hur mycket hoj kör ni?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
hur mycket är ni ute och kör med era hojar nu på hösten. jag tycker att jag kör ganska mycket. Denna vecka vara jag ute och körde en timme varje kväll måndag till fredag och sen körde jag motorcross på bana 4 timmar på lördagen och sen fyra timmar till på söndagen. ikväll blir det motard igen :D
jag kör även fram och tillbaka till jobbet varje dag med motarden men det räknar jag inte för då buskör jag inte.

jag blir fan aldrig mätt på att köra. ju mer jag kör desto mer sugen blir jag. särskilt när det gäller att köra cross på bana. det är så förbannat kul.

hur mycket kör ni?
 

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Söker...
bmwjohan skrev:
2450743 hur mycket är ni ute och kör med era hojar nu på hösten. jag tycker att jag kör ganska mycket. Denna vecka vara jag ute och körde en timme varje kväll måndag till fredag och sen körde jag motorcross på bana 4 timmar på lördagen och sen fyra timmar till på söndagen. ikväll blir det motard igen :D
jag kör även fram och tillbaka till jobbet varje dag med motarden men det räknar jag inte för då buskör jag inte.

jag blir fan aldrig mätt på att köra. ju mer jag kör desto mer sugen blir jag. särskilt när det gäller att köra cross på bana. det är så förbannat kul.

hur mycket kör ni?

650mil ca per säsong. cirka
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
bmwjohan skrev:
2450743 hur mycket är ni ute och kör med era hojar nu på hösten. jag tycker att jag kör ganska mycket. Denna vecka vara jag ute och körde en timme varje kväll måndag till fredag och sen körde jag motorcross på bana 4 timmar på lördagen och sen fyra timmar till på söndagen. ikväll blir det motard igen :D
jag kör även fram och tillbaka till jobbet varje dag med motarden men det räknar jag inte för då buskör jag inte.

jag blir fan aldrig mätt på att köra. ju mer jag kör desto mer sugen blir jag. särskilt när det gäller att köra cross på bana. det är så förbannat kul.

hur mycket kör ni?

500 Mil sommar och 100 mil på Vintern:tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • P2220006.jpg
    P2220006.jpg
    112.4 KB · Visningar: 134

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Jämshög
Hoj
Gasgas EC300 05
Alltså inte för att vara nedlåtande men 4h cross 2 dagar på raken? Antingen kör ni cross på en grusplan eller så är du stålmannen, säker att du inte var iväg och körde i 4h? Det är ganska stor skillnad, kör jag 2h Enduro aktivt på en dag så är jag rätt jävla sleten, visst har inte bäst kondition, men den är inte dålig.

Annars ligger jag på ca 2-3h aktiv enduro i veckan, kör med timräknare!
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Snoogans skrev:
2450806 Alltså inte för att vara nedlåtande men 4h cross 2 dagar på raken? Antingen kör ni cross på en grusplan eller så är du stålmannen, säker att du inte var iväg och körde i 4h? Det är ganska stor skillnad, kör jag 2h Enduro aktivt på en dag så är jag rätt jävla sleten, visst har inte bäst kondition, men den är inte dålig.

Annars ligger jag på ca 2-3h aktiv enduro i veckan, kör med timräknare!

jag körde mellan 10 och 14 båda dagarna på eskilstuna crossbana. hade två 15 min pauser båda passen. enduro är jobbigare tycker jag om man jämför. crossbana är lite lättare. jag tränar väldigt mycket så jag har nog ganska bra kondition tror jag. på lördag kväll var jag rejält sliten. på söndag kväll kunde jag inte röra mig :D'

Edit: bör tillägga att jag ligger verkligen inte på 100% hela tiden när jag kör. om jag verkligen pressar järnet hela tiden så orkar jag inte alls lika mycket samt skaderisken blir väldigt hög för mig

KTM640Y2K skrev:
2450802 500 Mil sommar och 100 mil på Vintern:tummenupp :tummenupp

brutal bild. ser jävligt kul ut :tummenupp
 
Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
bmwjohan skrev:
2450743 hur mycket är ni ute och kör med era hojar nu på hösten. jag tycker att jag kör ganska mycket. Denna vecka vara jag ute och körde en timme varje kväll måndag till fredag och sen körde jag motorcross på bana 4 timmar på lördagen och sen fyra timmar till på söndagen. ikväll blir det motard igen :D
jag kör även fram och tillbaka till jobbet varje dag med motarden men det räknar jag inte för då buskör jag inte.

jag blir fan aldrig mätt på att köra. ju mer jag kör desto mer sugen blir jag. särskilt när det gäller att köra cross på bana. det är så förbannat kul.

hur mycket kör ni?
jag var ute o jaga sporthojar i 36 mil i lördags... blev kanske 15-20 mil igåt.. o idag 10 mil kanske... o jävlar vilken ångest man har när man kommer hen för timmarna tickar på fort numera....
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag kör nog mer mil på vintern. Är ju mycket roligare då. Tror jag körde Närmare 200mil skoterled ifjol.

Men ett märkligt fenomen jag upptäckt är att alla kör sina hojar ganska mycket. Men ingen hoj som säljs har gått mer än 50-60h på 3 sesonger. Jag är inte mattegeni men får ändå inte ihop det.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
bmwjohan skrev:
2450852 jag körde mellan 10 och 14 båda dagarna på eskilstuna crossbana. hade två 15 min pauser båda passen. enduro är jobbigare tycker jag om man jämför. crossbana är lite lättare. jag tränar väldigt mycket så jag har nog ganska bra kondition tror jag. på lördag kväll var jag rejält sliten. på söndag kväll kunde jag inte röra mig :D'

Edit: bör tillägga att jag ligger verkligen inte på 100% hela tiden när jag kör. om jag verkligen pressar järnet hela tiden så orkar jag inte alls lika mycket samt skaderisken blir väldigt hög för mig



brutal bild. ser jävligt kul ut :tummenupp


kör du 10 till 14 med bara två pauser på 15 min så är jag grymt imponerad, det va fan inte illa.. Själv så var det väl knappt man klarade 20-30min pass när jag åkte som mest.
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Hittills i år så har det hunnit bli 950 mil..och det lär ju hinnas med ett antal fler mil innan frosten sitter på asfalten på morgonen... :)
Gissar att jag lär få att göra med service och sånt nu under hösten... *S*
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Badger skrev:

fick tillbaka det för typ en månad sen :yoparty

ozto skrev:
2452828 kör du 10 till 14 med bara två pauser på 15 min så är jag grymt imponerad, det va fan inte illa.. Själv så var det väl knappt man klarade 20-30min pass när jag åkte som mest.

du kör antagligen mycket snabbare än jag gör. jag håller igen ganska mycket hela tiden så att jag inte ligger på gränsen för min körförmåga för jag är lite vurprädd. när jag vurpade sist på crossbanan bröt jag benet. just att jag inte ligger på gränsen tycker jag gör att jag orkar köra mycket längre. sista kvarten på banan innan dom ska stänga är jag så gott som alltid bara jag kvar själv och maler varv efter varv :)
det jag blir mest trött i kroppen av på crossbanan är inbromsningarna inför kurvorna på ojämt underlag. så slår det så jävla mycket i styret osv och man blir skittrött. jag håller alltid igen lite på rakorna så att jag bara behöver bromsa lite innan kurvorna. då orkar man köra dubbelt så många varv. man kan ju fortfarande ha samma fart i kurvorna och i hoppen så det blir inte tråkigare för att man tar det lite lungt på rakorna tycker jag. snarare roligare eftersom att man känner sig piggare i längden.
 
Last edited:

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Minst 70 mil i veckan, pendlar till jobbet 14 mil om dagen. :)
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Motard varje dag 03, 04, 05.

3 ggr totalt i år och har sålt hojen, kul med ryggont :(
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Senaste veckorna har det blitt i snitt tre timmar per dag. Borde väl fått ihop en 150-160 timmar på moppen senaste året.

Det ska brukas.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top