Hur mkt tror ni killen får för sin 660?

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Tror lc4 05-06 kommer hålla sig bra i pris tills det börjar ramla ut beggade 690smc, men personligen tycker ja 660 är snyggare än 690. Om du säljer den, berätta gärna hur mycket du fick:) skulle vara kul o veta

Det återstår att se hur prisnivåerna kommer att se ut i framtiden. Vet inte hur pass lika 660 smc och 690 smc är. Har fått bilden att 690 är tyngre och klumpigare. Är kanske inte exakt samma köpgrupp på de två cyklarna. Men som sagt, det får tiden utvisa.

Försäljningspris är något som stannar mellan mig och köpare, och sen får köparen gärna berätta om han/hon vill det.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har ingen anledning att sätta ut den för 62k som Gnutten tycker är rimligt.
Hittade en motard som säkert pasaar din ekonomi bättre: http://www.blocket.se/vi/15288482.htm?ca=10_s :D

He he inga problem kan nog jaga större motarder på de mest kurviga vägarna även med denna! Har inte sagt att du ska sätta ut snarare vad du kan tänkas max få ut eller hur eller har jag skrivit fel? :rolleyes:

Jag sålde min -04 med dubbelsystem & monterad rallykam. Följde med 3 uppsättningar plast stort sett nya, kompl offroadhjul m skiva & drev. Mkt lull lull som hasplåt, styrehöjare mm & många som har sett den trodde inte att den gått minst 60% på grus sen den var ny. Jag tyckte den var värd bra mkt mer än 50k men tyckte att det var ett rimligt pris utan prut. Ser nu att en del hojar vill de ha 50k utan en massa saker vilket jag tycker är ett överpris. Men som sagt det är köparens marknad & de bestämmer.

Alla får sätta sitt pris men sen är det upp till ev köpre att bestämma hur mkt den är värd även om den inte tillverkas längre!


Inge fel på den heller utan tog bara några exempel!
 
Last edited:

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Självklart är det köparnas marknad, men jag kommer givetvis inte släppa sakerna för billigt heller. Jag låter hellre bli att sälja än att sälja, vad jag tycker, är för billigt.

Just nu finns det bara två stycken -06 till salu på marknaden, och jag är billigast.

Jag lovar att inte tvinga någon att köpa den om de tycker att det är för dyrt.
Jag tror de flesta är vuxna nog att låta bli att köpa saker de tycker kostar för mycket.

Så resonerar iaf jag. Tycker jag någonting är för dyrt så låter jag bli att köpa. Jag finner ingen nöje i att anmärka på andras annonser. Jag har bättre saker för mig än så.

Dessutom verkar du vara i köpartagen, och du har ju ALLT att vinna på att försöka tala om för alla att alla cyklar på markanden är för dyra.
Jag är säljare och jag vill få ut så mycket som möjligt.
Köpare vill betala så lite som möjligt.

Säljarna har sina gränser och köparna har sina. Ibland överlappar dessa och då blir det affär.
Det är inte svårare än så.



He he inga problem kan nog jaga större motarder på de mest kurviga vägarna även med denna! Har inte sagt att du ska sätta ut snarare vad du kan tänkas max få ut eller hur eller har jag skrivit fel? :rolleyes:

Jag sålde min -04 med dubbelsystem & monterad rallykam. Följde med 3 uppsättningar plast stort sett nya, kompl offroadhjul m skiva & drev. Mkt lull lull som hasplåt, styrehöjare mm & många som har sett den trodde inte att den gått minst 60% på grus sen den var ny. Jag tyckte den var värd bra mkt mer än 50k men tyckte att det var ett rimligt pris utan prut. Ser nu att en del hojar vill de ha 50k utan en massa saker vilket jag tycker är ett överpris. Men som sagt det är köparens marknad & de bestämmer.

Alla får sätta sitt pris men sen är det upp till ev köpre att bestämma hur mkt den är värd även om den inte tillverkas längre!



Inge fel på den heller utan tog bara några exempel!
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dessutom verkar du vara i köpartagen, och du har ju ALLT att vinna på att försöka tala om för alla att alla cyklar på markanden är för dyra.


Nopp jag kommer inte köpa någon hoj i år & efter att ha haft 4 st LC4 på raken nästan så är jag rätt kräsen om jag nu skulle välja en LC4 igen! Men kommer nog pröva ett annat märke denna gång.

Uppenbarligen efter en del babblade här så tog du verkligen åt dig när jag bara säger min åsikt ang beg hojar. Sen hur andra tycker & tänker får stå för dem min min åsikt står fast. Ev nya ägaren till din hoj kommer säkert bli kanon nöjd & priset är nåt som är mellan dig & köparen. Ev köparen kommer nog inte bry sig om denna tråd utan känner själv hur mkt han vill lägga på hojen.

Så hoppas du får så mkt som möjligt för hojen!
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Sålde min -06 a med extra plast m.m för 62k förra sommaren ! kanske skulle behållt den ett år till. :huvet
Köpte den iof. för 60k slutet av -06, verkar som priserna bara går uppåt på motarder.
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Uppenbarligen efter en del babblade här så tog du verkligen åt dig när jag bara säger min åsikt ang beg hojar. Sen hur andra tycker & tänker får stå för dem min min åsikt står fast. Ev nya ägaren till din hoj kommer säkert bli kanon nöjd & priset är nåt som är mellan dig & köparen. Ev köparen kommer nog inte bry sig om denna tråd utan känner själv hur mkt han vill lägga på hojen.

Så hoppas du får så mkt som möjligt för hojen!

Nejdå jag tog inte åt mig alls. Det finns väldigt mycket tyckare överallt och så har det alltid varit.
Dock vore det vara rätt märkligt om jag inte ger min bild av saken då det är min hoj som diskuteras, inte sant?

De som verkligen är intresserade kan kontakta mig så kan pris och vad som eventuellt följer med diskuteras.
Ni andra som vill spekulera i prisbilder och hurvuvida detta priset är för högt får väldigt gärna göra det här i denna tråden.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nejdå jag tog inte åt mig alls. Det finns väldigt mycket tyckare överallt och så har det alltid varit.
Dock vore det vara rätt märkligt om jag inte ger min bild av saken då det är min hoj som diskuteras, inte sant?

Absolut allt detta i tråder är bara spekulationer & inget annat!
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Vet inte hur pass lika 660 smc och 690 smc är. Har fått bilden att 690 är tyngre och klumpigare. Är kanske inte exakt samma köpgrupp på de två cyklarna. Men som sagt, det får tiden utvisa.


690 SM må vara klumpigare (det vet jag inget om), men att 690 SMC skulle vara klumpigare än 660:n tror jag inte.
Läste senast i Mc nytt eller nån sån blaska att nya SMC är egentligen mer för bana bus och lek, än för gata... som 660 alltså, fast bättre.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har inte hunnit se den 690SMC IRLmen den ser bra mkt smidigare ut än 660 men det får provkörning utvisa till våren. Man kan vela fram å tillbaka i evighet vad som är smidigt & bäst samt allt därtill.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Har inte hunnit se den 690SMC IRLmen den ser bra mkt smidigare ut än 660 men det får provkörning utvisa till våren. Man kan vela fram å tillbaka i evighet vad som är smidigt & bäst samt allt därtill.
Den känns betydligt smidigare än dom gamla asen när man torrbryter också.Hur den verkligen går lär ju visa sig vid en provkörning,men jag har svårt att tänka mig att man inte lyckats förbättra det mesta jämfört med LC4:ans 20 år gamla grundkonstruktion.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Bara för att man förbättrar betyder det inte att den blir snabbare för det. Jämför med t.ex. Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evo osv. det är inte alltid den senaste modellen som är vassast. När man förbättrar hållbarheten, gör den mer miljövänlig, bekvämare och på så sätt modernare så tappar man ofta prestanda..

Men jag hoppas onekligen att KTM har lyckats få fram en smidig hoj (även om den väger klart mer än en 660 03/04...) :tummenupp
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Bara för att man förbättrar betyder det inte att den blir snabbare för det. Jämför med t.ex. Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evo osv. det är inte alltid den senaste modellen som är vassast. När man förbättrar hållbarheten, gör den mer miljövänlig, bekvämare och på så sätt modernare så tappar man ofta prestanda..

Men jag hoppas onekligen att KTM har lyckats få fram en smidig hoj (även om den väger klart mer än en 660 03/04...) :tummenupp

Den har väll mer mos än 660 från 03/04 sen tror jag man kan banta den lite, bara ljuämparen verkar väga ordentligt...
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Jag tror att 690SMC kommer att sopa banan med både 660 o Husa650. Ingen jävel kommer vilja sitta på en gammal vibrator som 660 när man kan få en vibrationsfri lätt motard på 70bakhjulshästar medelst ett slipon o bänkning. Vikten försvinner iom slipon. O alla som vill ha en vass motard på gata kommer nog köpa SMC, hade själv köpt den före en Husa om jag vetat att jag skulle köra mkt gata. Mao tror jag att det kommer bli svårt svårt o sälja äldre stormotard till hösten...
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag tror att 690SMC kommer att sopa banan med både 660 o Husa650. Ingen jävel kommer vilja sitta på en gammal vibrator som 660 när man kan få en vibrationsfri lätt motard på 70bakhjulshästar medelst ett slipon o bänkning. Vikten försvinner iom slipon. O alla som vill ha en vass motard på gata kommer nog köpa SMC
Sopa gatan med Husaberg 650 och KTM 660 då alltså;)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Väger man inte in pengar och utseende i ekvationen så kan det ligga en del i det.

Skall man ändå upp med kulorna för en ny 690 så kan man ju snegla på en SXV och få både mer pulver och utseende för pengarna.

Fortsätter man i pristankebanor så har ju fler råd med en -04-05 660/650 än en ny 690 som dessutom kommer tappa 30 000 så fort du sätter nyckeln i låset.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Fortsätter man i pristankebanor så har ju fler råd med en -04-05 660/650 än en ny 690 som dessutom kommer tappa 30 000 så fort du sätter nyckeln i låset.
Inga tappade 30k.Kolla i början på tråden så ser du att man säljer dom till nästan nypris efter ett år;)
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Undrar om folk är avundsjuka för att dom själva fått lite för sina hojjar när dom sålt dom?

Vad är det för fel med att sätta ut sin hoj till ett högt pris? har man inte akut behov av pengar så är det ju ganska smart.. kan ju komma nån och köpa utan att pruta.

Har då själv sålt både det ena och det andra till "överpriser" och köpt till "underpriser". Att få sålt till överpriser funkar riktigt bra om man lägger till ett ev.byte i annonsen :tummenupp
 

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Den stora staden..
Hoj
600rr banhoj
Sålde min 05:a för en månad sen.. 350 mil, fick 63 tkr för den.
Köpte den för 60 för cirka ett år sen,sen hade jag visserligen lagd ut en hel del pengar på den (Akra och massa lull lull)
Så visst går det att få bra betalt för dessa hojjar....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top