Hur mycket betalar ni?

LalleBalle

Guest
Jag har sett ibland på forum när folk har pratat lite om t-shirts och sagt att 400 kr är skit dyrt. Jag undrar lite hur mycket pengar ni betalar för t.ex, ett par skyssta byxor eller en t-shirt.

Skulle ni kunna lägga 1000 kr på en t-shirt eller 2000 kr för ett par byxor, inte några mc-kläder. Eller är det helt orimligt?

Med vanliga hälsningar

Alex

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
LalleBalle skrev:
Jag har sett ibland på forum när folk har pratat lite om t-shirts och sagt att 400 kr är skit dyrt. Jag undrar lite hur mycket pengar ni betalar för t.ex, ett par skyssta byxor eller en t-shirt.

Skulle ni kunna lägga 1000 kr på en t-shirt eller 2000 kr för ett par byxor, inte några mc-kläder. Eller är det helt orimligt?

Med vanliga hälsningar

Alex
Tror gränsen för mig för en T-Shirt går runt 700 Pix, en tröja & Skjorta runt 1200 Pix & brallor 1500-1700 kr

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
LalleBalle skrev:

200-400:- för en t-shirt, ~1000:- för byxor, samma för skjortor. Egentligen kan man nog säga att jag är beredd att lägga pengar för vad jag anser plagger är värt. Är det skitsnyggt, sitter bra och känns helt rätt får det gärna kosta, inga problem.

Strumpor köps på Gotland, Bestpoint, skitbilliga och bäst. Jag har kvar orginal-par som jag köpte där för 1.5 år sen, ett par av 6 har gått sönder. :D

Therudeboy

Guest
Spelar ingen roll vad det kostar om det ser bra ut sitter skönt och är som jag vill.

LalleBalle

Guest
Ok, skysst låter bra. Men nu är jag bara 17 och ett moppefucko i era ögon men bryr ni er om märket någonting? SKiter ni i ifall det står Inter sport eller Varsace?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Maxgränser: T-Shirt - 250kr, Långärmad T-Shirt - 400kr, Tröja - 650kr, Byxor - 900kr, Some fine booty - 500kr/h :rolleyes:

Therudeboy

Guest
LalleBalle skrev:
Ok, skysst låter bra. Men nu är jag bara 17 och ett moppefucko i era ögon men bryr ni er om märket någonting? SKiter ni i ifall det står Inter sport eller Varsace?

Märket har inget med det att göra, inte för min del i alla fall utan man tar det som är snyggt osv. Versace gör inte så snygga kläder enligt mig.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Therudeboy skrev:
Märket har inget med det att göra, inte för min del i alla fall utan man tar det som är snyggt osv. Versace gör inte så snygga kläder enligt mig.
Nej det håller jag med om, och om jag nu tvunget ska ha märkeskläder så föredrar jag D&G

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Varken märket eller priset har väl någon större betydelse. Gillar jag plagget brukar jag inte tveka så länge om det inte är hutlösa summor.

LalleBalle

Guest
Ok, men om jag ändrar lite på frågan då... om det gällde mc kläder då? Vad är "coolast" AXO eller typ Alpinestar?

ursäkta om jag är tjattig... Och ja, jag har svårt att stava så ni behöver inte påpeka det om ni ser något fel :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Therudeboy skrev:
Spelar ingen roll vad det kostar om det ser bra ut sitter skönt och är som jag vill.

Precis så tycker jag.

Therudeboy skrev:

Precis så tycker jag.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
LalleBalle skrev:
Ok, men om jag ändrar lite på frågan då... om det gällde mc kläder då? Vad är "coolast" AXO eller typ Alpinestar?

ursäkta om jag är tjattig... Och ja, jag har svårt att stava så ni behöver inte påpeka det om ni ser något fel :)
Det heter tjatig :fakta :)D)
Alpinestars är coolare än AXO iaf... men smaken är ju som skäggbiffen, delad.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
LalleBalle skrev:

Det som är coolast är det du trivs bäst i.... Harleyjacka som pilotjacka, spelar ingen roll. De som yttrar sig hela tiden om hur du ser ut är själva fula as.

Therudeboy

Guest
LalleBalle skrev:

Alpinestars pga deras snygga logo.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Mavve skrev:
Det som är coolast är det du trivs bäst i.... Harleyjacka som pilotjacka, spelar ingen roll. De som yttrar sig hela tiden om hur du ser ut är själva fula as.
Så de som tycker din Top-Gun jacka är ful får sig inte en Jörgen rätt på snoken då? :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kaZmur skrev:
Så de som tycker din Top-Gun jacka är ful får sig inte en Jörgen rätt på snoken då? :)

Man har väl rätt att tycka va fan man vill.
tror du själv på att jag skulle slå nån baar för att han/hon tycker att den är ful?
Det skiter ju jag i.

Jag ska ha fransbyxor :rock Vad sen folk tycker om det skiter jag blankt i - de som mobbas kommer yxas ihjäl dock ;)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Mavve skrev:
Man har väl rätt att tycka va fan man vill.
tror du själv på att jag skulle slå nån baar för att han/hon tycker att den är ful?
Det skiter ju jag i.

Jag ska ha fransbyxor :rock Vad sen folk tycker om det skiter jag blankt i - de som mobbas kommer yxas ihjäl dock ;)
Nej, självklart tror jag inte det.

kawagröna fransbyxor (ser det framför mig och skrattar inombords) :D

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Jag kollar plagget först och prislappen sen... i de flesta fallen iaf.
Eftersom jag håller mig borta från de dyrare affärerna..

Sen avgör jag om plagget är värt priset, är det det så e det bara att köra till.
Är det för dyrt, ja synd om plagget då som inte får mig som ägare :p

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kaZmur skrev:
Nej, självklart tror jag inte det.

kawagröna fransbyxor (ser det framför mig och skrattar inombords) :D

Hmmmm, kawagröna tyskhosen har jag aldrig ens tänkt på :) tack för tipset ;)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...