända om du kör av???"
#72: "Jag kan ju bryta nåt!!"
:tuttar : "Jaaa, och?!?!"

:huvet
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
När jag tog licens i slutet av juli så blev jag klockad till 1.27.

Första tidsträningen i fredags: 1.23
Andra tidsträningen fredags: 1.21
Första kvalet lördags: 1.18
Andra kvalet lördags: 1.17

Sen kom jag inte längre pga ett "tekniskt" missöde. Men jag vet att jag kunde kört snabbare och säkrare. :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top