Hur mycket soppa dricker era hojar?

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
bara för att det är du drar jag upp det :hihi

Min gammla moppe (senda drd, metrakit rör, ordentligt bestyckad, fränare reeds, grovt portat insug, matchad förgasare, exakt vald drevning för att precis orka varva ur. Dvs allt maximerat för orginal cylindern.) Skulle fan dragigt din "mc" kanske inte rakt fram men på en gokart bana hade du inte haft en suck :rofl

För att göra det lite mindre OT så drog den 4dl/mil, vad miton drar vill jag inte tänka på :hihi



Men asså jag bryr mej inte om era mopper hehe?. moppar är ju bara löjliga. Plus att man kan för fort lagligt med en mc, det kan man ej med en moppe. Så om vi ska jämnföra så ska ju jag få trimma min mc lika mkt som du trimmat din moppe.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Men asså jag bryr mej inte om era mopper hehe?. moppar är ju bara löjliga. Plus att man kan för fort lagligt med en mc, det kan man ej med en moppe. Så om vi ska jämnföra så ska ju jag få trimma min mc lika mkt som du trimmat din moppe.

dom är bara avundsjuka på din hoj :tungan



:rofl


Edit:
Jag har inte otur när jag tänker, jag är bara dum

jaha då var det bekräftat :D
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2928619 min dt50 drar 0.2 milen typ vit fullgas hela tiden typ 60km i timmen .. men andras trimmade moppar drar inte mycket mer... då har dom typ 12häst men dom drar cylindrar i stället.. deras skär hela tiden
fifan! låter bra :tummenupp!
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Plus att man kan för fort lagligt med en mc, det kan man ej med en moppe. Så om vi ska jämnföra så ska ju jag få trimma min mc lika mkt som du trimmat din moppe.

Jag är säker på att du kan köra 35 på 30 väg...
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Min ska dra ca 0.3 liter milen, med 17 liters tank blir det många mil :tummenupp'

Bara lite åsikter här också:

Ok, jag erkänner, en 80cc "moppe" med bra förare skulle väl "dra" min hoj. Men vad fan har det med motorcykelkörning att göra? Jag har fördelen att jag kan åka lagligt och slippa vara rädd för snuten hela tiden, jag slipper massa motorras som man lär få med en 80cc "moppe". Jag har troligtvis bättre bromsar än de flesta moppar så jag får ju stopp på skiten fortare. Ett plus är ju att jag får köra runt och lyssna på mysigt 4-takts V-twin ljud medan 80cc "moppen" låter som om den skulle explodera när som helst. :tummenupp




Lite OT:
Ahlviks Hyosung Karion är inte det snyggaste som har rullat av bandet, jag hade aldrig i livet köpt någon Karion själv. men alla tycker olika, huvudsaken är att man är nöjd själv.
Så tracka ingen för vilken hoj de har.


(Det finns säkert många som tycker att min hoj är ful men det rör mig inte)

:tummenupp
 

cybertron

IT-Tekniker, pappa och mc-knutte
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Slite
Hoj
Yamaha TT600S -93, TMS 200cc -07 DÖD ,TZR 125cc -87, Yamaha XS 400cc -82 (såld)
bla bla bla bla.....


Så tracka ingen för vilken hoj de har.


(Det finns säkert många som tycker att min hoj är ful men det rör mig inte)

:tummenupp

bra sagt !! :fakta
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top