Hur mycket klår försäkringsbolaget dig på?

Hur många balubas får du betala för mc-försäkringen?


  • Antal röstningar
    0

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Det har de sista åren varit väldigt mycket snack om att det är så in i helv*te dyrt att försäkra sin hoj. :mad:

Men när man pratar med folk verkar det som att alla hittat något sätt att kringgå premierna och betalar inte så mycket i verkligheten!? :va
( de har t.ex. skenförsäkrat, hotat försäkringsagenten eller så har några till och med köpt BMW!! :död )

För att försöka få koll på hur många pengar vi EGENTLIGEN lägger på försäkringarna (inte vad de kan kosta) lägger jag upp en poll för att se hur mycket verkliga balubas vi lägger!

Så upp till bevis, har vi rätt att kvida så mycket som vi gör?

Hur mycket lägger DU på försäkringen per år? Dvs vad är din smärtgräns? :7peta
 
Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
2890kr/halv/år på en FZR 600 -91a... jag är 18år å har hojen på mig själv... men å andra sidan har jag inte klagat på dyr försäkring heller.. :banana
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Hojen ligger väl premien på ca 12000:- ,sen kan man ju lägga till hemförsäkring ,bilförsäkring,livförsäkring osv...

Nog tjänar dom en liten hacka på en..
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Med 38 svar verkar det som att vi i genomsnitt betalar ~500kr/månad för försäkringen...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tja det är ju rätt billigt än så länge.

~10 år gammal hoj är relativt billigt. Jag är nöjd med 5100 halv/helår på mig...
 

funcke

Sir
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
zx6r
hållundan skrev:
Tja det är ju rätt billigt än så länge.

~10 år gammal hoj är relativt billigt. Jag är nöjd med 5100 halv/helår på mig...

Hmm, sån jäkla skillnad?!

Jag betalar mer eller mindre det dubbla, trots att jag är lika gammal som dig (ett år äldre) och har mer eller mindre likadan hoj(?) zx-6r 97:a.

Drygt 13, närmare 14 tusen om året i halvförsäkring blev det för mig och jag ringde ta-mig-fan alla. Har iofs nyligen tagit körkortet och bor i Hammarby, men ändå!

Vilket bolag har du försäkringen på?
Billigast för mig var TH.
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Betalar 6800 SEK halvförsäkrat per helår i Göteborg och då står den på mig själv. Aprilia Falco :)

Tycker det är överkompligt och TH har alltid varit schyssta mot mig...kan bero på att en av mina tidigare hojar kastade av en tjuv så till den milda grad att han inte lär äntra en MC igen :3freak

/BW
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
funcke skrev:
Hmm, sån jäkla skillnad?!

Jag betalar mer eller mindre det dubbla, trots att jag är lika gammal som dig (ett år äldre) och har mer eller mindre likadan hoj(?) zx-6r 97:a.

Drygt 13, närmare 14 tusen om året i halvförsäkring blev det för mig och jag ringde ta-mig-fan alla. Har iofs nyligen tagit körkortet och bor i Hammarby, men ändå!

Vilket bolag har du försäkringen på?
Billigast för mig var TH.
Har TH, KK i 2, snart 3 år. Halmstad, är väl lite skillnad på zonerna där antar jag. Fick en sänkning på nästan 800 spänn helår denna säsongen. Välkommet när man är student...
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag betalar lite drygt 11000 kr per helår för en helförsäkring. Har en Aprilia RSV mille -01. Tycker de e rätt ok (hade dock gärna fått vara mindre).

Den är försäkrad hos trygg hansa, på mig, i zon 3, i eget garage, alltid skyddsställ och ingen under 25 år får köra den.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Fluxir skrev:
2890kr/halv/år på en FZR 600 -91a... jag är 18år å har hojen på mig själv... men å andra sidan har jag inte klagat på dyr försäkring heller.. :banana

Bilsport och 25kW, eller?
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
För mycket...

är väl den känsla alla har att man betalar

Själv pungar jag ut med ~13.000:- för en helförsäkring/helår hos TH på min VFR.
Är 29 år och bor i LKPG, cykeln står i garage och jag använder alltid skyddsställ.

Får väl se vem som är billigast i år när det är dax att ställa på cykeln igen...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top