Hur mycket sämre med strypning?

M.I

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kommer i sommar
Hade tänt köpa en R1 eller en Fazer till sommaren, men jag måste isåfall strypa ned den till 25 kwh för att få köra.
Hur mycket sämre kommer motorn att gå? Kommer det bli en minimal skillnad eller kommer cykeln att gå skitsakta ock dåligt?
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
M.I skrev:
Hade tänt köpa en R1 eller en Fazer till sommaren, men jag måste isåfall strypa ned den till 25 kwh för att få köra.
Hur mycket sämre kommer motorn att gå? Kommer det bli en minimal skillnad eller kommer cykeln att gå skitsakta ock dåligt?



skitsakta.. :D
dra strypningen direkt efter besiktning
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Vad har en R1 original.. över 100kw? gämför då mot 25kw. 25kw på typ 200kg. :ajjabajja
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
M.I skrev:
Hade tänt köpa en R1 eller en Fazer till sommaren, men jag måste isåfall strypa ned den till 25 kwh för att få köra.
Hur mycket sämre kommer motorn att gå? Kommer det bli en minimal skillnad eller kommer cykeln att gå skitsakta ock dåligt?


Jag körde själv strypt på en cbr 600. Det var inga problem, blev en aning slöare och och mindre toppfart.. En 1000cc går dock betydligt sämre verkar det som om man läser vad som skrivits här innan. Och förmodligne kommer många råda dig att köpa en annan hoj att strypa.
 

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Ort
ystad
Hoj
z750 08
M.I skrev:
Hade tänt köpa en R1 eller en Fazer till sommaren, men jag måste isåfall strypa ned den till 25 kwh för att få köra.
Hur mycket sämre kommer motorn att gå? Kommer det bli en minimal skillnad eller kommer cykeln att gå skitsakta ock dåligt?


Jag tänkte göra det med en 1000 innan men det r ingen bra ide.
Köpte en zx6r 636 och hade strypt ett tag det går att köra ju. är bra att börja med om du är nybörjare det skulle jag rekomendera. :tummenupp

Stoffe
 

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
M.I skrev:
Hade tänt köpa en R1 eller en Fazer till sommaren, men jag måste isåfall strypa ned den till 25 kwh för att få köra.
Hur mycket sämre kommer motorn att gå? Kommer det bli en minimal skillnad eller kommer cykeln att gå skitsakta ock dåligt?


ja kör en strypt fz6-N. testade att köra lite utan strypning i somras. (tills jag fick hem brickan) grym skillnad givetvis! fördelen med strypningen till en fz6 är att det är enbart en bricka som du fäster med 2 skruvar jämte gasvajern typ som gör att du inte kan vrida gasen fullt. man kan bara vrida 1/3 kanske. o eftersom en 600 behöver lite varv för att det ska hända lite så förstår du att den blir inte jättevass. skonsamt för motorn eftersom man inte pillar i några insug. tar 2 min att plocka, om man nu av nån konsig anledning skulle få för sig att ta bort den! :ajjabajja
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
köra 25kw är lika spännande som att fisa i badkaret :hihi
 

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
sv 650 -04a-såld
M.I skrev:
Hur pass olagligt är det? :corn



Sorry


Ett tips är att skita i vad lagen säger och acceptera att du är nybörjare.Alltså köra strypt. :tummenupp
Finns en orsak till mellankortet :pannkyss

Lycka till!
 

M.I

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kommer i sommar
WetWilly & #kgc-folke#: Hur fort gick era ungefär, efter det att ni strypt dom?

Sususs: Var inte så seriös med den frågeställningen, t.o.m jag fattar att det inte är så smart att hoppa på det kraftigaste först. :)
 
Last edited:

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Ort
värnamo
Hoj
Fz1-N -08
Chii skrev:
köra 25kw är lika spännande som att fisa i badkaret :hihi

sånt e livet. bara ett år kvar sen får ja köra tung så man får väl stå ut ett år.. bättre än 125:an haha :arsele

M.I skrev:
WetWilly & #kgc-folke#: Hur fort gick era ungefär, efter det att ni strypt dom?

oj.. jadu va var det. 225 ostryp o 160-170 strypt har ja för mig.. så de e viss skillnad. kan tänka mig att en sporthoj är lite vassare. min hoj är ju ingen höghastighetsmaskin.
 
Last edited:

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
sv 650 -04a-såld
M.I skrev:
WetWilly & #kgc-folke#: Hur fort gick era ungefär, efter det att ni strypt dom?

Sususs: Var inte så seriös med den frågeställningen, t.o.m jag fattar att det inte är så smart att hoppa på det kraftigaste först. :)


hehe..va bara ett litet tips :)

har förresten en 600 gsx till salu...inkl strypningssats...2500/år hel på bilsport å mc :tummenupp ....fast då bor jag lite utanför Växjö också
 
Last edited:

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
en polare till mig körde sin fatzer 1000 stryp gjorde 140km/h o axxa som en trimmad moppe

skulle tro en r1 eller rättare sagt alla liters maskiner går lika kasst eller sämre om dom e strypta så mycket


nog bättre köpa en 600 om du inte tänker rycka strypningen

#kgc-folke# skrev:
Jag tänkte göra det med en 1000 innan men det r ingen bra ide.
Köpte en zx6r 636 och hade strypt ett tag det går att köra ju. är bra att börja med om du är nybörjare det skulle jag rekomendera. :tummenupp

Stoffe


med tanke på hur du körde med din 636a i byn utan strypningen så

skulle dom premanent montera det på dina hojar :)
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Fattar inte detdär, vad är det för mening med att köpa en dyr sporthoj och betala en dyr färsäkring osv för att ändå köra strypt!? :va
Verkar ju bara vara bortkastade pengar! köp nån hoj ni slipper strypa eller skit i strypningarna helt enkelt!
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Disasterpiece skrev:
Fattar inte detdär, vad är det för mening med att köpa en dyr sporthoj och betala en dyr färsäkring osv för att ändå köra strypt!? :va
Verkar ju bara vara bortkastade pengar! köp nån hoj ni slipper strypa eller skit i strypningarna helt enkelt!

Very good point :tummenupp
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Som tidigare nämts så kommer hojen gå skit kass...
Och du kommer med största sannorlikhet ledsna och slita bort strypningen.

Eftersom du bor i Uppsala så kan jag meddela att du kommer bli stoppad titt som tätt för kontroll och ska den vara strypt så kommer dom säkert kolla det med.
Uppsala Polisen kör nån slags terror på just hojar och R1or i synnerhet av nån anledning...
Och åker du dit så är det ju färdigåkt.

Så köp en hoj som går att åka med strypt.
ER5 (heter dom så) eller vad som helst i den storleken.
Du kommer ha mycket roligare på den för en lägre kostnad.
Mycket effekt från början ger en urkass motorkaraktär som strypt.

Tjejerna som går förbi "Pumpen" ser ändå med förakt på hojåkare så impfaktorn spelar ju ingen roll :hihi
Och tänk så här: Vad tror folk om dig om du åker en "skitsnabb" R1a och alltid blir frånåkt. :rolleyes:
Ingen kommer se ner på dig om du åker en liten ER5 och hyfsat hänger med i tempot när man åker i grupp. :tummenupp

På Onsdag har vi AW träff i Uppsala.
Kolla Uppsala forumet om tid och plats... Välkommen
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
M.I skrev:
Hur pass olagligt är det? :corn



Sorry


får nog hålla med susuussssu, man bör köra med strypning om man har mellan-KK.. har en polare som kraschade sin r6a i höstas (den var strypt), körde av vägen huxplux.. och nu köpte han en läcker RSV.. kommer nog inte bli kul att se hur det här slutar om han inte ens kan köra strypt :död
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top