RandomDude
Gudomlig sporthojare
Det har alltid varit blandade meningar här på forumet om hur mycket HP man vinner på ett slipon eller ett helsystem eller på att ta bort katalysatorn för den delen.
Jag hittade denna video där de deformerar grenrören ganska rejält på en högprestandamotor och sedan kör den i bänken före och efter. Allt för att se hur mycket effekt man förlorar på att göra rören smalare och ojämnformade.
Helt klart att avgassystemet har mycket liten betydelse för prestandan. Är kanske bättre att behålla original och enbart lägga pengarna på en riktig justering av insprutet istället?
http://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU
Jag hittade denna video där de deformerar grenrören ganska rejält på en högprestandamotor och sedan kör den i bänken före och efter. Allt för att se hur mycket effekt man förlorar på att göra rören smalare och ojämnformade.
Helt klart att avgassystemet har mycket liten betydelse för prestandan. Är kanske bättre att behålla original och enbart lägga pengarna på en riktig justering av insprutet istället?
http://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU