lmfmats
Ny medlem
Hej!
Har en Yamaha MT-03, med samma motor som XT660R/Z och har gjort följande: LeoVince SBK II, Powercommander III usb, K&N filter. Detta ger i bänk och med kalibrerad PC 50,5 hk och 64Nm på bakhjulet. Luftburk och allt övrigt är original. Min fråga är nu till er med erfarenhet; är det nån point att byta kolven till en högkomp för ytterligare tryck i motorn, eller blir jag bara besviken?? Original har motorn 10:1 i komp och jag tänker mig en kolv med 11:1, då jag inte hittat nån vassare i 100mm utförande..
Hälsar Mats
Har en Yamaha MT-03, med samma motor som XT660R/Z och har gjort följande: LeoVince SBK II, Powercommander III usb, K&N filter. Detta ger i bänk och med kalibrerad PC 50,5 hk och 64Nm på bakhjulet. Luftburk och allt övrigt är original. Min fråga är nu till er med erfarenhet; är det nån point att byta kolven till en högkomp för ytterligare tryck i motorn, eller blir jag bara besviken?? Original har motorn 10:1 i komp och jag tänker mig en kolv med 11:1, då jag inte hittat nån vassare i 100mm utförande..
Hälsar Mats