bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Sälj Kawan å köp en Ktm exc 500 eller Husqvarna 501 istället...
Effekt så de räcker å vikten ligger på lite mer än 100 kg...
Visst jag vet att jag inte kan lätta en KLR650 enkelt och skulle man försöka nå en vikt på 165-170 kg fulltankad är nog en utmaning i sig, vet inte vad motorn väger men den är ju säkert inte lätt.
EXC 500, HVA 501 är väl rena tävlingsmaskiner och de kräver väl rejält med underhåll om man ska ha dom någorlunda driftsäker och undvika dyra ras och det vet jag inte om jag är så sugen på, visst lär dom leva längre med min körning men det känns ändå ut som att man inte ska dra över service intervallerna så mycket, är det inte 70 h så ska hela motorn rivas och byta lager mm?
Inbillar mig att KTM 690 eller HVA 701skulle vara ett bättre alternativ även om vikten är högre hittade uppgifter att 690 väger 158,8 kg och 701 väger 156,1 kg fulltankade. Har även funderat på Yamaha WR250R men vet inte om dom blir klena att åka grusvägar med. Men börjar det röra sig om dessa hojar är det ju e hel del pengar i mellan.
Gillar dock att mixtra på och försöka att lätta en KLR:En, är väl på samma nivå som att kompressormata en CB250N vilket jag ju också håller på med så att försöka lätta KLR:en så mycket det som går ser jag som en roligare grej även om det är ganska vansinnigt mot att riva och serva högtrimmade motorer stup i kvarten