Hur mycket betalar ni?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Max skjorta 1000, t-shirt har jag aldrig på mig, men max borde ligga runt 500-1000, byxor 2000 ? skor 2000? tröja 1500?

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
ojojoj vad dyra kläder ni köper...
Jag köper byxer på konsum för 250 kr (har 5 par av dom nu), t-shirtar köper jag typ 3 för hundra och liknande erbjudande och tröjjor för typ 250 spänn styck.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tyro skrev:
ojojoj vad dyra kläder ni köper...
Jag köper byxer på konsum för 250 kr (har 5 par av dom nu), t-shirtar köper jag typ 3 för hundra och liknande erbjudande och tröjjor för typ 250 spänn styck.

Håller med. 2000:- köper man bil för. Eller stövlar till stället....eller däck...

Det snöar i helvetet innan jag lägger en tusing på en skjorta/tröja. Jag surar när jag betalar mer än 200 spänn för dylika ting.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Chrille skrev:
Håller med. 2000:- köper man bil för. Eller stövlar till stället....eller däck...

Det snöar i helvetet innan jag lägger en tusing på en skjorta/tröja. Jag surar när jag betalar mer än 200 spänn för dylika ting.

heh, alla har vi olika prioriteringar! Jag hade t.ex. inga problem att pynta 1.000kr för ett skärp till byxorna!

Däremot sved det i plånkan att köpa skinnställ, därav blev det ett begagnat för 3.000kr t.ex...

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
sege skrev:
Strumpor köps på Gotland, Bestpoint, skitbilliga och bäst. Jag har kvar orginal-par som jag köpte där för 1.5 år sen, ett par av 6 har gått sönder. :D

Who! Gosse lilla, tala genast om för farbror hur man hittar dit (fysisk adress eller web-dito). Jag sliter strumpor på löpande band och är alltid i förtvivlad jakt på strumpor som håller för ett par stadiga fossingar :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
*Hatar* att handla kläder, vill bara ut ur klädaffärerna i samma ögonblick som jag gått in. Men ibland händer det att man blir tvungen, så då gäller det att hitta nån kompis med smak som står ut mig i dom här sammanhamgem, och som kan peka på nåt som ser ok ut och är billigt.

T-shirt för 1000:-?? Finns såna? :skrämd :skrämd

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
berggren_martin skrev:
T-shirt för 1000:-?? Finns såna? :skrämd :skrämd

Vet att det fanns en t-shirt som heter "a bathing ape" som du begagnad kan få betala allt från 1.000kr till 30.000kr. Frågade en vän som har lite koll, men det kan hända att märket är nedlagt, vet inte säkert.

edit: sökte för att kunna ge ett exempel men jag hittar tyvärr inget :( ta det med en nypa salt...

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
mankan skrev:
Who! Gosse lilla, tala genast om för farbror hur man hittar dit (fysisk adress eller web-dito). Jag sliter strumpor på löpande band och är alltid i förtvivlad jakt på strumpor som håller för ett par stadiga fossingar :D

Moha, ska leta upp adressen åt dig, har självklart kvar kvitto och alla andra uppgifter för att hitta tillbaka. I somras köpte jag 24 nya par. :D

Jag har faktiskt sett Bestpoint-strumpor på Ica Maxi av alla ställen fast där var de lite dyrare, man fick betala 100:- för 5 par. :D :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
d1ce skrev:
Vet att det fanns en t-shirt som heter "a bathing ape" som du begagnad kan få betala allt från 1.000kr till 30.000kr. Frågade en vän som har lite koll, men det kan hända att märket är nedlagt, vet inte säkert.
Sanslöst, modevärlden är en värld för sig :jisses

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
spelar

LalleBalle skrev:
Jag har sett ibland på forum när folk har pratat lite om t-shirts och sagt att 400 kr är skit dyrt. Jag undrar lite hur mycket pengar ni betalar för t.ex, ett par skyssta byxor eller en t-shirt.

Skulle ni kunna lägga 1000 kr på en t-shirt eller 2000 kr för ett par byxor, inte några mc-kläder. Eller är det helt orimligt?

Med vanliga hälsningar

Alex
ingen roll faktiskt.

man måste una sig nåt bra/dyrt någon gång.
är plaggen sköna så varför inte..

men jag är ingen armani kille så dem märkena kommer inte i min garderob.heheheh

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
berggren_martin skrev:
Sanslöst, modevärlden är en värld för sig :jisses

Här har du några exempel, men fortfarande långt ifrån de prisklasserna jag skrev tidigare. De släpptes i begränsade upplagor så jag antar att de är lite beroende av vilket plagg de handlar om.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3902295026&category=313

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3901574276&category=53021

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3902295026&category=313

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
OJ!!
Alla mina pengar går till hojen...
Har inte shoppat på ett halvår typ :gråta
Men Max 200:- fär en T-shirt eller ett linne
800:- för ett par jeans.
Förstår inte var ni får alla pengar ifrån!
Känns onödigt att slänga ut alla sina pengar på kläder...

Man vill ju kunna köra oxå :tungan

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Miss BrInK skrev:
Känns onödigt att slänga ut alla sina pengar på kläder...

Man vill ju kunna köra oxå :tungan
En som har förstått hur man ska prioritera saker och ting här i livet :tummenupp

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Köper skitbilliga märkeskläder på en ställe utan för Ulricehamn, 250-400 för ett par Diesel, Levis eller Lee jeans. Sen jag börja åka dit har jag inte köpt en t-shirt eller ett par jeans för över 500:-. Köpte ett par asgoa Levisjeans för 170:- enda felet var att den röda lappen i bakfickan var borta.

Lager-157 heter stället, ett tips för er som vill ha billiga märkeskläder.

http://www.lager157.com/

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
kaZmur skrev:
kawagröna fransbyxor (ser det framför mig och skrattar inombords) :D

Fan vad najjs, kombinera det med en pilot jacka ala Tom Cruise i Top Gun fast med kawagrönt ludd på kragen...kung hela dan direkt. :tummenupp

Diversion

Guest
Jag har ett antal t-shirts som det står Polar Olje, Ebbas grill och dyl. på dom har inte kostat mig ett dyft.

Byxor, ja dom får väl kosta det ett par Levis kostar. Skulle aldrig lägga ut jättesummor på kläder. Visst, två uppsättningar "finkläder" när man ska gå ut men till vardags duger vad som helst.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Älskar kläder, och de behöver inte vara dyra för att var snygga. Köper hellre fler och billigare än få och dyra, fast det beror på vad det är. Kostym, skor eller byxor kan jag lägga mycket pengar på, då är det tvärtom. Men linnen och tshirts köper jag hellre fler och billiga, för jag tröttnar så fort på dem.

Syr en del själv med, när jag har tid & ork...

Dessutom är jag sån som alltid hittar snygga saker på rea...:banana

Har ett par lackstövlar för 600kr, inget speciellt märke och inte nån speciell kvalitet, jag var pank, men de var ett måste. Sånt händer ganska ofta, att jag fastnar för kläder som jag bara måste ha! :Bugar

Bifogat

• booots.jpg
    booots.jpg
    44.5 KB · Visningar: 40
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag handlar bara kläder på hm och konsum och sånt. lägger knappt en krona på sånt. jag längtar till sommaren så att man kan glida runt i short och badtofflor och inget mer. det är bäst. ha ha..

jag äger bara ett enda märkesplagg. det är en armanitröja. den använder jag som min mekartröja. man måste klä upp sig när man mekar med gixxern :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...