Hur mycket kör du????

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Jag blir lite förvånad i alla annonser man sitter och läser. Det kan se ut så här:

KTM LC4 SM -01 240 mil säljes... bla bla.

Kör folk så jävla lite? Väldigt många annonser som ser ut så... 2 år gammal hoj som knappt är inkörd. Fifflas det mycket för att få ner milantalet ?

Hur mycket kör du med din hoj? :confused:

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Mina första två år med A-kort och egen hoj körde jag totalt ca 600 mil. Finns många som inte lever för att köra hoj, hur otroligt ni än tycker det verkar..

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
förra året blev det ca. 1600 mil.

(körde halva sommaren)

kommer bli runt 2000 iår.. det e vad man har råd med!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
En del som köper motard kanske inte köper de för att åka runt och bög-ströga och visa upp sig inne i city. Vissa av oss kanske åker mest bana etc, och 240 mil på bana är onekligen en del...

- Johan

Mr J skrev:
Jag blir lite förvånad i alla annonser man sitter och läser. Det kan se ut så här:

KTM LC4 SM -01 240 mil säljes... bla bla.

Kör folk så jävla lite? Väldigt många annonser som ser ut så... 2 år gammal hoj som knappt är inkörd. Fifflas det mycket för att få ner milantalet ?

Hur mycket kör du med din hoj? :confused:

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
ungefär 300mil brukar en hastighetsmätar drivning hålla om man slangar mycket med en ktm, och den brukar folk inte fixa i första taget tyvärr förutom när hojen skall säljas!

Edit: riktiga motardhojar räknar inte mil utan timmar

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Re: Re: Hur mycket kör du????

mr_rockster skrev:
En del som köper motard kanske inte köper de för att åka runt och bög-ströga och visa upp sig inne i city. Vissa av oss kanske åker mest bana etc, och 240 mil på bana är onekligen en del...

- Johan

Förstår om man har en husabergare..... ktm 660 mm.... Men det är väl inte så många som köper en KTM Lc4 SM för att köra enbart bana? Rätta mig om jag har fel... Sen handlar detta inte om "en del".... jag skulle vilja säga de flesta verkar inte avverka mer än 300 mil på en säsong om man skall tro dem som säljer.

Nepp, nu skall jag ut och bög-ströga lite :hej

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: Re: Re: Hur mycket kör du????

Min duke gick 1300mil på en sommar
Min 625a gick typ 460 mil på ett år (inkl isåkning)
I år verkar det bli färre, man åker ju släpvagn dit man ska så nöter man några varv........... sedan släp hem igen.

Har nog endast gjort en handfull vanliga "åkningar" i år......

Mr J skrev:
Förstår om man har en husabergare..... ktm 660 mm.... Men det är väl inte så många som köper en KTM Lc4 SM för att köra enbart bana? Rätta mig om jag har fel... Sen handlar detta inte om "en del".... jag skulle vilja säga de flesta verkar inte avverka mer än 300 mil på en säsong om man skall tro dem som säljer.

Nepp, nu skall jag ut och bög-ströga lite :hej

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mcbudet skrev:
ungefär 300mil brukar en hastighetsmätar drivning hålla om man slangar mycket med en ktm, och den brukar folk inte fixa i första taget tyvärr förutom när hojen skall säljas!

Edit: riktiga motardhojar räknar inte mil utan timmar

Yepp 105timmar eller 15 liter motorolja :fakta :fakta

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Jag håller med Mr J till viss del. Väääldigt många anonnser där hojarna gått väldigt få mil och ser nya ut.

Men jag misstänker att folk inte tyckte SM va så kul. För mycket jobb eller nåt... Vad vet jag?

Jag kör "ärligt" och förra säsongen körde jag 916 mil på min LC4. Men det kanske är dumt att köra ärligt om ingen annan gör det... :)

/Lucky9

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det är nog inte så många som använder sina SM'ar för längre transporter heller. Sen om framhjulet inte är i backen så ofta blir ju inte milen så många på mätaren heller :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lucky9 skrev:
Jag håller med Mr J till viss del. Väääldigt många anonnser där hojarna gått väldigt få mil och ser nya ut.

Men jag misstänker att folk inte tyckte SM va så kul. För mycket jobb eller nåt... Vad vet jag?

Jag kör "ärligt" och förra säsongen körde jag 916 mil på min LC4. Men det kanske är dumt att köra ärligt om ingen annan gör det... :)

/Lucky9

äsch, kör ärligt. Det är ändå skicket på hojen som mest avgör.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Tidigare var jag ofta ute och snurrade 200-250 mil per månad, men nu har det blivit alltmer banåkning (asfalt, is m.m.) och transporter av hojen i lastbil dit. Kortare och intensivare körning. Dessutom har det varit så mycket annat inplanerat under våren att det bara hinns med korta kvällsturer ner runt stan och en sväng på någon småväg och då får jag vara nöjd om jag kommer upp i 20 mil i veckan (mest till och från jobbet).

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har kört 500 mil med min XR sen jag köpte den för två år sedan, men det beror mest på att jag har så dåligt med tid att "leka "på!
Skulle vilja åka mycket mer men oftast kör jag någonstans för att hämta/lämna saker eller liknande och då är det inte så praktiskt att åka hoj. Fast man kanske skulle köpa en XT med "takbox" och använda till vardags.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Jag körde ca:640mil förra sommaren från juni framåt. Har provat på lite banåkning, men allra mest har det varit åka omkring o busa med bekanta. Sen så har man pickupen till hastighetsmätaren på bakhjulet så man verkligen vet hur långt hojen har gått.

...... annars hade det väl stått 400 mil :rolleyes: :brynad

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Förstår inte heller hur man kan köra så lite som 200-300 mil/säsong... Kör ju absolut inte lika långa sträckor med motard som med en sporthoj, men 4mil enkel resa in till Gävle (närmaste staden) resulterar onekligen i att det blir ganska många mil iaf. Man är ju inte så vek som vissa andra som tar hojen på släp för att ta sig till Tierps flygfält.... :fakta :crash :hej :rolleyes: :p :D

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:fatta! :fatta! :fatta! :fatta! hehehe, inte så roligt att köra hem ifall något pajar typ ett nyckelben eller så.......

......men är man hård som dig så kanske det går :rock :rock

MackeNo1 skrev:
Förstår inte heller hur man kan köra så lite som 200-300 meter/säsong... Kör ju absolut inte lika långa sträckor med motard som med en sporthoj, men 4mil enkel resa in till Gävle (närmaste staden) resulterar onekligen i att det blir ganska många mil iaf. Man är ju inte så vek som vissa andra som tar hojen på släp för att ta sig till Tierps flygfält.... :fakta :crash :hej :rolleyes: :p :D

oXydex

Guest
Första säsongen med min 125'a blev det 1500 mil

sen dess har jag legat på runt 1000-1500 mil / år

iår har det hittils blivit 150 mil med min XR (dock inte SM än) men den rullar väl lika långt för det =)

/oXydex

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tom Byron skrev:
:fatta! :fatta! :fatta! :fatta! hehehe, inte så roligt att köra hem ifall något pajar typ ett nyckelben eller så.......

......men är man hård som dig så kanske det går :rock :rock

För det mesta så kvaddar man ju inte, och skulle så va fallet så får man väll ringa efter nån som kan hämta en. Har man dessutom kvaddat så illa att man inte kan köra hem hojen så är ju risken ganska stor att man får åka plingplong taxi iallafall..... :crash

Dallas

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ktm 640 Adventure SuperMotard
Kör inte så myck jag inte...

1300 mil moppe på en låååååång säsong

1000 mil 125:a från juli till vintern förra säsongen

ca 200 mil än så länge med DR:en varav 85 som motard

kan ju tillägga att al sm åkning va nu i helgen, övninskörning...

Hoppas på en lång säsong så det blir lite mil på mätarn.

än så länge blir det inte så mycket slangåka, men det kommer nog det med!

Hare bra / Dallas

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...