Hur mycket pengar vill Du vinna?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Jag skulle nog inte vilja vinna mer än 100'000. Då känns det som om man skulle kunna arbeta hårdare med investeringar, och få slita för pengar istället.
Annars skulle jag tröttna..
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Max 10 miljoner. Tror även det är så mycket att man slutar uppskatta alla trevliga småsaker i tillvaron.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Conrad skrev:
Max 10 miljoner. Tror även det är så mycket att man slutar uppskatta alla trevliga småsaker i tillvaron.

Vem bryr sig om de trevliga småsakerna när man har råd att gå på heroin?
 

Bertborge

"kan rekomendera en knippe våt persilja"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
en går hjävligt fort......
Cirkus 200 mille skulle vara tillräkligt då skulle man kunna leva bra på räntan tillochmed om man skulle plasera pengarna på bank.

Det är dyrt att bygga och underhålla roadracingbana motsvarande nurburgerring (stavning) och egen golfbana och egen skärgårdsö att ställa sin 1000m2 villa på, sen måste man ju ha bilar och cycklar att köra på banan med. Det egna bärget med liftsystem i alperna är ju inte heller så billigt och det är ju kalt där så då måste man ju kunna värma upp den 500m2 skidstugan, en Ö i maldiverna är säkert inte heller billig. 200 miljoner räcker nog inte :va
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Ja, en 50-60000 nu skulle inte sitta helt fel till en CBR elr R6á. Klart skulle vart kul att vinna flera miljoner men det är drömmar, händer liksom ändå inte. Inte lönt att tänka tanken.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
OneSport skrev:
Bara killar som svarar. Är tjejer ointresserade av pengar? Eller är det vi killar som betalar?

/OneSport

Tjejerna sitter ju, bokstavligt talat, på en förmögenhet.. Så det skiter i att vinna pengar..
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
En biljon hade räckt ett litet tag, men mycket vill ha mer.....man vänjer ju sig snabbt....
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag har seriöst räknat på det där och insett att drygt 6miljoner skulle täcka mina omedelbara behov. Men för att hålla en dräglig livsstandard så skulle det nog krävas mera.
Men jag gillar å andra sidan att dagdrömma...

John skrev:
Jag skulle nog inte vilja vinna mer än 100'000. Då känns det som om man skulle kunna arbeta hårdare med investeringar, och få slita för pengar istället.
Annars skulle jag tröttna..

:3freak
Jaja, alla är vi olika...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En miljon är för lite, en miljard är för mycket så runt 500 mille skulle vara lagom. Fast seriöst så skulle jag nog nöja mig med drygt 2-3 miljoner så jag kan dra igång några av mina planer som jag kan fortsätta tjäna pengar på dem, känns roligare att tjäna in kosingen än att vinna ihop det.
Men visst, några konton i ett skatteparadis med lite 00000:eek:r på skulle jag välkomna vilken dag som helst.
Enda problemet jag ser med att vara rik är att jag skulle bli fruktansvärt snål. Det märker jag när jag har mycket pengar, då läggs de på hög och jag drar mig för att köpa tidningen tillochmed, men när jag har normalt så kan jag slösa som vanligt när det är någon vecka kvar till mer pengar.
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Det jag drömmer om just nu är väl ungefär 90Miljoner, det ligger drömvinsten på (Lotto).

Någon smärtgräns när det gäller att vinna pengar känner jag inte till, jag skulle inte ha något emot att vinna 1000Miljarder.
 

Laphroaig

Hangaround
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Njaaa...
Drömvinsten vore 100 Fantasiljoner men jag skulle vara riktigt nöjd med 25 000 i månaden i 25 år från en fin trisslott och då skulle jag fortsätta jobba som vanligt men ändå kunna ha riktigt kul på helgerna :yoparty
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Jag vill ha alla pengar, är inte nöjd innan det.
 

Jonathan

Guest
Pengar innebär problem!

Nu ska ni få höra visdomsord från en yngling, era gubbar :hihi

Säg att man skulle vinna/få/ärva den symboliska summan 500 miljoner kronor. Dessutom har du två barn + fru och en stor villa.

Visst, de första månaderna vore det nog mycket skoj att leva så. Men efter en längre tid när du börjat få diverse hotbrev och måste anlita livvakter för att din familj ska gå säker är det nog inte lika roligt längre. Massa föreningar/företag vill tigga pengar av dig och dina barn blir inget annat än snofsiga bortskämda ungar som ska leva på dig.

Som någon tidigare sa. 25 000 kr i 25 år skulle vara perfekt. Då skulle man kunna jobba med det man tycker är kul även fast man kanske har en kass lön, och ändå skulle man uppskatta småsakerna i livet. :tummenupp



Kanske var lite fördomar i det inlägget, men det får ni leva med:)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top