Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
- Gick med
- 24 May 2003
- Ort
- Lulstan
- Hoj
- KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
4-2-1 på bägge mina helsystem så att säga att de flesta är 4-1 stämmer inte med mina erfarenheter...
Vikt, "viktminskning helsystem kontra slipon är väl inte sådär jättestor kantänka", om man inte har R6 -06 och framåt då, där är i princip hela viktminskningen på över 5kg på delarna mellan cylindrarna till slipon, att bara byta slipon ger förmodligen nära 0 gram viktminskning då orginal redan är viktbesparad bla. genom att vara tillverkad i titan och kort, -10 och framåt kan man kanske spara några hg då den är längre pga ljudkrav.
CBR 08 och framåt ser väl ut ungefär samma som R6 så troligen ligger större delen av vikten även där innan slipon/slutburk, får nog kolla hoj för att uttala sig om var vikten sitter och om det är lönt eller inte.
Ett helsystem med tillhörande db-killer för att klara ljudnivån ger inte på mina hojar mer effekt utan mindre, tappade 3hk mot orginal, kan ersätta burken och killer med en stoor burk och klara ljudet utan att tappa effekt men har inte orkat krångla med det ännu, det inte är de sista kusarna som fattas för mig att bli snabb så jag låter det vara sålänge.
Jag pratar om gathojar, det är oftast de som ska trimma satan
Racingfolket (av idag) vill hellre ha körbarhet eftersom det går fortare på banan. De hojar jag haft racesystem på har alla också varit 4-2-1 eftersom jag inte varit ute efter toppeffekt utan just mellanregistret för att komma ut ur svängen
Vill man trimma för toppeffekt så är det 4-1 som gäller...och varva...