bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har väl lite tråkigt just nu och sitter och funderar, var ute i garaget och letade en bland grejerna och flyttade då på en låda med KLR delar som blivit över, med grejer som skruvats loss eller bytts, det är blinkers, avgassystem backspeglar, hjälmlås, några handtag och lite annat små skrot som har bytts eller skruvats loss från hojen och blev förvånad över hur mycket den lådan vägde.
Fick sen åka akut till Luleå med Jämthunden och sprang snabbt in på biltema för att köpa däckpasta och passerade då MC-grejerna och så ett LED-baklyse som nog skulle se ut någorlunda på KLR:en om det används utan dess skylthållare så jag köpte det.
Skruvade loss innerskärmen med tillhörande skylthållare baklyse och reflex och de grejerna väger en hel del, jämfört med LED-baklyset och egentillverkade hållare för grejerna i aluminium. Vet inte vilken viktminskning detta ger men några hg lär det bli, i den fortsatta jakten på vikt så kom jag på att det sitter dubbla signalhorn och det ena sitter på ett eget ganska otympligt fäste så det skruvades loss och där sparades några hg till.
Denna med viktminskningen som jag kan bedöma till 5-7 kg är väl avgassystemet som jag fort tror gör 5 kg 3%, med lite tur kanske 5% skall nog kanske ses mer som en ursäkt att sminka en gris Hur mycket tror ni man måste lätta innan man verkligen skulle märka skillnad på hojen?
Fick sen åka akut till Luleå med Jämthunden och sprang snabbt in på biltema för att köpa däckpasta och passerade då MC-grejerna och så ett LED-baklyse som nog skulle se ut någorlunda på KLR:en om det används utan dess skylthållare så jag köpte det.
Skruvade loss innerskärmen med tillhörande skylthållare baklyse och reflex och de grejerna väger en hel del, jämfört med LED-baklyset och egentillverkade hållare för grejerna i aluminium. Vet inte vilken viktminskning detta ger men några hg lär det bli, i den fortsatta jakten på vikt så kom jag på att det sitter dubbla signalhorn och det ena sitter på ett eget ganska otympligt fäste så det skruvades loss och där sparades några hg till.
Denna med viktminskningen som jag kan bedöma till 5-7 kg är väl avgassystemet som jag fort tror gör 5 kg 3%, med lite tur kanske 5% skall nog kanske ses mer som en ursäkt att sminka en gris Hur mycket tror ni man måste lätta innan man verkligen skulle märka skillnad på hojen?