Hur mycket kostar 1000mil service ungefär? (Yamaha R3)

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
Ni får inte glömma de obligatoriska mjukvaru uppdateringarna som görs vid varje service på både bil och mc.... Eller ja, det sägs så i alla fall :)
Jag frågade återförsäljaren om just det, fick svaret att man bara gör det om BMW skickar en recall. Vill man uppdatera utan det och det uppstår nåt problem pga det, så får man själv stå för det kostnad som eventuellt uppstår.
 

HardstyleBeatz

De draaaaar
Gick med
26 May 2013
Ort
Dalarna
Hoj
2022 Yamaha MT-07 A2, 2018 Yamaha MT-07, 2015 Kawa Z1000SX
Jag betalade 3700 för 100 mil service på en MT-07. Löjliga jävla priser för att få behålla garanti :huvet
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Precis gjort en 1000- mila service på R1:an, vilket landade på 5700:-, kanske mest för att behålla den förlängda garantin, då jag inte kunde se att något annat vart bytt än oljan, även då en himla massa saker rörde okulär bedömning. Alltså, helt enligt boken.
Jo, på den typen av hoj du har skulle jag nog inte skippa servicestämplarna...

Förra R1an (-05) servade jag själv efter 1000mila vilket var helt ok för mej men skittråkigt för ägaren efter när motorn rasade och garantin inte gällde.
Motorraset hade dock inget direkt med mej att göra plus att jag fortfarande bytte olja var 500mil på den tiden, (gathoj)...

Nuvarande R1 har fått ny olja var 1000mil... Som det står i boken..

Även om lagen för uppfyllande av tvåårs garantin ändrats, dvs det behöver inte vara auktoriserad verkstad som servar och reparerar, så har jag uppfattningen att yamaha varit rätt petiga ändå och förlängda garantin går såklart helt åt skogen...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top