Hur mkt tror ni killen får för sin 660?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Visst får man sätta ut vilket pris som helst men ibland är det skrattretande vad en del tror sig kunna få för sin hoj.
http://www.blocket.se/vi/15330200.htm?ca=11_s

Jag gissar på max 62k

Om ägaren håller till här på SH så ta inte illa, även om det är den sista gamla versionen på LC4 så är den inte värd hur mkt som helst.

Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Den är ju nog i jävligt bra skicka asså. Men 71000 lax för den är ju lite komedi. Jag menar folk överlag som åker Motard tror ju dom får ut hur mycke som helst för hojen. Jag liksom köpte min 07 som hade gått ca 230 mil och utttagen i slutet av maj för året för 59000kr me lås o Arrows slipon. De är helt okej pris. Upplever folk som kör husa lr Ktm tror dom äger lite "guld"

olaisson

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
KTM640SM PRESTIGE -05
ärligt talat har ni inget bättre för er än att klaga på hur folk prissätter sina hojar.... köp inte den då och skaffa er en hobbie

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ett forum är väl till för att diskutera saker lr ? Precis som du lägg dig inte i va vi diskuterar om. Skaffa dig en hobbie! Du ser de löser inget.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fast bike sålde väll sånna för drygt 70000kr i höstas?

Det tror jag säkert, jag köpte min 625:a för 75 inkl. valfria prylar för 9000 hos Superbike i Göteborg. De ville nog få ut de sista 625/640/660, de stod nog mest och kostade pengar i butiken känns det som.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det tror jag säkert, jag köpte min 625:a för 75 inkl. valfria prylar för 9000 hos Superbike i Göteborg. De ville nog få ut de sista 625/640/660, de stod nog mest och kostade pengar i butiken känns det som.

Jag gav 65 för min 625 ny med 9000kr presentkort. Många lyckssökare där ute.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
nää gnutten har inget bättre för sig :hihi

Nä just det, måste ju gnälla nu när man inte har någon hoj. Skämt åsido så tycker jag att det är ett överpris även om den knappt hade gått nåt.:D

Har fortfarande inte hittat någon annons som kan matcha med det jag sålde min för m alla xtra tillbehören. Hoppas den mår bra i Danmark!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Egentligen är det inget fel på det priset om man ser till hur ny hojen är och vad den säkert kostade i affären (för inte ens ett år sedan). MEN det ursprungliga priset var alldeles för högt - det har gått inflation i KTM:erna på senare år. När jag köpte min knarr senvintern -02 kostade den 63 tusen - sprillans ny...

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Det är min hoj som jag sätter ut.
Ni är välkomna att diskutera prissätttningen hur mkt ni vill.
Jag har ingen brådska att sälja den och känner inte att jag behöver motivera anledningarna heller.
Det går alltid att diskutera priset, men det gör jag givetvis inte här i tråden utan det tas per mail eller telefon.

Har ingen anledning att sätta ut den för 62k som Gnutten tycker är rimligt.
Hittade en motard som säkert pasaar din ekonomi bättre: http://www.blocket.se/vi/15288482.htm?ca=10_s :D

Är bara kolla hur många 06:eek:r det finns ute nu.
Det finns en till som ligger ute för 74.000kr ( http://www.blocket.se/vi/14679914.htm?ca=10_s ) och då tycker jag personligen att min ser bättre ut och så har min gått kortare, fast det är ju upp till var och en att avgöra
Det finns en 625 -06 ute för 59k som har gått drygt 600mil uppe i Norrland.
( http://www.blocket.se/vi/15143214.htm?ca=10_s )

Om priserna generellt sett är för höga kommer det förmodligen att visa sig.
Tror de flesta vet hur prissättning och så fungerar på blocket.

Det går ju alltid att köpa en ny 690, men om man vill ha en 660 så är jag ganska övertygad om att du inte hittar speciellt många cyklar i bättre skick än min där ute och fler kommer inte att tillverkas :)

Last edited:

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Det går ju alltid att köpa en ny 690, men om man vill ha en 660 så är jag ganska övertygad om att du inte hittar speciellt många cyklar i bättre skick än min där ute och fler kommer inte att tillverkas :)

Tror lc4 05-06 kommer hålla sig bra i pris tills det börjar ramla ut beggade 690smc, men personligen tycker ja 660 är snyggare än 690. Om du säljer den, berätta gärna hur mycket du fick:) skulle vara kul o veta

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln