Hur mycket alkohol dricker du

Merovingian

Guest
Spännande att se så många direkt koppla ordet alkohol med fylla, utan gråzoner.
Det finns en annan sida av myntet, och det är ju att dricka alkoholhaltiga drycker för att det är gott, och då i måttliga mängder så man slipper bakfylla.
Jag bara säger. :glömdet

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag offrar supandet (för det mesta) för att kunna åka mer mil och köpa roligare prylar till hojen :)

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Jobbar mycket helger. Vilket betyder att man tjänar pengar och inte hinner supa upp dem. Men de gångerna det väl blir :fyllisar så har jag i stort sett aldrig problem med bakfylla.

Sen håller jag med Merovingian och andra i tråden som inte gör kopplingen alkohol=fylla. Det är oftare det blir en mindre mängder öl/vin till maten eller lite whiskey än att man super skallen av sig. Kvalitet framför kvantitet gäller oftast.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Var mer förr. Dricker oftast när det vankas fest, men blir sällan tokfull nu för tiden. Klart jag kan bli påverkad, men inte full. Varit nykter på de senaste 14 festerna, faktiskt. Ibland blir det ett glas vin till maten hemma, och ska jag laga något vettigt blir det vin under matlagningen. Hatar att laga mat. Detta inträffar dock på fredagar eller lördagar, och med matlagningskompanjon.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Dricker relativ ofta förra året drack jag sprit 2 gånger tror jag..jag hoppas inte det blir ett problem för mig funderar på att dricka lite sprit till sommaren kanske.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
När jag dricker, så dricker jag för att bli full. Aldrig på krogen. Alltid i sällskap. Dricker kanske 4-5 gånger per år.

:) låter som mig.

Har aldrig kommit in i trallen "konsumera vin ur tetran varje fredag/lördag". Tycker inte att vin är såå supergott, och jag vill inte känna mig däven.

Men är det partaj, så är det partaj, och då kan jag ta mig ett par stänkare. Och dagen efter är vigd till soffan. :sjuk :p

//M

Kia

Guest
Eftersom jag väntar en liten har jag inte druckit en droppe alkohol på över 8 månader.
Men även i vanliga fall så blir det väldigt sparsamt. Blir nåt glas vin till maten om vi firar nåt. Kanske nåt glas champagne i badkaret. Men annars är det väldigt sällan. Visst händer det att man dricker nån midsommar, kräftskiva eller annan fest men det blir allt mer sällan.

Däremot använder jag ofta vin, konjak eller whiskey i matlagningen. (inte som dryck då såklart)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag dricker mer än gärna en god flaska vin en vardag. Går gärna på vinprovning på vardagar och dricker mig sällan mer än salongsberusad. Däremot så blir jag salongsberusad oftare än vad jag förr blev packad.

Är det redig fest däremot är jag inte den som spottar i glaset eller går hem först. Jag är inte heller den som är piggast dagen efter ... :gnissla

/ jens

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Spännande att se så många direkt koppla ordet alkohol med fylla, utan gråzoner.
Det finns en annan sida av myntet, och det är ju att dricka alkoholhaltiga drycker för att det är gott, och då i måttliga mängder så man slipper bakfylla.
Jag bara säger. :glömdet

Får man inte göra det också? Fast ofta så kan det ju bli så att man sitter och äter middag och sen fortsätter efteråt :). En öl till middagen så här på en månda är ju underbart annars, måndagar är ju inte den roligaste dagen direkt. Trevligt med spexmöte dock och spåna på ideer till nästa fest :banana

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag kan supa till det pa helgerna ibland men jag dricker inte en doppe alkohol pa vardagarna, inte ens ol eller vin till maten eller framfor tv:n.

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Nästan aldrig men inte pga att jag har nå emot alkohol däremot är det kalorier och det sabbar mina "varvannandag på gym " pass

wupe

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
........
Ca 4-5 Red stripe per dag ungefär el några glas Jack D och på helgerna dubblas mängden normalt sett.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
dricker ca 1 gång i månaden, ibland inte ens det. och då antingen på fre/lördagar med ett trevligt sällskap.

Har man druckit så man inte klarar av att borra då har man druckit för mycket, och man ska alltid vara redo för att borra!

wupe

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Hoj
........
dricker ca 1 gång i månaden, ibland inte ens det. och då antingen på fre/lördagar med ett trevligt sällskap.

Har man druckit så man inte klarar av att borra då har man druckit för mycket, och man ska alltid vara redo för att borra!

Ja men är borra så viktigt?
Nog fan duger de väl att somna till en avsugning och är du riktigt full
så skiter du i om det är en sk avtugning,du kan ändå slappna av.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024