Jag råkar gilla gamla järnhästar, särskilt CB1100F är lite speciell Skruva själv. Packboxar är enkla saker. Särskilt på gamla hojar. Låt den inte dö för att det blir dyrt! Ett bra begagnat avgassystem behöver inte kosta en förmögenhet.Om hypotetiskt hojen är okey så åker jag omkring på en cyckel som kostar ett minimum av pengar 1680:- i försäkring full/helår samt den soppan den drar naturligtvis.
Desto mer ni dissar mitt idiot project desto mera blir jag beslutsam att genomföra detta.
Om Man kör en riktig räser som ni har ligger väl försäkrngen på 5000-12000:-
Simsalabim så har hojen betalat sig......... mentalt iallafall...
2400!!?Något som oroar mig är packboxarna i framgaffeln känner inte till funktionen så bra så 2400:- vill Bike Trollhättan ha för att byta dessa.
Jag har en Verkstadshandbok men den behandlar cb750f-cb900f.
Psicher kåpan skall bort bara jag hittar ersättnings lampa med fäste.
Tänker behålla hojen länge............
Man gör likadant som på en CB900. Eller vilken hoj som helst med konventionell gaffel. Du behöver inte ens några specialverktyg. Packboxar och gaffelolja kostar kanske 400. Det enda du behöver mer i förbrukningsmaterial är lite fett och en del torkpapper. Max 3 timmar jobb om du aldrig gjort det förut. För ett proffs... en timme kanske, om han ska fika också.
Angående Picheler-kåpan, sälj den. Den är skitful men den är kult. Originallykta med tbh. borde inte vara särskilt svår att hitta, lättare än en kåpa i varje fall. Ring 0370-71133. Han har ett stort lager av begagnade delar till Japanska hojar.
Last edited: