Hur mycket klår försäkringsbolaget dig på?

Hur många balubas får du betala för mc-försäkringen?

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Yoshi_gixxeRR skrev:
2026+2026+481=4533:- i månaden!!!!

Två st R1000 -03 a 2026:- i månaden st = 4052:-
0 en R750 a 481:- i månaden =481:-

Blir faktiskt 4533:- i månaden :3freak

.../Yoshi
Mer än 50K om året, räcker till en ny superhoj var tredje år :3freak

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
honkiie skrev:
lägg upp ny två nya polls. en med helförsäkring och en med halvförsäkring. är väl gansk viktigt i frågan

Visst är det väldigt väsentligt. Men vad jag ville ha reda på var hur mycet folk tyckte det var värt att ha en hoj... Vissa skenförsäkrar, kör 400cc, märkesförsäkrar, har tur med f-gubben, köper en 10år gamal hoj, och andra kör med endast trafikförsäkring 3 månader om året.
Men det är ju bara för att man ska komma ner till "smärtgränsen"... :brinnerup

Alla vill väl egentligen ha hojen helförsäkrad och påställd året om, men det är ju ekonomin som sätter gränserna... :gnissla Så det var den gränsen jag ville se.

Och den varierar tydligen, men de flesta verkar inte kunna/vilja ge mer än 500kr/månad. Sen tycker jag synd om de som "tvingas" betala >1000kr i månaden. Men om man bor på vissa ställen (läs S-holm eller brevid RR-bana) vågar man inte ha den något annat än helförsäkrad.

Själv ger jag ~6000/år för min 7år gamla TLS med 72kw... :4skrika Det är egentligen lite över min smärtgräns, men vad ska man göra? Det är ju så förbannat roligt!!! :tomten

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
Är det bara storstadsbor som blir robbade totalt? Trodde att försäkringarna var dyra överlag men de flesta av er verkar ju betala mindre för hojförsäkringen än vad jag fick göra för trafikförsäkring på min Volvo 740 -87a :va Gahh ska flytta till landet! :mad:

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Texas Ranger skrev:
Är det bara storstadsbor som blir robbade totalt? Trodde att försäkringarna var dyra överlag men de flesta av er verkar ju betala mindre för hojförsäkringen än vad jag fick göra för trafikförsäkring på min Volvo 740 -87a :va Gahh ska flytta till landet! :mad:

För 3år sedan hade jag en Polo '87:a som jag betalde 3800:- för trafiken bara, helförsäkring kostade ~8000kr... :kocko (Bilen var värd max 5000kr...)
Det är ett lotteri vilken premie man får, även på "landet"! :tungan

Last edited:

CoSmoZ

Skitskraj MC
Gick med
1 May 2004
Hoj
Suzuki 1000 Gsxr
- 12000:- /året på Gixxern på tryggH
- Länsförsäkringar vill ha 42lax..

- Men som tur e bet. man bara 800:-/året helförsäkrat på bilen som dessutom
- är skattebefriad.. yeaah

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
kommer att betala 5890:- per år halv eller något för min Zxr 750 -91 som kommer hem ikväll. :banana *blir bilder då*
är ju bara snart 20.

// Robban

Texas Ranger

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
Slutåkt..
RacerX skrev:
För 3år sedan hade jag en Polo '87:a som jag betalde 3800:- för trafiken bara, helförsäkring kostade ~8000kr... :kocko
Det är ett lotteri vilken premie man får, även på "landet"! :tungan
Jo det är ju så! tyckte att jag fick en ganska hyfsad premie på 17k halv/helår på hojen men nog fan blr man sotis på de som betalar 6k ?/helår.Fick betala 8k trafik/helår för 740in :gnissla
"Landet" är en oändlig definition och börjar 2 mil utanför stockholms stad :p

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Köp en Spedd III vetja;

IF :fakta : helförsäkat-helår-zon3->25 år = 6 780 pengar :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan

Känns "tryggt" o slippa skenförsäkra!

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
1050:- /mån Halvförs. helår. IF . Gsxr-750-02

Tipps om billiga bolag?

Hur bär man sig åt för att komma undan så billigt som möjligt?

svensken

GSX 1230 & XLV 600 ÄGARE
Gick med
28 Nov 2004
Hoj
GSX 1100 EF 84-85, African Twin -95, Transalp 600xlv -89
Jag kör typ "pensionär", så jag betalar bara en symbolisk summa.... 1673kr/år för att vara exact, helförsäkring med en extra försäkring för passageraren. så jag ska iaf inte klaga!
kör GSX 1100 -84

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
GSXR1100R skrev:
Kör du med alla hojar samtidigt :confused:
Nja, den fina R1000 e väl mest för posing o långturer (ev till o från jobbet ibland)
Den andra R1000 ska väl min sambo få köra på under sommaren o den ska användas på banan av oss bägge :banana
O 750 kommer jag nog fara runt mest på... O busa o störa den lokala ordningen så mkt jag kan :D :D :D

.../Yoshi

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
RacerX skrev:
Alla vill väl egentligen ha hojen helförsäkrad och påställd året om, men det är ju ekonomin som sätter gränserna... :gnissla Så det var den gränsen jag ville se.

Och den varierar tydligen, men de flesta verkar inte kunna/vilja ge mer än 500kr/månad. Sen tycker jag synd om de som "tvingas" betala >1000kr i månaden.

tyck synd om mig drygt 1000kr/mån/halvförsäkring :3freak

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Är 26 år, bor innanför tullarna och har haft kortet sen hösten 2003. Pumpar in 470 kr i månaden på Folkskams konto varje månad som hojen (-91)är påställd. Försäkringen e endast trafik, student som man é. Peppar peppar att inget händer! :gnissla

TH ville ha 4600 kr om året för halv på -89ans modell. Min 2 år äldre modell ville de ha 10 k för. Så.... 2 år... gör tydligen stor skillnad.

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Ca. 1900:- Hel/Helår....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...