"Cash-is-king" för mig är inte när en person tvungen måste ha så mycket pengar så den kan handla 10 hojar av dyraste modell. Cash-is-king är ett bra utryck när någon har pengarna liggandes och affären (hojköpet) inte äventyrar personens ekonomi i övrigt utan h*n klarar betala hojen cash utan att behöva leva på nudlar helt enkelt.
Nu har jag träffat dig och du verkar trevlig, men är du på rikt?
Finns inte en ekonom värd namnet som tror att bostadpriserna kommer hålla den dan staten slutar subventionera låga räntor.
Riksbanken skiter i bidrag, deras enda mål är inflation vs ränta
Jag kör heller nya cyklar än leker smårik som en annan skåning på tråden som minsann hade tre cyklar varav den nyaste var tio år gammal. Köra nytt kostar i praktiken ca 300 kr/månad. på en hoj i 200.000 kr- klassen. Värdeminskingen har man oavsett. Vissa kör dem nu, andra när alla slutat köra...
Det e ju precis det jag menar, eller framgick det inte? Om man har pengar liggandes till hojen behöver man ju inte spara.
Kan du visa mig den hoj som är hyfsat ny och tappar 3600 sek / år i värde??
Den ska jag ha! Min har tappat ca 60 tusen på 4 säsongen, jag måste ha gjort en sjukt dålig affär
Tror han syftar på vad räntan kostar honom för hojen/månad inte värdeminskningen.
Nu har jag träffat dig och du verkar trevlig, men är du på rikt?
Finns inte en ekonom värd namnet som tror att bostadpriserna kommer hålla den dan staten slutar subventionera låga räntor.
Så hur var det med bostadspriserna när boräntan låg på 5% då? Man sa samma sak då nämligen, att priserna inte kan fortsätta stiga som de gjorde då...
Så hur var det med bostadspriserna när boräntan låg på 5% då? Man sa samma sak då nämligen, att priserna inte kan fortsätta stiga som de gjorde då...
Det som oroar BKN mest är att Sveriges utlåning till hushållen fortsätter att öka med nära 10 procent per år, medan lånefesten ha dämpats till exempel i finanskrisens USA och England.
”Det svenska hushållens skuldkvot är rekordhög och stiger i år till ungefär 165 procent från 154 i fjol”, säger Bengt Hansson, analytiker på BKN.
På den glödheta husmarknaden 1991, strax före 1990-talskrisen, uppgick hushållens skulder till omkring 103 procent. Ränteläget under 2000-talet har varit betydligt lägre och finansmarknaden mindre reglerad, vilket gjort det möjligt att låna mer.
Världens mest belånade folk
http://di.se/Default.aspx?pid=3866&epslanguage=sv
Var står det att vi är världens mest belånade folk? Eller är det vad du tror?
Vet andra länder där man normalt sett belånar precis allt man har.
Varför skulle det vara så faligt att kreditfinansiera köp av kapitalvaror? Så länge man amorterar i snabbare takt än värdeminskningen så har man ingen egentlig skuld. Man konsumerar i förtid istället för i efterhand.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|