Hur mycket dricker du en vanlig vecka?

Hur många cl sprit dricker du per vecka

• Antal röstningar
    0
Festar nog en gång varannan månad och blir inte full när jag dricker, så sprit intas inte ofta, känns lite onödigt..

1-2 ggr i veckan, 10-15 bers o nån grogg före utgång lätt...
Fast man mår väl som ett päron fram till tisdagen också :lol

Sprit är dyrt och jag har inga pengar. Dricker alltså väldigt sällan.
Blir vatten, mineralvatten, mjölk o juice istället.
Nu när man kör tävlingar och grejjer är det inte prio ett att supa som en del andra tyvärr gör.

Hamnar mellan "aldrig" och "1-2öl/v" Dricker ganska sällan, under vinterhalvåret blir det bara nån enstaka gång, under sommaren lite oftare.
Gissningsvis 0,72 öl/v i genomsnitt.

Dricker sällan svinmånga på en kväll, men däremot gillar jag att gå och småmysa lite med riktigt god öl på valfria dagar. Söndag måndag, spelar liksom ingen roll, eftersom man inte har så mycket att göra som är bundet till vissa veckodagar. (student... :hihi)

Nog blir det iaf 10 st 50cl starkisar i veckan i snitt.

Edit: Dock så ska det väl tilläggas att just öl är mitt stora intresse tillsammans med mat. Fulöl går bort.

Last edited:
Lilla_Tingeling skrev:
2202227 Jag dricker bara te, vatten, mjölk och läsk nån enstaka gång. Alkohol har jag inte druckit på 1.5 år nu. :)

// Lena

Hur hänger det ihop med

**Wine me. Dine me. Then 69 me!**

Sorry kunde inte låta bli :-p

Jag tror jag hamnar någonstans mellan "aldrig " och "1-2 öl i veckan". :gråta

Ska försöka bättra mig under sommaren, första steget blir att ställa en bag-in-box i kylen tillsammans med ett lock bira, sen jävlar ska det skåpsupas.

Last edited:
ca 18st 33cl öl senaste grillfesten, vart knappt onykter, startade 10 slutade 22 :)
Krävs iofs en 10 öl på raken för att man ska bli lite onykter, man är ju inte direkt tanig :)

Inte ett dugg orolig för att bli alkis, har aldrig haft sug efter alkohol, dricker inte sprit, bara öl för att det är så förbenat gott, kanske därför man inte är mager :)

Last edited:
Gillar inte att bli Full så ofta, men tag ofta några pilsner på kvällen framför tvn...

3-4 sycken per kväll kanske...

Slutar när jag börjar känna mig onykter, då jag inte gillar att vara full om man inte är ute med polarna.

Dricker bärs för att det är så jävla gott :tummenupp
Dricker ingen sprit

Fan vad ni dricker mycket tycker jag :3freak

Jag är ändå student och i festaråldern eller hur man nu vill se på det.
Det är iof väldigt upp och ner men..

Som mest blir det kanske krogen par-tre gånger i månaden och som minst nån gång i månaden. Då inmundigas det runt en 10 öl samt shots. Har dock lärt mig min kropp så jag mår sällan dåligt dagen efter numera :hihi

Men liksom, ett par-tre starköl varje kväll skulle aldrig falla mig in att ta :död

Jonathan skrev:
2203838 Fan vad ni dricker mycket tycker jag :3freak

Jag är ändå student och i festaråldern eller hur man nu vill se på det.
Det är iof väldigt upp och ner men..

Men liksom, ett par-tre starköl varje kväll skulle aldrig falla mig in att ta :död

Men skriv ner detta och så plockar du fram det om 10 år... :hihi

Jag drack vääldigt mycket mindre förr, och då gillade jag enbart vanlig lageröl. Vanorna och intressena förändras. Förr så var mcDonalds det godaste som fanns. Så är det inte riktigt idag!

juha01 skrev:
2203955 Men skriv ner detta och så plockar du fram det om 10 år... :hihi

Jag drack vääldigt mycket mindre förr, och då gillade jag enbart vanlig lageröl. Vanorna och intressena förändras. Förr så var mcDonalds det godaste som fanns. Så är det inte riktigt idag!

Jag har mycket svårt att tro att jag sitter o tar ett par tre starkisar varje kväll i veckorna med tanke på min uppfostran. Helt ärligt alltså.
Det begränsar ju en väldigt mycket med att köra bil, mc etc.

Sen ser jag inte riktigt poängen i det :confused:

Jonathan skrev:
2203960 Jag har mycket svårt att tro att jag sitter o tar ett par tre starkisar varje kväll i veckorna med tanke på min uppfostran. Helt ärligt alltså.
Det begränsar ju en väldigt mycket med att köra bil, mc etc.

Sen ser jag inte riktigt poängen i det :confused:

Det kan jag hålla med om, men jag tänkte mest på konsumtionen i allmänhet. När man var yngre så hade man inte pengar, och inte ens vänner heller, man kom inte in överallt fastän man bara skulle ta en öl på eftermiddagen osv.
Nu har det mer blivit naturligt. Lagar man god mat så vill man inte "sabba" den med att dricka vatten eller läsk. Då är det vin eller öl som gäller. Ska man träffa någon på stan så går jag aldrig till ett café (dricker inte kaffe..) för att göra det, utan det får gärna bli över en öl.

Det blir på nogot sätt integrerat i vardagen eller hur man ska säga. Förr så köpte man bärs när det skulle krökas. Nu njuter man.

Min kropp är ett tempel... jag släpper inte in några föroreningar i den! :rolleyes:

Hur eller hur så ligger konsumtionen mellan inget och det lägsta alternativet, så jag röstade inget.

//KaliZ

juha01 skrev:
2203984 Det kan jag hålla med om, men jag tänkte mest på konsumtionen i allmänhet. När man var yngre så hade man inte pengar, och inte ens vänner heller, man kom inte in överallt fastän man bara skulle ta en öl på eftermiddagen osv.
Nu har det mer blivit naturligt. Lagar man god mat så vill man inte "sabba" den med att dricka vatten eller läsk. Då är det vin eller öl som gäller. Ska man träffa någon på stan så går jag aldrig till ett café (dricker inte kaffe..) för att göra det, utan det får gärna bli över en öl.

Det blir på nogot sätt integrerat i vardagen eller hur man ska säga. Förr så köpte man bärs när det skulle krökas. Nu njuter man.

Jo precis. Men pengar har jag faktiskt samt vänner, även fast det kan vara svårt att tro :hihi

Det där med mat håller jag absolut med om, man vill gärna inte dricka ett glas mjölk till en god pizza, då är det en iskall öl som gäller.
Men man käkar o andra sidan inte pizza eller fin mat varje dag, det har jag svårt att tro.

Dricker du inte kaffe ? Vad är det här :D ?

Jag förstår din poäng, men jag kommer i vilket fall inte att dricka starköl i veckorna oavsett hur gammal jag är (kontinuerligt alltså). :tummenupp

Jonathan skrev:
2204207

Jag förstår din poäng, men jag kommer i vilket fall inte att dricka starköl i veckorna oavsett hur gammal jag är (kontinuerligt alltså). :tummenupp
Ja, det känns som lite alkoholistvarning när man dricker varje dag, även om man inte dricker mycket åt gången...

juha01 skrev:
2203955Jag drack vääldigt mycket mindre förr, och då gillade jag enbart vanlig lageröl. Vanorna och intressena förändras. Förr så var mcDonalds det godaste som fanns. Så är det inte riktigt idag!

Kunde fan inte sagt det bättre själv :tummenupp

Jonathan skrev:
Jag förstår din poäng, men jag kommer i vilket fall inte att dricka starköl i veckorna oavsett hur gammal jag är (kontinuerligt
alltså). :tummenupp

Det kommer du garanterat att göra när du börjar på högskolan, gick inte ut så mycket innan heller. Men under studietiden blev det väl mycket, särskilt första året. Inget ovanligt att det var utgång 4 gånger i veckan. Nu är det betydligt lugnare. Det är sällan jag festar loss det så att jag blir riktigt full, men jag tar gärna en öl då och då, eller en drink efter maten om det passar.

Thermal skrev:
2204235 Det kommer du garanterat att göra när du börjar på högskolan, gick inte ut så mycket innan heller. Men under studietiden blev det väl mycket, särskilt första året. Inget ovanligt att det var utgång 4 gånger i veckan. Nu är det betydligt lugnare. Det är sällan jag festar loss det så att jag blir riktigt full, men jag tar gärna en öl då och då, eller en drink efter maten om det passar.

Mjaa, det tror jag faktiskt inte. Jag ska aldrig säga aldrig. Men jag kommer aldrig palla gå ut 4 ggr varje vecka, inte ha råd med det heller för den delen.
När jag börjar högskolan skall jag faktiskt försöka undvika "studentlivet" så mycket jag kan för att komma så billigt undan som möjligt och med hälsan i behåll :hihi

Som sagt, öl/vin till maten nån gång mitt i veckan ibland är en sak. Det är en annan att ta några starköl framför tvn eller SH varje kväll.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick